Verkleiner maxi-cosi, wel of niet??

Discussie in 'Verzorging' gestart door QMerelQ, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi,

Heb een probleem waar ik niet uit kom....
    Ik heb vorige week de verkleiner uit de maxi cosi gehaald, omdat mijn zoontje van bijna 5 maanden er niet meer met zijn hoofdje in past.
    Nu heb ik gisteren een kleine aanrijding gehad met mijn auto met hem erbij, gelukkig had alleen de auto schade, en nu ben ik toch weer aan het twijfelen....
    Zonder die verkleiner gaat zijn hoofd bij iederen bocht van links naar rechts. Dus ik ben gisteren toch maar met hem langs de huisarts gegaan, omdat ik zeker wilde zijn dat hij niks had.
    Nu heb ik net kritisch zitten kijken en mijn conclusie is:
    Met verkleiner zit het hoofdje van Joep 5-10 cm over die dikke rand die eigenlijk over zijn hoofd moet liggen heen. Aan die zachte rand zit het bil-gedeelte vast. Dit geeelte zit verder prima. Hij ligt er met zijn billen op en de gordel sluit aan tussen zijn benen.
    Zonder verkleiner moet ik hem er best diep inleggen, waardoor de gordel totaal niet aansluit tussen zijn benen. Daar zit dan echt 5-10 cm ruimte tussen. En bij zijn hoofdje heb ik ruimte over waardoor hij van links naar rechts kan.
    Help, wat is nu juist?
    Mijn mening is dat deze verkleiner in 2 stukken geleverd moet worden, zodat je het hoofgedeelte mee naar boven kunt schuiven en het bil gedeelte eruit kan/mag als hij dik genoeg is.
    Ik wordt hier dus echt onzeker van, en durf die hele maxi cosi niet zo in de auto te zetten, stel dat er weer iets gebeurd??

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik heb de verkleiner er ook uit moeten halen omdat het net als een mutsje op Jamie zijn hoofd zat en hij helemaal zat te zweten daardoor. Maar hij kan ook gewoon zelf zijn hoofd ophouden dus daar zit wel verschil in.

Maar ben jij niet bang dat je maxicosi nu niet meer veilig is door de botsing>?? Want ik heb begrepen als je een botsing heb gehad dat de veiligheid van deze dan achteruit gaat.

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi mammalijntje,

Er is echt niks gebeurd verder, zeker niet met de maxi cosi. Auto is zacht tegen voorganger aangekomen, kleine klap dus. Joep's hoofdje ging een beetje voor- en achteruit.
    Ik wilde dit item al verwijderen, maar dan gaat schijnbaar niet....
    Kwam er vanmiddag met mijn moeder nl achter dat het schuim van het zitgedeelte er zo uitgehaald kan worden!!! Nu heb ik dus alleen die hoofd band en die kan gewoon omhoog geschoven worden. Zal wel niet de manier zijn, maar werkt voor mij en Joep perfect! Toch hoofd bescherming maar niet een te krappe zit.
    Maar is wel zweten zo'n ding voor die kleintjes. Wij lekker in ons t-shirt en zij vast in zo'n synthestisch ding!
    Thanks voor je reactie!

4. Jessy30

Jessy30 Lid

11 sep 2008
    26
    0
    0
    Je kunt ook alleen de vulling uit de verkleiner halen zodat je wel de 'band' om het hoofdje houd. Dan is de dikke driehoek onder het kontje weg, maar de verkleiner zit nog wel in de maxicosi.
    Succes!

5. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij kan de verkeiner er wel uit hoor, gewoon uitproberen, ik had m er toen ook al uit volgens mij...
    als het niet meer lekker zit gewoon eruit halen.

Deel Deze Pagina