Hai dames, Heeft 1 van jullie wel eens zelf de trap geverfd? Ik wil graag de trap renoveren maar vind dat klik systeem te duur. Nu wil ik het verven en met plakfolie renoveren. Maar is dit een beetje te doen? En dan ook omdat er 2 katten rond lopen Of kun je dit beter uitbesteden de oom van mijn vriend is schilder dus die zou het eventueel kunnen doen, maar als ik er geld op kan besparen doe ik dat liever natuurlijk
Ik lees mee, toen wij er 4 jaar geleden kwamen wonen heeft mijn schoonvader de trappen geverf... makkelijk want er woonde nog niemand. Maar nu wonen wij er, hebben 2 kids en 2 katten dus lijkt me haast geen doen... wij twijfelen nog of we het gaan/laten verven of dat we gaan sparen voor laminaat (was 2.000 per trap).
Dat is hier een beetje moeilijk, we slapen allemaal boven en de katten gaan niet naar buiten en de trap is zo vrij dat ze er hoe dan ook op kunnen lopen.
Wij zijn toevallig ook bezig met de trap . Wij gaan de ze Ijkanten schilderen en de treden zelf met soort grind doen . Kwa verf zou ik goede verf pakken want je stoot t er snel vanaf
Als je trap niet 1 dag of 2 keer 1 dag helemaal vrij kan blijven, dan lijkt verven me sowieso geen optie. Want wie het ook doet, de trap zal toch moeten drogen. Mijn moeder deed dat klusje vroeger altijd. En dan om en om. Ene dag de 'oneven' treden, dag er na de 'even' treden. Ze startte dan 's morgens vroeg (leuk, allemaal op tijd uit bed gehaald worden omdat de trap geverfd moet worden ), en dan konden we 's avonds gewoon weer naar boven. En de dag erna weer.
Dit is idd wel een goede, de treden om en om pakken. Want zoals zonnebloem ook zei onze katten gebruiken de trap ook. Of ik moet ze een dagje op zolder laten bivakeren.
Pff ja wat een geld he 2000 euro wij willen volgend jaar de hele woonkamer aanpakken dus ik wil op dit soort dingen een beetje besparen.
Wij hebben onze dochter twee keer een weekeind laten logeren bij schoonouders. En dan inderdaad de treden om en om: de ene dag de even treden en de andere dag de oneven treden. We werkten van boven naar beneden. Zodra we beneden aankwamen maakten we beneden de materialen en onszelf schoo en ruimden we op. En dan niet over de ongeschilderde treden tot het stofdroog was. En zelfs daarna echt alleen voor het noodzakelijke naar boven. De eerste dag is het makkelijk te zien op welke treden je mag lopen. Die zijn immers ongeschilderd. De tweede dag is echter alles dezelfde kleur geschilderd. Om te voorkomen dat we ons per ongeluk zouden vergissen, plakten we felgekleurde post-its op de treden waarop we mochten lopen. Je hebt trouwens speciale verf voor trappen en vloeren. Die is extra hard en slijt minder snel. Ik raad aan die te gebruiken, want anders heb je wel heel snel last van slijtage. En dan nog hebben wij er van die halve maantjes van vloerbedekking op geplakt, om de plekken waarop je loopt te beschermen.
Hier zelf gedaan.. samen met Mn vader (schilder) Hij was wit met antraciet kleurige treden (ook geverfd) maar doordat wij er geen maandjes op hadden ging dat vrij snel slijten. Heb hem 3x in de grondverf gehad en 2x in de aflak. Verf gebruikt van Histor.
Nu dus wel maandjes erop. Tips Gebruik water gedragen, droogt sneller. En doordat in de terpentine basis een bepaald soort stofje niet meer gebruikt mag worden slaat wit uiteindelijk gelig uit. Hoogglans is sterker dan zijdeglans Sla met verven een trede over zodat er nog wel overheen gelopen kan worden.
Eerst de zijkanten, als dat droog is de treden om en om. Dan moet je 's avonds dus ook om en om lopen want dan is het net stofdroog. Dus je kinderen ook of optillen en de katten boven of beneden laten een dag. Wij gaan alleen de zijkant verven en de treden en stootborden met plak vinyl doen van Cando. Bij ons 13 treden zal dat tussen de 500-600 kosten maar je hebt heel vaak aanbiedingen in de bouwmarkt dus dan zal het nog goedkoper zijn.
Ben er een keer aan begonnen en uiteindelijk toch de schilder gebeld 🙈 Verf normaal alles probleemloos zelf, maar dit wilde om de een of andere rede niet helemaal lukken.
Wij hebben het systeem van flexxstairs, heb je daar al eens naar gekeken? Ik vond het niet ontiegelijk duur, reken op zo'n 250 euro per trap. Het is flexibele pvc, dus sterk materiaal waar je niet snel een beschadiging op hebt.
Hier zelf gedaan. Om.en om en stickers op de treden geplakt waarop je kon lopen (opnieuw wit gechilderd dus anders zag je het bijna niet in de avond) Nu hebben we laminaat op de trap.
Heb het ook zeg gedaan. Via speciaalzaak verf gehaald wat ook redelijk rap kon drogen. Kindjes een nacht uit logeren, alles in 1x s ochtends geverfd en s avonds kon ik er gewoon op naar boven. Overigens hebben wij juist niet de wategedragen verf gedaan omdat het minder slijtvast schijnt te zijn... Oh lees nog dat je schrijft dat om en om handig is ivm de katten. Denk niet dat zij door hebben op weke trede zij wel of niet kunnen lopen? Die zou ik dus ook een dagje elders plaatsen.
Wij hebben het ook om en om gedaan. Savonds kon je er weer op lopen. We liepen dan wel met sokken en wanneer het echt nodig was.