Traphekje brede trapv2 treden

Discussion in 'Verzorging' started by Inez01, Apr 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    In onze woonkamer hebben wij een brede trap van 2 treden. Ons woongedeelte ligt lager dan het keukengedeelte. De trap is echter behoorlijk breed zo'n 3 meter.

Nu onze kleine uk volop aan het kruipen is moeten we toch dit straks beveiligen weet alleen nog niet hoe.

Hebben jullie tips?

2. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Er zijn van die speciale hekken te koop volgens mij bij babywalz heb ik ze wel eens in het boek zien staan of op de site

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
  4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben ook een verdiepte zitkuil en dus een trapje van 2 treden in de woonkamer van ongeveer 3 met breed.
    Inge kruipt nu lekker rond en in het begin was het erg handig want het was net een hele grote box voor haar. Maar al snel had ze door hoe ze het trapje op kan kruipen en doet dat ook heel vaak. We hebben er voor gekozen geen traphekje te plaatsen.
    Het valt me op dat ze zelf ook door heeft dat daar iets is als ze terug wil en tot nu toe (ze kruipt een maand of 2 er op nu) is ze er nog niet afgevallen. Ik ben haar ook aan het leren dat ze er achteruit af moet gaan, dus op dezelfde wijze als dat ze er op klimt. EN ja valt ze er een keer af dan is het ook niet zo erg als dat ze van een gewone trap naar beneden valt, het zijn maar 2 treetjes.
    Vind het wel lastig met haar loopwagentje, de kamer is zo wel beperkt.

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    @ Yjc : Precies wat jij zegt hebben wij ook al in overweging genomen, toch vind ik het wel eng. Maar 2 treden, een kind kan toch naar vallen.

Bedankt allen voor jullie reacties.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    tja maar ze kan ook naar vallen tegen de hoek van de tafel als ze daar gaat staan. Je kan niet alles tegen gaan ze zullen toch wel een keer lelijk vallen. Ze zal het toch moeten leren, en ik probeer haar dan maar zo weinig mogelijk alleen te laten in de kamer. En ze is toch erg aanhankelijk dus als ik op het hogere gedeelte loop dan kruipt ze altijd naar mij toe en eigenlijk nooit naar haar speelgoed in het lagere gedeelte.
    Verder gewoon snel beginnen met aan te leren dat ze achteruit van het trapje af moeten. Het leek vandaag al alsof ze het snapte. Dus het is eigenlijk maar een hele korte periode eng.

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hebben een flinke afstap van de kamer naar de keuken. Een traphekje gaat hier niet. Het is gewoon een kwestie van aanleren om achteruit er vanaf te kruipen. Dat hebben ze heel gauw door.

Share This Page