Mijn zoontje wordt in juni 3 jaar, en heb ik vandaag voor het eerst zijn luier afgelaten (alleen bij t slapen aan gedaan en bij boodschapje doen). 2x iets in zijn onderbroekje geplast, toen schrok hij, hield zijn plas op en rest in het potje geplast. Toen we boodschappen deden is hij droog gebleven, wel heeft hij de kans gegrepen grote boodschap te doen. de reden dat ik zijn luier heb uitgelaten vandaag, is dat hij eigenlijk al 6mnd zo af en toe eens op het potje plast. (gemiddeld 2x per dag, soms wel 5x per dag, soms gaf hij het ook zelf aan). t is sept+okt+nov heel goed gegaan (wel met altijd een luier aan) en nu sinds 4 weken heeft hij er niet echt zin in....Dus vandaar dacht ik: laten we die luier eens uitlaten. Hij vond het best...ik denk ook dat het gemak was / gewoonte was van hem om maar in zijn luier te plassen.... hij kan sinds 2 weken ook zijn eigen broek aan en uit trekken. Maar goed, ik heb dit 1 dag volgehouden en wil dit natuurlijk veel langer gaan volhouden. Als het helemaal averechts werkt, stop ik over 1 a 2 weken weer mee. Het cb zei: hij gaat het misschein wel uitzichzelf doen, push hem maar niet. Er komt een dag dat hij zelf zegt: wil geen luier meer aan. Dit zei ze in september jl. Hoe zijn jullie ervaringen met zindelijk worden van jullie kleuter?
hier ook al sinds iets voor zijn 2e jaar plasje op t potje, maar als zijn luier uit was en we gingen naar buiten , dan vergat hij het steeds...gelukkig had ik wel altijd heleboel droge boxershortjes mee...maargoed het bleef niet echt werken... vandeweek zei hij dat zijn luier pijn deed (beetje geirriteerd door het klittenbandje..) dus heb ik hem voor de keuze gesteld eerst ff meninsverschil gehad hihi, en toen ging hij toch overstag...als hij om een luier vroeg heb ik gezegd dat hij toch niet lekker meer zat...zo zijn we ook gewoon de deur uitgegaan zonder luier en ging ook goed... Ook zag hij dat er babys op de luierdozen staan, dus heb ook meerdere malen verteld dat luiers voor baby's zijn (voor zijn zusje) en dat peuters op t potje plassen/peopen...ik geloof dat dat ook wel indruk had gemaakt want hij heeft dat afgelopen week ook meerdere keren gezegd...Zie dat je ook een kleintje hebt misschien kan je dat proberen??? We hadden hem ook een graafmachine (daar is ie echt DOL op) beloofd als hij weer op t potje ging poepen (had beetje angst gekregen nadat hij dat al eerder had gedaan..., en tadaaaaa meneer deed dat vandeweek en hebben er 1 gekocht...sindsdien gaat t helemaal goed, en heb maar 1x een graafmachine hoeven kopen gelukkig was beetje bang dat ie steeds om een nieuwe zou vragenmaar gelukkig niet gedaan... maar misschien kan je het ook met het stickersysteem proberen ? of heb je dat al gedaan? hier werkte t niet helaas (hadden dus al van alles geprobeerd...en dan werkt zoiets sufs als een pijnlijke luier...) en dan belonen bij 10 sticker???
Mijn zoon is sinds augustus droog, hij is in oktober drie geworden. ik heb op een gegeven moment gezegd dat we vanaf nu de luier uit deden en hij naar de wc moest als hij moest plassen of poepen. Wij hebben zo'n speciale wc-bril met trapjes, daar kan hij zelf op klimmen. We hebben nog een paar keer een ongelukje gehad, maar ineens had hij het door, hij was er blijkbaar wel aan toe. Ik heb overigens wel gehoord dat jongens gemiddeld wat later aan zindelijk worden toe zijn dan meisjes. Met ongeveer drie jaar. Je hebt nog even de tijd dus. Probeer het leuk te houden, ik denk dat dat het belangrijkste is.
@setteke; wcbril met trapjes? wt moet ik mijj daarbij voorstellen zie hem namelijk niet helemaal voor me en lijkt me wel handig; hier gaat meneer op t potje; hij komt echt niet bij de wcbril dies vrij hoog in ons nieuwe huis ohja en inderdaad Uber-enthousiast doen als hij zelf aangeeft op t potje/wc te gaan en t lukt...ik stond ook steeds te applaudiseren hierpedepiep te hoera-en en de high five te geven haha! nu hoeft dat niet elke keer nu hij bijna anderhalve week al gaat maar zegt hij soms nog hieperdepiep....en doen dan in koor HOERA haha
Die van mij ziet er andersuit, komt van MP, maar dit is het idee: Toily 2-in-1 Potje & Toilettrainer Oranje Groen van Litaf - Babysbest.nl - Alles voor uw baby,
Deze hebben wij: Marktplaats.nl > Toilettrainer, toiletbrilverkleiner en potje - Kinderen en Baby's - Overige Kinderen en Baby's
Kinderveiligheidswinkel(-> toilet en zindelijkheid -> eerste 2 dingen). Jippies WC verkleiner - De Babykraam Waarschijnlijk zoiets
sjee wwat een unit zeg....echt enorm ding, wat je dnek ik niet echt kan opbergen op de wc? of ist opklapbaar ofzow? maar vind t idee wel handig; maar geloof dat ik mijn kleine mannetje nog op t potje laat of lekker laat klooien met t opstapje hihihihi; mloet ie maar wat leniger worden (tenzij de wcbrilverkleinermetladder opvouwbaar is )
Hier ook zo'n wcverkleiner met trapje (hier weer een andere, van de babywalz) Nog een groter ding als op de foto's... Maar wel zo inklapbaar dat hij gewoon naast de wc geplaatst kan worden. Maar hier zijn we op dezelfde manier begonnen als jij. Hij gaf het af en toe zelf aan. En ben toen ook van de een op de andere dag toen het mooi weer begon te worden begonnen met stickers erbij (beloningssysteem). Plus die verkleiner zodat hij het zelf kon doen. Eerst hier in de blote kont, dat ging meteen goed, daarna met een onderbroekje (wel een paar ongelukjes) en toen dat goed ging met de kleren aan. Hij was in een maand echt zindelijk en ging toen ook overal mee naartoe zonder luier.
Wij hebben bij Danique, toen ze bijna 2,5 jaar oud was, gewoon in 1x keer de luier afgedaan en een potje neergezet. We hadden verder nooit geoefend maar het ging eigenlijk meteen goed. Ze plaste de eerste keer in haar broek gauw op het potje gezet, toen zat er 1 druppeltje in, meteen heel uitbundig beloond en een sticker gegeven. Dat vond ze zo geweldig dat ze geen luier meer om wilde en vanaf toen was ze met 2 dagen zindelijk en na 3 dagen ook 's-nachts.
Jeetje, ook al zo snel zindelijk 's nachts? Hoe pak je zoiets aan eigenlijk? Heb nu 2 dagen de luier afgelaten. Hij liep gister nog wel ene paar x naar de kast om een luier te pakken (die ik niet omdeed) en vanochten deed hij dat ook nog een x. Gister 2x mini ongelukje in onderbroekje, maar toen zijn plas wel afgemaakt op het potje. Vandaag helemaal geen ongelukje, maar ook niet gepoept. Hij heeft het wel 4x aangegeven dat hij moest, maar op één of andere manier is het niet gelukt. Tijdens middagdutje luier omgedaan, maar is helemaal droog gebleven. Morgen naar het dagverblijf, maar hij zei net: geen luier aan bij martine...Dus maar alvast wat extra broekjes in de tas gedaan Ik weet niet of de juffen heel blij zijn met het feit dat ik dit zo 'abdrupt' doe... Hoe reageerden jullie kdv hierop?
en oja, hij wil absoluut niet op de grote wc...alleen maar op het potje. heb wel een zitverkleiner, maar hij weigert!! Hoe kan ik dit veranderen? Kan toch moeilijk overal het potje mee naar toe gaan nemen
op kdv gewoon doen...heb ik ook gedaan...alleen gaf meneer ook al van tevoren aan toen ik zei dat hij het tegen de juffen moest zeggen als ie moet, dat hij echt niet wilde...maar ga hem echt geen luiier aan doen hoor, anders krijg ik hem daar weer niet vanaf...op de kdv 3x in broek geplast...uiteindelijke heeft ie wel een luier daar van ze omgekregen grrrrr...maar was gelukkig wel droog toen ik hem thuis afdeed...en meteen o potje thuis geplast... hier ook alleen t potje...ik w8 ff af tot ie daar een beetje aan gewend is en probeer dan de wc weer...potje sleep ik alleen aankomende week mee naar de kdv...morgen gaat ie naar de psz ben benieuwd hoe dat gaat...(leg t hem nog maar paar keer uit morgenochtend dat hij het tegen de juf moet zeggen...)... wel goed van je kleine man hoor; vind hij het zle fook helemaal geweldig en is hij trots..!?>
nou ja..helemaal geweldig is wat overdreven denk ik, wel trots en vind het ook leuk. Hij gaat niet met tegenzin...Je ziet dathij enorm zijn best doet. hij zit gewoon al 6 maanden op het potje.....minstens!! Dus ja, het helemaal geweldig vinden is wel voorbij...(ook voor mij, hoewel ik dat niet laat merken natuurlijk Ga het ook maar gewoon proberen op het kdv....waarom ook niet toch? Iedereen moet zijn steentje bijdragen...