He dames, Ik ben een beetje gaan rond kijken op internet.En vind dat veel uitzet lijsten van winkels veel van hun eigen producten aanboden.Nu is het zo dat ik zelf een lijstje heb gemaakt met wat ik denk dat wel nodig zal zijn de eerste 3 a 4 maanden.Het is onze eerste kindje, en moet zeggen dat ik niet iedere dag de wasmachine aan zet.Dus het kan zijn dat ik een beetje groot heb na gedacht. Zouden jullie mee kunnen kijken of ik iets mis of totaal de plank mis geslagen heb. Alvast bedankt groetjes jacky story richtlijn kledning maat baby maat 50, pasgeboren-1 maand maat 56, 2 maand maat 62, 3 maand maat 68, 6 maand maat 74, 9 maand maat 80, 1 jaar baby uitzet kleding, maatje 50 (maart-april) 5 pakjes/setjes 5 rompers lange mouw 5 rompers korte mouw 5 kruip/pyama pakjes 2 broekjes 2 truien 6 paar sokjes 2 mutsjes 2 handschoentjes(tegen krabben) maatje 52 (april-mei) 7 pakjes/setjes 7rompers lange mouw 7 rompers korte mouw 7 kruip/pyama pakjes 4 broekjes 4 truien 6 paar sokjes 1 winter jas/pak maatje 62(mei-juni) 7 pakjes/setjes 7rompers lange mouw 7 rompers korte mouw 7 kruip/pyama pakjes 4 broekjes 4 truitjes 6 paar sokjes 1 winter jas/pak maatje 68(juni-juli-aug) 10 pakjes/setjes 7rompers lange mouw 10 rompers korte mouw 7 kruip/pyama pakjes 6 broekjes 6 truitjes 6 paar sokjes 1 lente jasje baby uitzet verzorging! 10 hydrofiele luiers 10 hydrofiele washandjes 10 mond/spuug doekjes 5 flannele luiers 10 slabbers 5 badcapes 3 aankleed kussen hoezen 1 badje+standaart (termometer, afvoerslang,luieremmer,waskom) 1 aankleed kusses 1 haar verzorgings setje 1 nagel vezorgings setje 1 thermometer 1 starters set flesjes 3 spenen 2 baby shampoo 2 baby zeep 1 baby lotion 1 baby massage olie 1 haar lotion 2 kruiken+kruikzakken
p.s. deze lijst is buiten de meubeltjes, speelgoed en handige hebbe dingentjes zoals commode kast box wipstoeltje eet stoel kinderwagen. Alle bed producten moet ik nog gaan opzoeken, overal staat iets anders dus ben nog niet uit wat je moet kopen en hoe alles in elkaar zit. groetjes
Hoi,vaak kan je niet voorspellen welke maat een kindje krijgt,als je een klein kindje krijgt kan maat 50 nog te groot zijn,maar er zijn ook kindjes na een week al in 56 zitten.mijn dochtertje van bijna 17 maanden draagt nu maat 80 en begint met truien in 86 te zitten.ze heeft behoorlijk lang in maat 68 bijv,(ook heel veel gekregen met kraamvisite).dus ik zou niet te veel op voorhand kopen.badcapes heb ik hier drie, en hiedrofielen 15.je gebruikt ze toch best veel,bij het afdrogen,onder het hoofdje in de wieg/ledikant,als spuugdoek,in de wandelwagen,op het verschoningskussen.verder heb je echt niet veel shampoo/wasgel nodig.ik gebruik nog steeds de eerste fles en lang niet altijd wand het droogt het huidje uit.je hebt ze er niet op staan maar je hebt echt GEEN navelbandjes nodig.kruiken kan je kijken of je ze kan lenen.en voor het bed vind ik het handigste:molton hoes ( dus niet die waterdichte) daaroverheen een hoeslaken, en een lakentje met een of 2 dekens( dekbed is vanaf 2 jaar) 2 dekens hebben is handig ivm wassen.slaapzakken zijn handig als ze gaan draaien in bed,dus niet meteen nodig.mutsjes heb ik hier best veel liggen,ze kreeg ze ook op als we buiten gingen wandelen.verder ziet je lijstje er goed uit,ik zou alleen niet meteen alles aanschaffen maar ff kijken hoe hard je kleine groeit. Flesjes zijn trouwens alleen meteen nodig als je geen borstvoeding wild gaan geven,en speentjes krijg je vaak in die babydozen. Hoop dat je hier wat aan hebt. Je kunt ook nog in het topic kijken van de beste/slechtste aankopen( weet niet precies hoe die heet)
Maat 62 en 68 zou ik niet kopen, je weet niet hoe snel je kindje groeit en dan heb je dadelijk kleding wat niet bij het seizoen past. Voor die maatjes heb je tijd genoeg om na de bevalling nog te shoppen. Maat 50 en 56 ziet er volgens mij prima uit. Ik heb geen lijstje aangehouden, maar ben op een gegeven moment gestopt met kopen haha. Wat betreft de verzorgingsproducten, Wat je (volgens mij!) niet nodig hebt - flanellen luiers - spenen, bedoel je flessenspenen of tutspenen? Wij hadden van beide soorten een aantal in huis door cadeaudozen (bijv van de prenatal). - starters flessenset, alleen als je gelijk fv gaat geven, bij bv niet nodig. - veel babyshampoo etc. - haarlotion, ik snap niet waar dat voor is? Wij hadden douchegel, bodylotion en badolie. Verder niets en ook nog eens reukloos. Daar hebben we heel lang mee gedaan. Je kindje hoef je niet te wassen met allerlei spul (ruikt heerlijk van zichzelf!). Lekker alleen met water en soms wat anders als hij/zij gespuugd heeft of een droog huidje heeft (olie). Beddengoed: 1 molton (geen waterdichte!), 3 hoeslakens, 2 dekentjes, 3 lakentjes. Tenminste dat hadden wij. Als basis is dit goed. Als je een kindje krijgt wat veel spuugt heb je wellicht meer nodig, maar dat is na de bevalling zo bijgekocht. (Geldt voor alles uiteraard)
Ik ben erg voorzichtig met kleding. L heeft 1 week 56 aangehad en daarna in 62 voor een maand of 2 toen een tijdje 68. Verzorgingsproducten zou ik of mee wachten of miniatuurtjes kopen, je weet niet waar je kindje wel/niet tegen kan.
Ik zou nog iets meer hydrofielen halen, ik gebruik ze heel veel, heb er ong 15 en eigenlijk iets te weinig!
Ik zou idd maat 62 en 68 nog niet teveel van kopen je weet niet hoe hard je kindje groeit en wat voor weer het dan is. Ik had voor ons zoontje in maat 62 veel dingen met lange mouwen maar door het super warme weer is dat nu nauwelijks gedragen. Wat ik nog bij zou halen zijn wat hydrofiele luiers die gebruik je echt veel en dan is 10 best weinig. Wat naar mijn idee niet nodig is of niet direct: - handschoentjes tegen het krabben hier beide keren niet nodig gehad - Winterjas in maat 56. Ik zou een voetenzak kopen voor in de maxi cosi kan je dan ook in het najaar nog lekker gebruiken - ik zou niet teveel rompers met lange mouw kopen. Ik heb deze nauwelijks gebruikt - In het begin slaapt je kindje in de kleertjes die hij aan heeft dus is een aparte pyjama niet nodig - hydrofiele washandjes heb je er geen 10 van nodig. - de verzorgingsproducten heb je echt niet zoveel nodig. Ik ben nu nog met de eerste fles bezig en die is nog niet voor de helft leeg. - starters pakket met flesjes heb je alleen nodig als je fv gaat geven. De rest van je lijstje ziet er netjes uit.
Ik zeg je bent lekker bezig! Het is wel echt verschillend zie ik al hoe de een " het" doet en de andere moeder...ik heb bijvoorbeeld wel veel de rompers met lange mouwen gebruikt... Verzorgingsproducten ook ( niet de eerste week maar daarna wel) na te hebben getest of onze prinsessen er tegen konden ( de tip om miniaturen te kopen is serieus handig ) Ik zou net als hierboven ook wordt gezegd niet verder kleertjes kopen dan maat 62... Is echt voorlopig ruim voldoende, mijn oudste dochter was 52 cm bij geboorte, dus zou echt wel in maat 50 moeten kunnen passen nou ik denk dat ze maar 1 pakje daarvan aan kon....en maat 74 heeft ze zo goed als overgeslagen, echt 1 maand heeft ze dat gedragen! De jongste heeft vervolgens ruim 2,5 maand in 56 gezeten....en in maat 50 ook lang....maar je gaat goed!
ik zou geen startersset flesjes kopen! want je hebt dan heel veel flessen van hetzelfde merk en de kans bestaat dat jullie kindje daar helemaal niet uit kan drinken. Ik had zelf die van Avent gekocht, maar nooit gebruikt dochter kon er niets mee en ook zoon niet. Dochter bleek uit Dodi te drinken en zoon uit Difrax. Dat weet je niet van te voren. Shampoo e.d.: heeft je kindje al haar? Zou daar mee wachten, hier gingen ze met badolie in bad en zeepvrije wasgel en verder niets. Zou ook niet van 1 merk alles kopen, want veel baby`s kunnen niet tegen Zwitsal of je vindt het zelf te sterk ruiken (ik wel). Kleding: niet te voorspellen het zijn gemiddelden! Zou ook boven de 62 laten zitten (krijg je ook vaak als kraamcadeau). Hier zaten ze met een jaar in 68 en zaten ze heel lang in 50 en 56. Neef(je) begon meteen in maat 62 Enne een winterjas in mt56? krijg je bijna niet aan! zou voor lekkere vestjes gaan. Voetenzak had ik niet had een lodger wrapper voor ze.
He dames dank jullie wel, ik zal ff me lijstje veranderen als ik thuis ben. Meer hydrofiele luiers. Iets minder hydrofiele washandjes. Iets minder maatje 50 en 56 kwa keding. En was producten mogen ook wat minder. Dank jullie wel.
Ik zou nog geen maat 68 kopen en minder van maat 50 en maat 62. Onze dochter heeft maat 50 maar twee weken gepast, ik ben een aantal dagen voor de uitgerekende datum bevallen, ze woog 3500 gram (gemiddeld gewicht). Wij hadden geen winterjas maar een 1 delig skipak van Prenatal maat 56, hier hebben we erg veel plezier van gehad. Onze dochter heeft ook geen truien aan gehad (te warm), wel vestjes of long sleeves. Flanellen luiers hadden wij 3 stuks i.p.v. 5 stuks deze zijn nooit gebruikt door de kraamzorg.
Ik heb niet zoveel toe te voegen, behalve dat wij de flanellen luiers wel gebruikt hebben. De kraamhulp heeft ons geleerd hoe we de armpjes van ons zoontje ermee konden inbakeren, omdat hij zo wild om zich heensloeg en daardoor niet kon slapen. Hydrofielen waren hiervoor net te klein en te glad. Maarja, het hangt dus van je kindje (en je kraamhulp) af of je ze gebruikt
Het meeste is al gezegd denk ik. Qua kleding ben ik het met de rest eens. Ik had in mt 50 1 pakje en die hebben beide kinderen niet aangehad. Ik vond dat veel te strak met aantrekken en mijn man al helemaal. De jongste zat met 4,5 mnd met shirtjes al in 74 en nu 2 weken met zijn broeken. Shirtjes zitten nu nog net goed. Ik gok dat als we 2 weken verder zijn dat hij al richting 80 gaat. De andere kant is dat een kindje wat ik ken met 1 jaar net naar 74 ging. M.a.w. Je kunt er weinig van zeggen en lekker samen met de kleintje gaan shoppen na de bevalling.