Aangezien de kortingsdagen prenatal eraan komen ben ik me aan het verdiepen in de autostoelen nummer 1. Nog niet nodig maar toch. Hoe kies je zo'n ding??? Prijzen lopen nogal uiteen. Afhankelijk van de luxe natuurlijk. Maar ben toch benieuwd naar jullie meningen over welke keuze en met welke reden. Dus kom maar op met jullie ideeen hierover! Groetjes!
maxi cosi tobi, hele fijne stoel. Sam zit er goed in, kan mooi rondkijken. Verder vind ik het erg handig, dat de gordel open blijven staan, tijdens het in en uit stappen. Ook erg handig de indicator, die aangeeft of de gordels goed zitten. en de stoel heeft vijf verschillende standen
Wij gaan voor de maxicosi axiss, deze stoel kan naar je toe draaien. Ideaal voor mij aangezien ik rugproblemen heb. Ik heb de stoel vorige week al besteld, aangezien ze autostoelen niet op voorraad hebben bij de prenatal. Ik betaal hem tijdens de mazzeldagen en krijg hem dus gewoon voor de kortingsprijs. Hou er rekening mee dat je zeker 6 weken op de stoel moet wachten, ze verwachten een drukte aan bestellingen met autostoelen. En wie als eerste heeft besteld..krijgt hem ook als eerste. Dus misschien een tip om hem nu alvast (telefonisch) te bestellen. Voor in mijn man zijn auto (een auto waar ze minder vaak inzit) hebben we de maxicosi priori gekocht.
Het allerbelangrijkste argument vind ik veiligheid. Ik denk dat alle zitjes die hier worden verkocht wel een voldoende scoren, maar persoonlijk heb ik er liever een die zeer goed scoort, als die er ook is. Vandaar dat ik bij de Kiddy Comfort Pro ben uitgekomen. In zowel NL als DU komt die als (een van de) beste uit de test. Daarnaast vind ik dit nog belangrijk: kan je kindje een beetje goed naar buiten kijken, is het stoeltje makkelijk van de ene auto in de andere te plaatsen.
ik heb één belangrijk criterium: veilig, veilger, veiligst! zie Kind in de auto - Home (bij 'links' staan de testresultaten van botsproeven. ik wilde ook eerst voor de axiss gaan, maar na het lezen van die resultaten mooi niet meer.... de tobi viel zowiezo al af omdat er vaak voorkomt dan de gordeltjes niet goed zijn, en kindjes er zelf uit kunnen kruipen, jaiks!!). zitjes met steunpoot en isofix zijn vele malen veilger dan 'gewone' losse zitjes die je met de gordels vastzet. wij gaan denk ik voor de maxicosi priorifix. duur? ja, maar op veiligheid bezuinig ik noooooit en je koopt het wel voor dik drie jaar, dus wat is dan duur? succes allemaal!
Wij zijn aan het kijken voor de maxicosi proirifix, isofix is toch het veiligste bevestigingssysteem en voor ons staat veiligheid voorop.
Wij hebben de tobi en ben er erg blij mee. Mijn dochtertje doet nu zelf haar armpjes in de riemen en ik vind het super handig dat ze omhoog blijven staan. Die fix systemen komen beter uit de test maar dan moet je dat systeem wel in je auto hebben anders heeft het geen zin. Mijn dochtertje kan haar armen niet uit de riemen halen hoor. Dan zit ie waarschijnlijk niet strak genoeg.
Ik ben voor de romer king plus gegaan... hij komt erg goed uit de testen en de gordeltjes zijn minder makkelijk los te maken (ik ken een heleboel peuters die op het gordelknopje drukken en ook voorgevormde gordels zoals bij de Tobi vond ik zeeeer onveilig)
Ik kijk eerst naar wat er het beste uit de test komt, want een wat er verkocht wordt, voldoet altijd aan wat veiligheidseisen, alleen zijn die eisen echt minimaal en het moet gewoon goed zijn. Dan moet je kindje er nog lekker in zitten, want bij ons zat ze in die Römer helemaal niet goed. We hebben de Kiddy infinity pro, ook nog eens heel makkelijk over te zetten in een andere auto.
Tuurlijk is veiligheid het belangrijkste, maar hier in Nederland mogen gewoon geen slechte stoeltjes worden verkocht. Daarnaast merk ik, als ik mijn dochter in de priori zet, gewoon last van mijn rug krijg. En dan weegt ze nu nog maar 8 kilo. Mijn rug is voor mij gewoon een erg zwakke plek, dus ik ga echt voor het draai systeem van de axiss. Hij is dan misschien minder veilig dan de kiddy infenity pro. Maar ik heb er ook niks aan als ik straks weer met rugklachten thuis zit.
Ja, maar die Axiss is nog wel wat anders dan zo'n stoeltje van de bouwmarkt van 25 Euro. En bij de ANWB/consumentenbond geven ze ook aan dat die dingen over het algemeen erg slecht zijn en die veiligheidseisen dus werkelijk minimaal zijn waar het aan moet voldoen. En dan lees je vaak dat mensen juist die stoeltjes als extra stoeltje gebruiken voor kleine ritjes in de andere auto, terwijl uit onderzoek blijkt dat de meeste ongelukken juist op korte ritten gebeuren. Wat prijzen betreft, voor stoeltjes van bijv. Römer of Kiddy loont het wel om even te googlen op Duitse webwinkels, kan een heleboel geld schelen.
Thanks allemaal!! Ik ben weer wat wijzer geworden en ga er nog wat langer over nadenken denk ik. We hebben geen haast. Lotte is nu bijna 5 maanden en weegt net 6 kilo ofzo. Dus ze kan zeker wel tot 1e jaar in de 0-stoel blijven zitten. Ga me eens verdiepen in die kiddy stoelen, klinkt goed. Niet bij prenatal te koop zeker? Ennuh duitse webwinkels, gaat dat goed met verzenden? Groetjes!!
helaas, prenatal verkoopt geen kiddy. ik heb 'm uiteindelijk via baby walz (dus NL site) gekocht, die prijs was niet echt hoger dan via duitse site. geen ervaringen met de duitse kiddy-site dus, maar ik denk dat het wel goed zal zitten. ze verkopen niet voor niets best veel in Nederland. En inderdaad: je hebt nog even de tijd! Misschien Prenatal bestoken met verzoeken om Kiddy op te nemen in het assortiment?? offtopic: wanneer zijn die kortingsdagen? baal altijd van die mama-maandag omdat ik dan geen vrij kan nemen...
@bri, de mama mazzel dagen zijn a.s. woensdag avond, donderdag, vrijdag, zaterdag en eventueel zondag.
Ik wil ook de priorifix. Alleen is die bij de babydump goedkoper dan bij prenatal met 20% korting. Bij de babydump namelijk 269 euro. Vind het maar stom.
Ik heb de kiddy op een duitse site besteld (99,-) Was binnen 1 week in huis. We zijn heel erg blij met die autostoel.