slaappositie van een baby

Discussion in 'Verzorging' started by shanice81, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe slaapt een pasgeboren baby tegenwoordig?
    Ik lees wel dat ze op hun ruggetje moeten slapen maar dat lijkt me toch nit veilig?
    Bedoel stel het heeft een voeding gehad en er komt nog wat boven dan ken het er toch ook in stikken?
    Ik weet nog goed dat in de tijd dat mijn dochter werd geboren 7jaar geleden ze op der zij gelegd werd,om en om,.,.is dat tegenwoordig dan niet meer?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier moest 'ie de eerste tweede weken op z'n zij, om en om inderdaad. En daarna op z'n rug, omdat 'ie anders (als ie op z'n zij zou liggen), op z'n buikje terecht zou kunnen komen.

3. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    1,063
    0
    0
    verzorgende
    hier ook eerste 2 wk op zijn zij wisselen bij elke voeding.Daarna op de rug idd om het draaien!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook de eerste 2 weken op de zij, steeds om en om.
    Na 2 weken op de rug. Vanwege verstikkingskans als ze met hun neusje in het matras gaan liggen..

Maarja, in italie leggen ze de kindjes juist op hun buik, omdat dan het spuug kan weglopen als de babies een mondje teruggeven.

EN nu ligt C op alle mogelijke (en onmogelijke) manier in bed ;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als een kindje moet spugen, zal het automatisch het hoofdje naar de zij draaien als het op de rug ligt. Ik vond het in het begin ook eng om Lianne op de rug te leggen, hoor. Over dat buikslapen: Ik weet van een kindje dat op de buik sliep en in z'n slaap overgegeven heeft en er vervolgens in gestikt is. Juist omdat het z'n hoofdje nog niet kon optillen, op de buik lag en er dus met het gezichtje in bleef liggen... :( Dan is op de rug liggen een stuk veiliger!

Share This Page