trap

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by annekulpe, Jan 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi dames,

vanaf welke leeftijd vinden jullie het vertrouwd dat een kind alleen/zelf trap kan/mag lopen zonder toezicht

valentijn vliegt nog weleens de trap op maar blijf het eng vinden
    terwijl hij best goed trap kan lopen

groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wij hebben het geprobeerd en ze is er direct al 4 keer afgevallen ( gelukkig niet hoog)

Ik blijf er nu dus nog steeds het liefst bij. Naar beneden mag zeker niet alleen.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris is van dezelfde leeftijd, maar die mag van mij nog niet alleen de trap op of af. Zelf is hij vaak ineens heel snel boven (even niet opletten en hij vliegt letterlijk dan naar boven) dat gaat dan ook altijd goed. Maar ik durf het niet aan om hem echt zelf te laten gaan. Hij is vaak nog zo onvoorzichtig of wilt veel te snel gaan... Ik blijf nog even veilig achter hem lopen met op en voor hem lopen met de trap af ;)

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Onze Demi is bijna 2 ik of mijn man lopen altijd achter haar als ze de trap opgaat. Eraf kan ze nog niet alleen dus dat mag ook niet

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is net 2 en gaat wel alleen naar boven, maar naar beneden roept ze ons altijd. Dochter durft niet alleen naar beneden en ik vind dat helemaal niet erg. Liever zo dan dat ze eraf zou vallen. We hebben wel een fijne veilige dichte trap. Bij een open trap zou ze niet alleen naar boven mogen.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook nog niet zonder er achter te lopen hoor (of voor als we naar benee gaan). Justin vind het nog zelf te gevaarlijk om alleen naar beneden te willen.

7. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan kan wel, maar hij wil/durft/doet het zelf ook nog niet. Ik vind het eigenlijk wel net zo prettig zo.

8. onze dochter van 2 loopt zelf de trap op en af.
    en al een heel tijdje.

Ze doet het heel zorgvuldig ondanks dat het een echte druktemaker is.

Behalve als haar grote zus erbij is dan loop ik mee naar boven of naar beneden

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame deed het al toen ze 2 was maar tree voor tree
    naar beneden ging ze op de kont zitten

nu loopt ze tree voor tree naar beneden en houd de spijlen vast van de trap

Share This Page