Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door zus76, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zus76

zus76 Niet meer actief

Mijn zoontje (bijna 7 jaar) heeft vorige week de hele week met griep op bed gelegen, waarvan vier dagen met hoge koorts tot 40.1 gr. Nu eet hij al sinds maandag niet meer, drinken doet hij wel goed.
    Nu heeft hij, in dit geval gelukkig, wel wat overgewicht dus dat kan hij wel hebben. Maar toch al ruim 3 kg afgevallen.

Vandaag moesten ze weer naar school, dus ik heb met de juf afgesproken dat ik hem om 12 uur op kom halen. Ze hebben normaal continuerooster en moeten tot 14.45 uur.
    De juf is van het type "niet lullen maar werken" en zal zeker niet bellen wanneer het niet gaat. Heb al van diverse ouders gehoord dat hun kind om bijv. 11 uur al moest overgeven, maar zij het kind gewoon tot 14.45 uur in de klas heeft laten zitten. Daarom heb ik zelf besloten om hem om 12 uur op te halen.

Hij is nu niet echt ziek meer, maar heeft gewoon erg weinig energie doordat hij al een week niet gegeten heeft. Ik heb hem opgehaald en hij wilde direct zijn pyjama aan en ligt nu op de bank. Nog steeds niets willen eten...

Toen ik hem uit de klas haalde, riep de juf "Morgen gewoon weer een hele dag hoor!". Mag zij dat zomaar beslissen??? Neem toch aan dat ik mijn eigen kind het beste kan inschatten!

Wat vinden jullie?

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Wat wil je zoon zelf?
    Hoe heeft hij de ochtend ervaren?

3. tuc

tuc Niet meer actief

het lijkt mij dat jij daar als ouder altijd zelf over beslist idd. De juf kan niet bepalen of hij ziek is of niet. Ik denk dat jij er verstandig aandoet rustig op te bouwen als ik je verhaal zo hoor.

4. zus76

zus76 Niet meer actief

@Gazy hij was wel blij om weer naar school te gaan, maar is nu wel uitgeblust... En dan hebben ze vanochtend niet eens gewerkt, maar alleen naar de bibliobus geweest.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Een hele week met griep...dan heb je meestal ook wel een hele week nodig om weer bij te komen! Ik vind het een verstandige keus om je kind om 12:00 op te halen...en ja...ik zou dit gewoon een paar dagen doen. De reactie van de juf kan ik niet zo goed begrijpen!

6. zus76

zus76 Niet meer actief

@Smile, toen ik het haar vanochtend vertelde, toen reageerde ze heel geirriteerd. Zij was de week voor de vakantie ziek en de week daarvoor ook al een groot aantal kinderen.

Haar reactie vanochtend was " begint het gezeur nu al weer? Dacht dat het nu wel voorbij was met die zieken".

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

gewoon doen wat jij denkt dat goed is , jij bent zijn mama en zij heeft geen reet erover te vertellen.

Als jij voelt dat ie dit even nodig heeft om bij te komen / op te laden dan moet je dat gewoon doen.

Ben blij dat onze juffen juist hierin meedenken, die geven ook aan als ze moe waren, niet lekker e.d. en zouden juist eerder zeggen van "goh misschien als het kan morgen een half dagje want hij is echt heel moe / ziek e.d."

Jij als moeder zijnde kent hem het beste en soms in de klas laten ze hun ware aard niet zien maar als ie te moe word gaat zijn weerstand ook omlaag en is ie straks weer ziek, beter nu even pas op de plaats zeg maar..

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat vreemd van de juf zeg...
    De juf van mijn zoontje belt juist meteen als zij het idee heeft dat er bij een kindje iets dwars zit of niet lekker in zijn velletje zit.
    Al is het maar om even te melden en dat de ouder dan kan beslissen haal ik hem/haar wel of niet op.

Ik zou hem zeker lekker deze week nog thuishouden de middagen. Anders even naar schoolhoofd lopen en daar het doorgeven?

9. Triskele

Als ik er trouwens achter kom dat mijn kind om 11 uur gespuugd heeft en ze zou niet gebeld hebben word ik echt pislink, en zou ik een vette klacht wegleggen voor haar.

Kinderen die ziek zijn horen thuis in hun bed of bank, dat is niet aan haar om dan gewoon niet te bellen, vind dat een vorm van kindermishandeling om een ziek kind maar te laten zitten dan... achterlijk mens!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    inderdaad dat bslis jij hoor. Paar dagen hoge koorts en slecht eten daar moet je echt even van bijkomen. En als kinderen zich weer wat beter voelen willen ze meteen weer naar school en dan een paar keer een halve dag is juist heel goed.

Trouwens echt naar zeg spugen en dan niet even overleggen met de ouder. Onze juf belt dan echt wel . Emma is al 6 weken week ziek ,week beter, week ziek en de juf geeft ook aan nu maar even rustig aan te doen.

11. zus76

zus76 Niet meer actief

Hij ligt nu op de bank. Beetje hangerig, maar hij roept wel dat hij zich verveelt ;) Vanmiddag maar even kijken of hij nog verhoging krijgt en dan morgenvroeg maar beslissen hoe we verder moeten...

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Serieus? Wat is dat voor een raar kindonvriendelijk mens? Ongesteld ofzo? Dat had ze tegen mij niet hoeven zeggen.
    Volg je eigen gevoel hierin, zij is een lerares (gats en wat voor 1...maar dat is een andere discussie :D) en geen dokter!
    Het feit dat je zoontje nog steeds geen eetlust heeft is voor mij een teken dat hij nog lang niet de ouwe is.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee jij bepaalt dat.

Goed van je dat je het zo doet. Zo kan hij wel even mee doen en daarna nog even rusten.

Juf schikt zich maar even naar jou. :D

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jij bepaalt als moeder, daar heeft de juf niets over te zeggen, lijkt mij.

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tjonge...dat klinkt ook niet echt meelevend....

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Waaat serieus:( Wat een raar mens zeg. Dat moet ze wel gewend zijn met kinderen toch!

Zij beslist dat idd niet. Heel goed dat je het zo aanpakt. Blijkbaar kan je nl van de juf niet aan dat ze belt als er wat is.

Hoop dat je zoontje snel opknapt.

17. zus76

zus76 Niet meer actief

Ja, ze is niet echt een meelevende juf... Ze gaat al jaren mee, en wil ook alleen maar groep 3 doen. Ze is super streng, geen greintje emotie en eigenlijk vind ze ieder oudergesprek maar "bemoeienis".

Ik ben ook luizenmoeder en fluoridemoeder, maar wanneer je naar haar klas toe moet, doe je het bij voorbaat al in je broek ;)). Zodra je aanklopt, roept ze al dat het niet uitkomt en of je niet later op de dag terug kunt komen... Nou nee, ik ben hier nu en niet over 2 uurtjes...

De groep 3 van nu is een pittige klas met 3 zeer agressieve kinderen die regelmatig een kindje op het speelplein in een hoekje drukken en slaan en schoppen. Hierdoor zijn er al meerdere ouders die overwegen om hun kind naar een andere school te doen, maar de juf (en directrice) steken hun kop in het zand!

Zoontje van een vriendin van mij zit ook bij mijn zoontje in de klas. Dit jongetje plast nog regelmatig in zijn broek, maar juf weigert om een knoop van de broek los te maken of hem op tijd te attenderen naar de wc te gaan. "Hij moet er nu maar groot genoeg voor zijn om het zelf te kunnen"...

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nou...klinkt niet fijn zeg!

Ik zou een andere school overwegen eerlijk gezegd.

Dat voelt toch niet goed als ook een directrice al ontkent dat er dingen gaande zijn...daar zou ik erg weinig vertrouwen in hebben eerlijk gezegd.

19. Triskele

bah bah ik had een officiele klacht neergelegd daar MOETEN ze wel iets mee doen en anders ga je een gradatie hoger (bij een of andere commissie) en leg je je klacht daar neer...

Vind dat echt niet normaal hoor!

Daar zou ik echt geen fijn gevoel bij hebben, ik denk ook niet dat ik met elke juf/meester zo'n geweldige klik als nu ga hebben maar in het algemeen moet iemand toch wel menselijk zijn anders schiet het niet op!

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat jammer dat er maar 1 woord is voor deze lerares wat van toepassing is.... loeder.

Wat een loeder. Print maar uit dit topic en laat het haar maar lezen. Ze mag me ook bellen, dat leg ik het haar uit wat het vak lerares in zou moeten houden. Een loeder zijn valt daar namelijk niet onder.

School en de daarbij behorende leerkrachten zijn tekenend voor de ontwikkeling van kinderen. Ze nemen er een voorbeeldfunctie aan en zouden met plezier naar school toe moeten/willen gaan. Dit soort leerkrachten maakt zoveel meer kapot dan daadwerkelijk bijdragen bij de ontwikkeling van een kind. Erg jammer en triest dat dit soort machttypetjes (want dat is het kennelijk) voor de klas mogen staan. De directrice is al geen haar beter als ik je verhaal zo lees....

Deel Deze Pagina