Hoeveel slaapjes en waar (10 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe vaak slapen jullie kindjes van rond de 10 maanden nog overdag?
    Mijn zoontje is bijna 10 maanden en slaapt meestal 2 keer, maar heel af en toe ook 1 keer. Hij slaapt snachts meestal wel 11-12 uur.
    Overdag merk ik dat ik nu met 2 slaapjes soms niet meer helemaal uitkom. Want dat is dan vaak van 11:00-12:30 ongeveer en dan smiddags rond een uurtje of 4-5 en dan een uur of iets langer dus dan is hij savonds vaak weer niet moe genoeg. Uberhaupt wil hij niet meer in z'n bedje slapen de laatste tijd, gaat staan en huilen. Kinderwagen is hij meteen weg.. Zitten jullie al op 1 slaapje?

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn dochter is ook 10 maanden en wij zitten nog op 2 slaapjes. 's morgens meestal rond 10 uur/half 11 en dan 's middags nog rond een uur of 3/4.
    Maar je zegt dat hij dan 's avonds niet moe genoeg is. Ik weet niet hoe laat hij nu 's avonds naar bed gaat, maar misschien kun je hem gewoon wat later naar bed doen. Mijn dochter gaat meestal rond een uur of 8 naar bed, maar het is ook wel eens kwart voor 9. Ligt er maar net aan hoe laat ze 's middags uit bed is gekomen.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Klopt, rond een uur of 8 meestal. En dat duurt dan ook vaak even omdat hij de laatste tijd elke keer heel erg gaat huilen wanneer ik hem naar bed breng :( als ik met hem wandel merk ik dat hij die twee slaapjes die jij nu noemt ook precies zo doet rond die tijdstippen. Maar als ik thuis wil blijven en hem er in leg, blijft hij zo lang lastig doen dat de tijden weer zo verschuiven en wil savonds ook wat tijd voor mezelf hebben en nog belangrijker: een wat vaster ritme voor hem

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    En als je het slaapje in de ochtend nou inkort?
    Nu slaapt hij 1,5 uur.
    Dat je hem dan na 3 kwartier weer wakker maakt?
    Dan is hij in de middag waarschijnlijk eerder moe en kan hij eerder naar bed dan 4 uur.

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik weet niet hoe je dat nu doet als je hem in bed legt. Een tijdje geleden wou mijn dochter ook elke keer niet naar bed. Zodra ik haar erin legde ging het mis. Nu weet ze dat ze gewoon moet gaan slapen en dat ik haar niet meer uit bed haal. Als ze nu gaat huilen is ze met twee minuten stil tenzij er echt wat is en dan kom ik natuurlijk ook gewoon.

6. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hier doet dochter nog 2 slaapjes van ong 2 uur. Ze gaat tussen half 8 en acht uur naar bed, we maken haar doordeweeks om 7.30 voor school. Ze gaat dan slapen van 10.00 tot 12.00 en dan rond 14.00 weer naar bed tot ong 16.00. En dan s avonds weer voor de nacht.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik doe savond altijd hetzelfde ritueel: badje, pyjama en slaapzak aan, borstvoeding bij mij in bed (in t donker), dan naar eigen kamertje en daar zing ik met hem op de arm, dan leg ik m in bed met een muziekje aan. Nu sinds ruim een week is het dan drama, meteen huilen zodra ik wegloop en steeds staan. Overdag doe ik ongeveer hetzelfde bij t slaapje maar dan zonder badje en voeding. Vaak moet ik ook even weg dus neem ik m mee rond z'n slaapjes tijd in de kinderwagen en dan valt hij daar in lekker in slaap. Misschien is hij dat zo gewend geraakt..?? Vandaag heb ik hem pas om 12:00 in bed gedaan want hij leek nog helemaal niet moe vanmorgen. Weer drama maar na even op de arm wiegen sliep hij om 12:15 en is nu nog niet wakker! Is ook ziekjes.. Dat zou dan ook prima zijn want dan slaapt hij ook ongeveer 3 uur en dan in 1 slaapje. Maar ik weet niet of hij dat elke dag wel zo volhoudt en of hij er niet nog een beetje te klein voor is. Bovendien kwam t laatst ook zo uit dat hij pas om 12:30 sliep maar toen was hij om 14:00 al wakker en dan duurt de middag nog wel erg lang..!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ps. Wanneer hij niet wil slapen en zo huilt, ga ik er altijd maar heen en pak m dan op.. Meestal wieg ik m dan in slaap (al lukt dat soms ook niet zo makkelijk).. En dan leg ik m weer in bed. Ik probeer m ook vaak nog wakker er weer in te leggen maar meestal kan ik dan weer van voren af aan beginnen

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ivystoeter: dat is ook een idee ja. Alleen las ik laatst dat je baby's beter niet wakker kan maken, dat ze die slaap echt nodig hebben?

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Helpt het niet als hij huilt, dat je hem gewoon even aait en zachtjes 'ssst' zegt? Helpt hier goed.. Ik leg echt mijn arm over haar rug, dat ze voelt dat ik dicht bij haar ben

Ik maak haar ook zelden wakker.. Tenzij het écht te laat wordt ivm voedingen of dat ze 's avonds anders niet moe genoeg gaat zijn..

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij toen ook langzaam over naar 1 slaapje. Had hier hetzelfde probleem, 's morgens slapen van 11.00-12.30/13.00 en dan eind van de middag pas weer rond 16.30 willen slapen, waardoor meneer in de avonds soms ook pas tegen 22.00 weer in slaap viel.
    Hier duurde het alleen wel heel wat weken voor hij goed in het ritme van 1x slapen zat, dat heeft echt wel tot z'n 1e verjaardag geduurd.
    De eerste maanden sliep hij 's middags ook maar 1-1,5 uur, dan ging ik vaak eind van de middag nog even wandelen en dan ging hij vroeg naar bed.
    Inmiddels is hij helemaal gewend en slaapt hij 's middags minstens 2 uur, maar meestal wel een uur of 3 en dan in de nacht ook zo'n 12 uur. Dus hij is van een slechte slaper (het 1e jaar), nu opeens een hele goede slaper geworden, mama komt helemaal bij. :D

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Lekker olifantje! Balen is dat als die overgang zo lang duurt..
    Ik probeer idd gewoon naar hem toe te gaan en hem even te aaien en wat sussende geluiden te maken maar hij gaat dan staan en aan me trekken dat ik hem op moet pakken. Dit doe ik dan meestal ook maar want ik vind het zo sneu om dan weer opnieuw weg te lopen. Hem weer neerleggen is ook weer brullen en gaat dan weer opstaan.. Ik hoop echt dat t een fase is want anders..!
    Morgenochtend maar even kijken hoelaat hij wakker wordt en of ik het ochtend slaapje weer kan proberen over te slaan. Het lijkt idd of de twee slaapjes teveel zijn en een slaapje net te weinig (hangt er vanaf hoelang dat ene slaapje duurt). Vanavond viel hij al half in slaap aan de borst omdat hij goed moe was (19:30) dus in bed ging hij meteen slapen. Maar als hij niet zo kapot is dan is t dus weer vechten geblazen

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Toen wij merkte dat onze dochter in de middag anders te laat naar bed ging voor een slaapje (en het dus in de avond weer te laat werd om de nacht in te gaan)
    Zijn we haar ochtend slaapje gaan inkorten.
    En uiteindelijk hebben we haar wakker gehouden in de ochtend en dus haar middag slaapje iets eerder gaan doen.
    In het begin moesten we haar daar wel echt doorheen trekken.
    Maar het ging gaandeweg steeds makkelijker en beter.
    Soms is het nog wel lastig.

14. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter zat in de leeftijd ook in de overgang naar 1 slaapje. Het heeft bij ons een tijdje geresulteerd in afwisselende slaapjes. De ene dag 1 en de dag erna weer 2 en dan weer 1 etc. Dit omdat ze op de dagen dat ze 2 slaapjes deed ze in de avond pas laat kon inslapen en ze dan de dag erna laat wakker werd (tussen 9 en 10 uur). Op die dagen deed ze dan maar 1 slaapje, om vervolgens in de avond in te storten en vroeg te gaan slapen, waarna ze de volgende dag vroeger wakker werd en dus ook eerder moe was en dan weer 2 slaapjes deed en dus in de avond weer pas laat in slaap kwam etc etc.
    Het is hier ook een tijd een rommelige periode geweest die we per dag bekenen (1 of 2 slaapjes) en indien nodig maakte ik haar ook wel eens wakker uit haar ochtend- of middagslaap.
    Maar net als wat Olifantje zegt, ook hier gaat het slapen met 1 slaapje inmiddels een stuk beter dan vroeger. Lange nachten en lekker min. 2 uur slapen overdag.
    Het is nu ff een rommelige periode, maar het wordt echt beter :D

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mijn dochter is bijna 9 maand en is echt nog steeds na 2,5u wakker te zijn terug moe.. Enkel 's avonds houdt ze het (met moeite) wat langer vol.. Ze doet dus 2 lange dutjes en soms nog een 3de kort dutje op een dag

Gaat dit dan op ongeveer 3 maanden tijd al naar 1 slaapje gaan? Kan mij dat nog niet voorstellen :D

16. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Mijn dochter is 9,5 maand en die heeft nog 3 slaapjes.
    08:30 wakker en fles
    10:00 boterham naar bed
    12:00 wakker
    13:00 fles
    14:00 naar bed
    15:30 fruit
    17:30 eten
    18:30 bed tot 20:00
    20:30 fles en weer naar bed

V. Is al altijd al een slaapkop geweest.. Van de week was het half 10 eer dat ze wakker werd sochtends :$ ook slaapt ze alleen maar in een bed. In de kinderwagen of bij mij absoluut niet.. Jammer want ik had graag gehad dat ze ook weleens bij mij in slaap kon vallen maar helaas.

Iedereen zegt: nou dat is toch heeeerlijk dat je kind zoveel slaapt. Ja fantastisch.. Ik moet dingen echt goed plannen want zodra ik ergens ben en zo wordt moe dan wordt ze echt een draak en gaat ze vervelend doen en dan zit er niets anders op dan naar huis te gaan (lees: verjaardagen, lunch, supermarkt etc.)

Ach ja. Zo is er voor ieder kind weer wat he hahaha

Ben benieuwd wanneer ze van haar laatste slaapje afgaat maar ik gok dat dat nog wel even gaat duren aangezien we haar 8/10 keer wakker moeten maken :)

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh dat lijkt me idd ook niet echt ideaal! Dat vind ik er dan wel weer fijn aan, dat hij in de wagen prima slaapt (buiten en binnen ook wel op zich). Dus ik kan m gewoon meenemen als ik weg moet en hij slaapt wel. Tsja ik vind t nu gewoon heel erg lastig dat je nooit echt van tevoren je dag kan plannen omdat je niet precies weet hoe en wat mbt de slaapjes.. Ik geloof dat ze normaal gesproken pas rond het jaar naar 1 slaapje gaan?

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hadden zo'n vergelijkbaar schema en uiteindelijk zijn we m gewoon op gaan houden tot 19.00. Eerst rond 18.30 in bad als hij moe werd, dan nog een fles en naar bed. Dit werd vanzelf weer wat later toen hij wat meer gewend was. Hij gaat nu al maanden tussen 19.30-20.00.

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje slaapt van 19:00/19:30 tot 07:00/08:00.

Vervolgens kan hij ongeveer 3 uur wakker zijn sochtends en smiddags. Dus rond half 11 gaat hij weer naar bed en slaapt dan zo'n 1,5 uur. En dan weer om 3 uur naar bed, ook weer voor ongeveer 1,5 uur.
    Ik hou gewoon 3 uur wakker zijn aan, dus de tijd wanneer hij maar bed gaat kan soms wat wisselen.

Hij slaapt in zijn bedje.. In de wandelwagen slaapt hij niet, dus ik plan alles om zijn slaapjes heen.

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dat is idd wel handig om aan te houden ongeveer 3 uur, al is hij hier dan niet altijd al moe genoeg ;), dus bij ons lukt dat niet altijd. Gister lag hij er pas rond 21:00 in omdat hij nog een laat slaapje had gedaan (16:45-17:30), dat kon niet anders, en vanmorgen ook heerlijk pas om 09:00 wakker! Dus heb m vanmiddag pas om 12:30 naar bed gedaan, toen was hij ook echt kapot dus dat ging gelukkig vrij makkelijk. En dat is dan zijn enige slaapje van vandaag want hij zal zo wel wakker worden dus dan kan hij vanavond gewoon weer rond een uur of 19:30 naar bed toe. Zo zijn de dagen nu elke keer heel erg wisselend.. Maar merk nu toch wel dat als hij echt heel moe is, hij makkelijker gaat slapen. Anders blijft hij maar opstaan en huilen en dat is ook voor mij echt vermoeiend

Deel Deze Pagina