Hai, Nou, de titel zegt het al een beetje, we hebben hier ineens een slaapprobleem met ons meisje van 7 maanden oud. Ze sliep altijd redelijk goed, maar nu dus ineens niet meer. Ze wordt op wisselende tijdstippen 1 a 2 x wakker en wil niets behalve klein slokje drinken en een knuffel en veel aandacht. Ze zet het op een huilen als je haar in bedje laat liggen of als je haar teruglegt (dit dus als je eerder gezwicht bent door haar eruit te halen). We hebben even geen idee wat we nu moeten doen; wel of niet laten drinken, wel of niet laten huilen. We hebben natuurlijk ook nog buren en zelf ook wat slaap nodig. Wat ons wel opvalt is dat ze de laatste fles van 22.30 niet goed meer drinkt en ook overdag vaak flessen niet wil. Waar moeten we beginnen om dit probleem op te lossen? Alvast erg bedankt voor de tips!
Ik denk dat het toch een beetje de leeftijd is. Levi slaapt normaal door en komt nu opeens ook al een paar nachten. Gelukkig valt hij met een speentje weer in slaap. Een vriendin van me heeft een dochter van 6 1/2 maand en die wordt ook opeens snachts wakker maar die wil ook drinken. Denk dat je er op het moment alleen maar aan toe kan geven en het dan vanzelf weer beter wordt.
Dank voor de reacties meiden! Ze is idd wel een beetje baldadig de laatste week qua gedrag maar dus ook qua drinken. Soms wil ze overdag helemaal 0 flessen en andere dag klokt ze er twee achter elkaar weg! De laatste twee nachten heeft ze besloten dat het rond 05.00 tijd is voor papa en mama om op te staan. Ze gaat rond 20.00 naar bed en slaapt ongveer 2,5 tot 3 uur per dag, niet overdreven veel dus. Vanochtend hebben we haar maar even een uurtje tussen ons in gelegd. Ik had gezworen dat nooit te doen... maar papa en mama hadden pas 4 uurtjes slaap gehad........ Nou ja, we houden vol hier en hopen dat het gewoon weer een fase is!
Als wij hier een slechte nacht hebben gehad ( of nog heel moe zijn ) leggen we hem ook wel eens tussen ons in. Heerlijk even knuffelen ( en door tukken ) met zijn 3tjes. Vanacht heeft hij ook weer liggen spoken. Om 07.30 zijn flesje in zijn eigen bed gegeven en toen heeft hij nog geslapen tot 10.00.