Nu al kleertjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lilly156, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Goedemorgen!!!

Afgelopen vrijdag is de babykamer in elkaar gezet. Nu begint het vreselijk te kriebelen om de spulletjes te wassen en netjes op te bergen.
    Heb natuurlijk geen zin om het twee keer te doen, vandaar de vraag. Kan ik nu al kleertjes e.d. Wassen?

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Ik heb het ook gedaan toen de kamer in elkaar zat. Waste alles gewoon met ons spul mee, en daarna op zijn plek in de kast. Had geen zin om eerst in te ruimen en dan alles er weer uit te moeten trekken. Hoe vies wordt het nou eenmaal, zodra het in de kast hangt? Gaat er om dat de chemicaliën er uitgespoeld zijn.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Tuurlijk kan dat. Het wordt niet vies als het in de kast ligt, toch? Ik ben even ver als jij en bij mij ligt het ook al schoon gewassen klaar hoor :)

En, mijn ervaring bij mijn dochter; zij had een shirtje 2 minuten aan en spuugde erover. Dus binnen 3 dagen was alles alweer gewassen :D

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Waarom niet? Ik heb vorige week alles gewassen in de Neutral. In de kast leg ik van die Zwitsal geurzakjes om er een lekker geurtje bij te hebben. Fijn toch om alles op tijd klaar te hebben voordat de kleine komt? :D

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Precies! Gewoon lekker doen!
    Ik ga het deze week ook doen.

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik heb het zelfs eerder gewassen, heb al heel veel dus telkens delen gewassen voordat het in de kast ging.
    Heerlijk hoef ik straks niet meer te doen en me geen zorgen over te maken.
    Als ik nu wat krijg of koop was ik dat dus ook weer eerst.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik kon rond de 30 weken ook niet meer wachten om te wassen. Toen ik hoorde dat mijn zus haar spulletjes al vers gewassen in de kast had liggen ben ik ook meteen gaan wassen. En moet zeggen, ben nu blij dat alles gewassen en wel in de kast ligt. Moet er niet aan denken daar nu nog mee bezig te moeten;)!

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik dacht er wel aan rond de 30 weken maar had er steeds geen zin in. Vorige week begon het ineens te kriebelen (34,5 week) en toen ben ik alles gaan wassen. Een hoop werk nog zeg, ben blij dat het nu gedaan is.

9. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Ook hier vorige week alles gewassen met neutral.
    Netjes alles gestreken en in de kasten gelegd :).

10. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Gewoon doen hoor! :)

11. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Thnx dames!
    Ga maar lekker beginnen dan. Wil het eigenlijk niet laten liggen tot mijn verlof omdat ik dan niets meer wil 'moeten'. Alleen maar waar ik zin in heb.

Ga gewoon lekker starten. Af en toe een wasje tussendoor.

12. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Lekker doen!
    Heb ik gedaan met 31 weken, zo leuk dat klein spul en dan leuk de kast inrichten en sorteren.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik ben er nu pas mee bezig omdat ons zoontje eerst naar een andere kamer moest verhuizen, voordat de babykast weer vrijkwam. Maar eerder was stiekem wel fijner geweest, want nu zit m'n buik in de weg als ik beddengoed in het trapgat wil hangen (zo'n rek boven de trap) en met al die kleine kleertjes moet je onwijs vaak bukken om de dingen uit de wasmand te halen als je ze ophangt en dat is nu ook minder fijn dan een paar weken geleden.

Dus lekker doen hoor!

14. Verox

Verox Niet meer actief

Even een vraagje tussendoor...
    Ik heb afgelopen week mijn babyspulletjes gewassen, maar een vriendin vertelde mij later dat alles ook gestreken MOET worden ivm de hygiëne.
    Daar had ik nog nooit van gehoord.
    Toen ik vervolgens online informatie ging zoeken las ik ook nog dat alles luchtdicht in plastic zakken verpakt moet worden tot aan de geboorte?

Zijn dit oude richtlijnen of heb ik iets belangrijks gemist?

15. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je MOET volgens mij niet zo veel, hoor. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt!

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb alleen de dingen gestreken die gekreukt waren. De hydrofiel doeken heb ik niet gestreken want dan nemen ze minder vocht op.
    Luchtdicht verpakken ? hé? dat lijkt me wel heel overdreven. Heb het inderdaad ook voorbij zien komen. Die van de kraamzorg zijn al langs geweest hier en die heeft er niks over gezegd, dus ik ga dat ook niet doen.

17. Verox

Verox Niet meer actief

Bedankt dames, weer een beetje gerustgesteld. Voelde me zo dom omdat ik er nog nooit van gehoord had.

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Haha, niet dom voelen hoor... Deze vraag komt hier zooooo vaak voorbij ;) Er zijn nu eenmaal heel wat rare dingen die je een aanstaande moeder wijs kan maken. Gewoon je gevoel volgen. Hoeveel verhalen ken jij van mensen die ziek werden omdat hun kleding bacteriën bevatte omdat ze niet streken? ;)

TS Lekker doen hoor! Ik heb het ook gedaan met ruim 31 weken deze keer en ben daar heel blij van. Door bekkenklachten was dat ongeveer het laatste, de rest lukte niet meer zelf.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dit stond in 2011 in het boekje/de checklist dat/die ik van de kraamzorg kreeg. Heb het toen ook netjes gedaan, maar kreeg inderdaad toen van mijn kraamhulp te horen dat hydrofielluiers minder vocht opnemen als je ze strijkt.

Dat in plastic verpakken van 10 hydrofielluiers is volgens mij alleen voor als je thuis gaat bevallen. Ik heb dat in ieder geval niet gedaan, gewoon in de kast gelegd.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alles wat ik nieuw koop, was ik gewoon direct met onze kleren mee.

Alleen de dingen van onze oudste dochter moeten nog een keer gewassen worden maarja tijd zat nog..

Deel Deze Pagina