Voor in badje / onder de douche gebruiken we voor ons dochtertje Zwitsal wasschuim (voor huid en haar). Er staat op dat het zeepvrij is en ph-huidneutraal. Maar als je je er schoon mee kunt wassen, dan doet het toch wel echt wat met het huidje? Weet iemand hier wat zeepvrij betekent en of je dat ook voor een gevoelige huid kunt gebruiken? Mijn dochtertje had onlangs last van een schimmeltje op haar billetjes en toen werd ons geadviseerd tijdelijk geen luierdoekjes te gebruiken maar met water schoon te maken. Onder de douche durfde ik toen ook dat zeepvrije wasspul niet te gebruiken. Ten onrechte of niet?
Over het zeepvrij enzo weet ik niet. Wat ik wel weet is dat in Zwitsal (en in de meeste andere merken die je bij de drogist kunt kopen) parfum zit verwerkt. En dat gebruik ik niet bij mijn jongste die een gevoelige huid heeft. Er zijn ook merken zonder parfum: Natalis (bij onze apotheek te krijgen) en Neutral bijvoorbeeld. Neutral heeft een baby washgel zonder parfum en kleurstoffen en 100% zeepvrij.
Van de kraamzorg heb ik geleerd dat zeepvrije wasgel nooit zeepvrij kan zijn omdat je er anders niks mee schoonmaakt Voor een gevoelige huid kan je beter sowieso badolie gebruiken, en onder de douche alleen maar als het echt nodig is...
Dat is dus precies wat ik bedoel ja. Vaak douchen we alleen met water, zonder wasschuim of iets anders. Alleen de handjes, voetjes, okseltjes, nekje en billetjes (hmm, best veel toch nog) maak ik regelmatig wel schoon met schuim. Als deze flacon leeg is, ga ik zeker iets zonder parfum kopen, dat voelt toch fijner.