Nee sorry. Nog even aan mijn man gevraagd maar die weet het ook niet meer. Was natuurlijk de duurste soort die we konden kiezen maar aan de stalen voelde je al dat de goedkopere soort veel gladder was. Qua kleur vond ik dat wel net zo mooi als de dure soort. Je kunt er eventueel voor kiezen om dan van die strips in de treden te laten plaatsen. Dit hadden wij in ons vorig huis (zat er al in van de vorige bewoners). Je kunt altijd een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen natuurlijk. Wij hadden 4 bedrijven gemaild om een afspraak te maken, er reageerden er 2 (die andere 2 wilDen zeker niks verdienen ofzo) en die hebben we allebei laten komen.
Zo zien onze beide trappen eruit, heeft mijn man afgelopen jaar zelf gedaan. Trapspin gekocht, beetje rondgevraagd, filmpjes op YouTube gekeken en gewoon geprobeerd het viel hem 100% mee. Hout hebben we zelf geschuurd en in de parketolie gezet. Super blij met het resultaat. Het parket op de 1e verdieping hebben we in dezelfde olie als de trap gedaan, dan loopt het mooi over. Wij hadden eerst vloerbedekking op de trap, vond ik ook super fijn hoor. Minder gehorig en warmer. Maar dit vinden wij wat betreft onderhoud en hond in huis toch fijner en beter schoon te houden.
Wat knap dat sommigen de trap zelf gemaakt hebben! Dat zie ik ons echt niet doen Ik zou graag wat offertes willen opvragen maar we wonen op een Waddeneiland en maar weinig trappenzetters komen hier naartoe Ik heb upstairs wel om contact gevraagd, ben benieuwd of die hier ook trappen doen. Iedereen bedankt voor de tips en foto’s!
Wij hebben laminaat op beide trappen. Alleen op de treden. Stootborden en zijkanten zijn wit. Laminaat is hetzelfde als wat er op de vloeren door het hele huis heen ligt. Wij hebben op elke verdieping hetzelfde laminaat.
Misschien is Daniels traprenovatie ook nog een idee. Zij hebben van de zomer bij mij de trap gedaan met HPL laminaat hoe meer druk erop hoe stroever het wordt. het is ook super mooi spul en ze hebben verstand van zaken met een mooie prijs en wat een voordeel is je hoeft je trap niet helemaal kaal te maken.
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen de trap te laten bekleden. Dit was het goedkoopste en we hadden er zelf het minste werk aan. Ik wilde hem graag 2 kleuren verven maar het was zo’n gedoe om de juiste verf uit te zoeken en de kleuren die ik wilde kon niet. Nu is het lekker warm, geluidsvriendelijker voor de buren en niet meer glad.
Ik hou niet zo van bekleding maar vind dit wel mooi eigenlijk.. ga toch ook eens naar tapijt kijken. Dank je!
Wij houden er ook niet van maar voor minder dan 500 hebben we trap kunnen laten bekleden. We zijn bij leen bakker geweest
Je weet het nooit. Ik kwam een aannemer tegen ergens die een klus op de wadden het allermooist vond, maakten ze er gewoon een uitje van
Wij hebben €2100,- betaald dat is voor 13 tredens met 2 keer een draai en stootborden. Is duurder dan tapijt, maar voor ons is dat geen optie (Allergieën) wij zijn er super blij mee en super makkelijk schoon te houden. Niet met een zware stofzuiger de trap schoonmaken gewoon een stoffer en een vochtige doek nog geen 5 minuten.