Hondendrollen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij ons op de stoep liggen hondendrollen, geen kleintjes maar enorme bulten!
    Ik weet van welke hond het komt, er is maar 1 grote hier in de straat. Maar de eigenaar van die hond is een beetje een opgefokt mannetje. Dus aanspreken zie ik niet zitten.
    Nu wil ik een klacht indienen via de gemeent, maar waar valt dit onder? Onder gewone overlas of milieu overlast?

Of zal ik anoniem een brief in de brievenbus doen?
    Met het verzoek de hondenpoep op te ruimen?

Graag tips! Ik weet dat het natuurlijk het beste is om iemand erop aan te spreken,maar zoals ik al zei is het nogal een opgefokte man en wil ik met hem niet de confrontatie aangaan.

2. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Gewoon opscheppen met een grote schep en als hij niet thuis is de drollen voor zijn eigen deur neergooien/over de heg smijten!

Wat je ook kunt doen (ouwe grap) is de drollen in een grote krant vouwen en bij de eigenaar van de hond dicht voor de deur leggen, aanbellen en in de fik steken. Wordt lachen als hij het vuurtje dan uit wil trappen ;)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hahaha dat zou kunnen inderdaad, maar denk niet dat daarmee het probleem word opgelost;)

4. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Ach, het is iig een hint dat iemand de hondendrollen zat is ;)

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Owwww die vieze hondedrollen bij jullie in de straat!
    De hele stoep zat eronder
    Ik zou eerst eens proberen een briefje in de brievenbus te doen, hopelijk doet hij er dan wat aan.

6. Ik vind het echt zooo aso, om de drollen op een stoep te laten liggen...

Mijn hond poept ook flinke jongens, maar altijd in een uitlaat gebied, en mocht hij het niet halen ga ik het opruimen...vind het echt zoooo smerig

Wat betreft het aanspreken, ik denk als mensen het uit zichzelf al niet opruimen, je dan weinig hoeft te verwachten...

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben nu een briefje aan het schrijven :D
    Als dat niet helpt dan maar een klacht.

Echt de hele stoep ligt eronder en net op het stukje waar hun wonen volgens mij lopen ze ook niet verder met die hond!
    Er is trouwens nog 1 die de hond overal laat poepen kan daar ook wel gelijk een briefje in de brievenbus doen ;)

Mijn overburen hebben 3 honden maar die lopen tenminste met ze naar een grasveldje. En ja tuurlijk kan het gebeuren dat een hond het niet kan ophouden, maar ruim het dan op?

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik kan er over mee praten, hier wordt je raar aangekeken als je het opruimt.
    ik loop hier niet eens meer over de stoep maar altijd over de straat.
    mocht je een melding gaan maken, wil je dat dan hier neer zetten, ik denk dat ik dat ook maar eens moet gaan doen, maar heb geen idee waar ik dat moet doen.

succes

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @ Anica: je kunt een melding maken hiervan bij de gemeente.
    Ik weet alleen dus nog niet bij wel punt. We hebben hier namelijk een punt voor overlas en een punt voor milieu moet er dus nog even achter komen in welke categorie het hoort.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als je weet van welke hond en van welke mensen deze hond is dan zou ik met een schep alle drollen in hun tuin scheppen ;) Mijn vader doet dit met de kattenpoep haha, de kat van de buren poept nl altijd bij mijn ouders in de tuin, dus zodra mijn vader weer een nieuwe drol ziet en hij ziet dat hun kat deze heeft gelegd dan schept hij deze op en gooit het bij de buren in de tuin... ;)

Ik liep vanmiddag met mijn zoon naar mijn ouders en echt overal hondedrollen in het gras naast de stoep! Niet normaal dat mensen niet een zakje kunnen meenemen en de drol kunnen opscheppen. Zie genoeg mensen lopen die dit wel doen nl. Ik zei steeds tegen mijn zoon "op de stoep lopen" want daar was het nog poepvrij. Maar ja een dreumes vind het leuk om in het gras te lopen... dus ik zei steeds "op de stoep" zowat de hele weg.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja idd als je weet waar je het melden kan dan hoor ik het ook graag want hier is het ook niet normaal nl. :x

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kan je ook zo een melding maken voor kattenpoep!

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als je weet welke kat het doet? ;) Met hondenpoep heb ik zoiets van de baasjes lopen er naast maar ze rapen het niet even op... (veel doen het wel hoor) maar als iedereen het zou oprapen dan was het gras eens schoon 8)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ha ha, zou ik ook wel willen inderdaad. :D Dat vind ik nog erger dan hondedrollen! :x

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier is het ook altijd heel erg.... weet allen niet wie het doet want er lopen hier mega veel honden in de buurt. maar als ik het ooit ene eer zie.... nou denk maar dat degene het horen zal gna gna. dan ben ik net een viswijf van de markt!

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    was even ter vergelijking;)

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou een kat die legt hem niet midden op de stoep! Tenminste heb ik een kat nog nooit zien doen ;)
    Maar kan me voorstellen dat dat ook vies is.
    Manlief zegt dat een briefje toch niet helpt, we zullen zien dan heb ik dat gewoon geprobeerd en dan maandag even na de gemeente bellen.

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je in de brief vermeld dat je als er nu niets gedaan word je dan naar de gemeente zult moeten stappen?
    Hebben jullie geen depodog daar, al word dat volgens mij ook niet eens gebruikt he.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zo ranzig he, hondenpoep op de stoep!
    Heb vandaag nog een dikke drol in de supermarkt eraf lopen schrapen met een kaaspapiertje vanaf mijn kinderwagenwiel (vond het te aso met om met zo'n dikke drol daar rond te blijven lopen).

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh grrrr ik vind dat zo aso. En voor hun eigen deur ligt het nooit he! Nee, we lopen EERST een stukje, zodat die hond lekker kan schijten voor andermans deur.

Toen ik nog studeerde, hadden studentenburen van ons een grote poster op de deur hangen:

Als u uw hond uitlaat voor onze deur, komen wij met zijn allen schijten voor uw deur. Wij weten waar u woont.

Was best effectief :D

Ik vind best dat je iemand er op aan kunt spreken, waarom niet met een aantal buren tegelijk, als hij de enige is met een hond? Je bent neem ik aan niet de enige die poep voor de deur heeft liggen?

Deel Deze Pagina