Trap verven, wat is beste timing??

Discussion in 'De lounge' started by mikos, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Al het verf werk doen voordat je met de rest van de afwerking begint (dus vloeren, maar ook evt tegelen en behang). Anders krijg je lelijke afwerkingen. Wij hebben de trap elke keer aan het einde van de dag gedaan, maar dan de treden om en om. Dus eigenlijk een halve trap per dag geschilderd. Als je dan de volgende dag naar boven moet kun je op de niet geschilderde treden lopen en krijgt de rest de kans om goed uit te harden.

En alle bouwvakkers moesten bij ons op de sokken naar boven zolang de verf nog niet uitgehard was :D Later hebben we er karton over gedaan ter bescherming, maar dat lag hoe dan ook op alle vloeren.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Als er erg veel kleurverschil is tussen de huidige en nieuwe kleur zou je de contactpunten trap/vloer al een keer kunnen schilderen om lelijke randen met de oude kleur te voorkomen. Dat zijn meestal toch enit de slijtgevoelige delen. Dan kun je later rustig te tijd nemen om te rest te schilderen. Denk ook aan dat er niet te veel stof in de lucht moet zitten want dat daalt neer op je verf.
    En vooral: koop GOEDE verf het is wel veel geld, maar het vloeit veel mooier uit en dus prettiger om mee te werken. En een goede kwast heeft minder last van loslatende haren. De verf die wij hadden droogde ook vrij snel.

Bij ons is de trap ook later gedaan omdat we er geen tijd voor handen. Nog steeds grote dank aan mijn lieve pa die de vloerbedekking en lijm verwijderd heeft en alles geschilderd heeft, ook de trap naar zolder + traphekje! :)

3. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    -dubbel

4. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    dat is handig zon papa :D. De trap is nu ook al wit geschilderd en heeft verder niet echt beschadigingen of zo (is helemaal nieuw) dus dat scheelt al een hoop werk. Van een oude huurwoning zou ik nooit de trap schilderen met al die lijm en zooi erop.

Maar deze waren toch al mooi wit dus leek het me wel leuk om te verven. Ik zal de foto toevoegen, het grijze wat je ziet is vrijwel allemaal stof en modder van buiten, de zoldertrap (open treden) is nog netter die is gewoon helemaal mooi wit zonder al te veel viezigheid, die hebben ze op de eerste trap al achtergelaten natuurlijk :p

5. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Wij hebben tijdens een vakantie de trappen (open trap van 1e naar 2e en dichte trap van beneden naar 1e) laten verven door mijn schoonvader. Die had een week de tijd en was de dag voordat we thuis kwamen klaar. En daarvoor heeft ie hard door moeten werken! Alles was wel droog, maar voelde nog kwetsbaar aan zeg maar. Ik zou het dus nooit doen voor de verhuizing als je zo krap in de planning zit.
    Onze trap heeft trouwens 5 jaar in de witte grondverf gestaan voordat we eindelijk gingen schilderen :).

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Precies! Zeker nadat de vloerenleggers zijn geweest. Die gaan echt niet op hun sokken lopen. En die moeten met rollen tapijt naar boven. Je moete eerst gronden en dan één of misschien wel twee keer aflakken, dus dat haal je nooit in vier dagen.

Share This Page