Hallo allemaal, Ben er wat vroeg bij haha, maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan wil het er niet meer uit... Wij hebben in de woonkamer een open trap. En dan bedoel ik een trap die maar aan 1 kant aan de muur vastzit. De andere kant is helemaal open, dus ook geen leuning aan die kant. Dus onderaan de trap met je gezicht ernaar toe is rechts een muur en links niets. Moeten wij tegen de tijd tijd dat ons kindje gaat lopen verplicht een heel hekwerk bouwen aan de open (linker) kant of bestaan er systemen voor in de zin van traphekjes ofzo die je onderaan de trap kan zetten. Iemand ideeen of ervaring mee? Weet niet of ik het echt duidelijk heb uitgelegd... Gr. Cindy
thuis klimt esmee zo de trap op (gewone trap) maar bij me schoonouders weer niet en die hebben denk net als jou zo een trap. hun hebben open treden dus ze kan er door heen kijken zeg maar ,en denk dat ze dat een stuk enger vind. mijn schoonouders hebben geen traphekje, kan bij hun helemaal nietomdat de trap in het midden staat. zou anders de gok nemen en zonder te proberen, gaat je kind straks wel de trap op anders eventueel wat stoelen voor de trap opening plaatsen.
Bedankt voor je reactie Sonja! Heb net even gegoogled (er moet tenslotte toch iets voor zijn?!) en een site gevonden waar ze inderdaad voor ieder soort trap een ander soort hekje hebben. Voor "zwevende" trappen zoals bij ons is er een hekje dat in U vorm om je trap heengaat. Als een mod dit leest; topic mag dus gesloten worden.
wij hebben een oprolbaar trephekje, bij ons past een normale houten trap hekje niet, de trapgat is breder dan de gang en dan kan je er zelf niet meer in of uit.