wie wil meedenken (tuinafzetting voortuin)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 3 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wie zou er een practisch mee willen en kunnen denken met ons?
    Wij willen de voortuin (de grens met de buren afscheiden) die hebben mega grote planten (zeg maar gerust bossen) staan die ze lekker willen doorwoekeren. Maar het groeit helemaal naar onze tuin toe.
    Om meerdere redenen hebben we geen zin om te overleggen over snoeien e.d. en willen we een meer vastere oplossing, ook omdat we dat gewoon mooi vinden.

Het probleem is dat onze voordeur vanaf de straat gezien hoog ligt. Ik schat dat het hoogteverschil vanaf de stoep naar de voordeur zeker wel een meter is, misschien wel meer. Het loopt geleidelijk op maar wat je neerzet moet dus wel schuin kunnen. Nu is het eerste stuk vanaf de muur naast de voordeur recht en daar willen we zo'n schuttingdeel wat schuin afloopt aan de bovenkant. Maar daarna gaat het dus naar beneden richting de stoep. Wat kunnen we nu aan dat schuttingdeel maken/neerzetten dat schuin kan en dat een bepaalde hoogte krijgt zodat de plantengroei enigzins aan de kant van de buren blijft?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
  3. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Mmm lijkt me lastig idd. Er komen twee dingen in me op: een muurtje laten metselen: bijv zo'n muurtje van keien. Ik neem aan dat dit dan ook schuin kan.
    Of een beukenhaag, die kun je redelijk smal houden, alleen zullen de planten van de buren er wel doorheen kunnen groeien, maar dat snoei je dan mooi in 1 keer weg.

Edit: zo'n soort muurtje bedoel ik
    https://www.werkspot.nl/opdracht/1914709/ronde-muur-metselen-van-grote-keien

4. Jebb

Jebb Niet meer actief

Wij hebben een schutting. (Houten planken die horizontaal lopen). Maar hier groeit de bushbush van de buurvrouw gewoon doorheen, tot onze ergernis. Het is een oude vrouw, die niet zelf haar tuin kan en wilt bijhouden, wanneer wij aanbieden haar te helpen gooit ze het op haar privacy. :( Pff!

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zou inderdaad een muurtje laten metselen.
    Want anders groeit alles nog door de schutting heen

HappyRabbits, Fuddey en Koekie1 vinden dit leuk.
  6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad!

7. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Of een schutting met klimop, die woekeren gewoon over hun planten heen haha. Nee grapje, hoe meer ik er over nadenken hoe meer ik voor t gemetselde muurtje ben. Als je zo'n keien muurtjes doet zou je ook daarnaast in de tuin nog keitjes kunnen laten terugkomen, met wat bloeiende rorsplantjes, kruiptijm en lavendel. Ik zie t al helemaal voor me :)

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina