2/3 x per dag tintelend gevoel in borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jon, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Hoi!

Zoals de titel al zegt: zo'n 2 of 3 keer per dag tintelen mijn borsten. Voor mij opmerkelijk! Ik heb op m'n 18e een borstverkleining gehad en met de geboorte van m'n 1e is borstvoeding helaas niet gelukt. Mijn ene borst gaf na een week 10cc en de ander enkel wat druppels. Net na de geboorte zeiden verpleegkundigen dat ik net zo goed kon ophouden met kolven, ze geloofden er niet in vanwege m'n operatie. Maar ik heb het gewoon een week geprobeerd, helaas zonder resultaat (al gaf ik wel heel trots alles wat wél kwam aan m'n dochter!).. Vond het erg jammer en pittig, maarja, dan had ik misschien toch beter moeten nadenken over die borstoperatie en risico's. Op mijn 14e had ik al cup D, terwijl ik verder slank ben..
    Wel moet ik erbij zeggen dat borstvoeding bij mijn moeder ook niet op gang kwam, stiekem hoopte ik dat veel kolven misschien zou helpen.

Maar goed, ik weet dus niet hoe het is om borstvoeding te geven, maar heb nu wel dus constant dat tintelende gevoel. Wie herkent dit gevoel, wat houdt het in? Heb je het ook gevoeld tijdens de zwangerschap, ook zo vaak? En hoe 'voelt' borstvoeding geven?

Eigenlijk wilde ik deze keer (bij m'n 2e)meteen maar over gaan op flesvoeding, omdat het zo intensief was en niet lukte, maar nu twijfel ik.... Die borsten zijn nu wel erg actief, lijkt..

2. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Niemand? :(

3. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Klinkt als het toeschietreflex. Ik heb dat deze zwangerschap regelmatig en (vaak) lekken mijn borsten dan ook.
    Nu heb ik mijn dochter 2,5 jaar kunnen voeden en weet dus ook hoe het voelt.

Misschien kun je na de geboorte van je kindje weer gaan kolvenen aanleggen en daarnaast fv geven? Mocht de bv alsnog op gang komen, kun je overschakelen op volledig bv en zo niet, jammer maar helaas. Volg iig je gevoel!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou inderdaad alvast een lactatiekundige inschakelen en misschien staat er wat op borstvoeding.com over?

5. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt idd als tsr. Ik zou zeker een lactatiekundige inschakelen, die hebben ws meer ervaring met voeden na een borstverkleining dan verpleegkundigen.
    Wie niet waagt, wie niet wint ;)

Deel Deze Pagina