Mijn zoontje heeft het kruipen helemaal ontdekt en nu wordt het dus tijd voor een traphekje. Maar ik heb twee katten die regelmatig boven slapen en er dan dus niet meer doorkunnen. Bij de meeste hekjes die ik heb gezien zijn de gaten tussen de spijlen zo nauw dat mijn katten daar niet doorheen passen (tenzij ik ze nu aan Sonja Bakkeren zet ) Iemand goede tips?
Hier geen kat maar heb wel eens de tip gehoord om 1 spijl eruit te halen zodat de kat er door kan. Werkt denk ik wel alleen bij wat oudere kids die niet meer makkelijk zelf er door passen dan. Of het ietsje hoger hangen zodat de kat als ie plat gaat liggen er onderdoor kan tijgeren?
Zijn jouw katten dikkie dik dan? ZOnder gekheid ik heb 2 katten en eentje springt erover heen, dus dat is geen probleem, die andere kan er niet overheen omdat ze maar 3 poten heeft, die is dus ook te dik om erdoorheen te gaan. Het traphekje staat daarom ook altijd open, alleen als ik met Dano boven ben is hij dicht. ALs onze dikkie er dan door wil roept ze me door te miauwen. overigens is het altijd aan te raden traphekjes open te laten staan boven als je zelf beneden bent met je kindje, als je kind in een onbewaakt ogenblik boven weet te komen en het hekje is dicht, kan dat erg gevaarlijk zijn. Dano kan bijv wel de trap op maar nog niet eraf..
Wij laten het hekje naar de zolder altijd open als we naar beneden gaan, want ze passen er indd. niet door. En overheen springen hebben ze nog nooit van gehoord. Wel van heel hard mauwen als het hekje nog dicht is. Julian doet ook meteen zelf het hekje dicht als we boven komen Bij het traphekje bovenaan de trap naar de eerste verdieping maakt het voor de katten niet uit, die gaan door de spijlen van de balustrade. Maar we laten hem wel open voor als Julian per ongeluk naar boven klimt.
Ik heb 4 katten en ze springen er allemaal gewoon overheen. Maar misschien scheelt het dat wij alleen beneden bij de trapopgang een hekje hebben.
De mijne kruipt er gewoon onderdoor hoor. Beetje bukken gaat best, ze kunnen zich best plat maken die katten. En mijn meis kan er echt niet onderdoor. Hij zit denk ik op een cm of 12,13 van de grond.
Springen ze er niet overheen dan? Wij hebben traphekje tussen huiskmaer en keuken onze jongste kat springt er overheen en onze oudste kat doet alsof ie het niet kan, dus daar meoten we em af ent oe voor openmaken.
mm wij hebben zo'n ikea traphekje.. dat is ook met niet al te brede openingen tussen de spijlen maar zelfs ons dikke past er gewoon door overigens staat hij bij ons ook altijd open.. tenzij anne toevallig in de buurt is onze katten weigeren te springen als het niet noodzakelijk is dus die wurmen zich er allebei gewoon tussendoor dat had ik van eentje toch niet verwacht die is neit zo smal
Als ze echt willen komen ze er wel overheen/tussendoor/onderdoor. Een kat in het nauw maakt rare sprongen zeggen ze toch? . Ik denk dat sommige katten op het begin te lui zijn om het te proberen maar als ze het eenmaal door hebben lijkt het voor hun alsof er geen traphekje zit .
we hebben hier 5 binnenkatten en we hebben er eigenlijk nooit over nagedacht. twee hekjes geplaatst, boven en beneden en ze springen er gewoon overheen. ik denk als ze er niet tussendoor of onderdoor kunnen of wat dan ook dan springen ze heus wel. krijgen vanzelf een keer honger anders. joyce