Hallo Nog maar een vraagje dan. Wat voor tv hebben jullie? En wat zijn de voor en nadelen? Alvast bedankt.
wij hebben lcd, mooi strak beeld, niet te groot want dat vonden we niet nodig, nadeel: hij wordt na een half uur al heel heet, soms denk ik dat als ie een keer 4 uur aanstaat dat ie doorbrand, maar dat zal wel niet zo'n vaart lopen
Geen van beiden. wij hebben nog een 'ouderwetse', wel plat scherm, maar met zo'n enorme bak erachter. Ik wil graag een LCD, maar manlief vindt niet nodig.
LCD en zeer tevreden over. Plasma is volgens mij toch een stuk duurder in het gebruik en ook milieubelastend. Vandaar onze keus....
Bedankt voor de reacties. Had ook de keuze "anders" in de poll gezet maar die is er ff niet meer :-? Wij hebben nu ook zo'n kast. Wel breedbeeld,maar is ook alweer wat jaartjes oud dus mannetje is zich aan het orienteren voor de volgende tv
Hier een plasma...bevalt super...zeer helder beeld...persoonlijk vind ik plasma mooier vanwege een helder beeld onder andere vanaf alle invalshoeken dit kan bij lcd wel eens anders zijn waardoor je van de zijkant het beeld niet scherp ziet...plasma is tegenwoordig niet meer zoals vroeger...stroomverbruik ligt nagenoeg gelijk aan een lcd...(stroomverbruik wordt ook meer naar mate je een groter scherm neemt dit geld zowel voor plasma als lcd) en brand niet meer in, waar ze vroeger om bekend stonden... Plasma heeft ook een langere levensduur dan lcd en kinderhandjes richten minder schade aan vanwege de glazenbeeld buis van de plasma...dus ik ben wel een voorstander van plasma...nadeel is inderdaad dat ze duurder zijn dan lcd, maar als je een goede lcd wilt is het soms net zo duur als een plasma.... succes met jullie keuze
hier is het andersom . Ik vind het niet nodig. Diegene die we hebben nu is al wel zo'n 10 , 12 jaar oud, maar hij doet het nog prima. Ondanks dat hij veel ruimte inneemt. Als hij stuk gaat, hebben we snel genoeg een andere en dan wel een met lcd. Ik vind het nu nog zonde van het geld.
Pas als de ouderwetse tv hier POEFFF zegt, dan gaan we eens kijken naar iets moderns. Ga eerlijk gezegd van het geld liever op vakantie.
Wij hebben LCD....dit heeft betere kwaliteit want er bestaat bij Plasma nog steeds de kans van inbranden als je hem veel op dezelfde zender heb staan, dit heb ik overigens gehoord van een oom en tante, die hebben tot 2 keer toe een plasma gekocht met dit probleem, dus die hebben nu ook een LCD Onze is 107cm
Ons is verzekerd dat dit absoluut niet meer mag/ kan gebeuren ( en hebben hier gewoon garantie op ook langer dat een jaar)...hier gaat het nog prima (al bijna een jaar)..gezien die vaak op hetzelfde zender staat met de kinder tv... ...... Maar ieder natuurlijk ervaringen en dat moet gewoon genoemd worden als iemand om advies vraag zowel positief als negatief ...
wij hebben een plasma van 107 m.. deze zijn kindbestendig als ze er blokken of wat dan ook tegenaan gooien of met de handjes ertegenaan komen dan gaat het scherm niet zo snel stuk als bij een lcd.. er zit een kunststof laagje voor ofzo..
Helemaal mee eens! wij hebben ook een plasma! Vooral het beeld is in alle standen, invalshoeken heel goed! Bij LCD is dat beduidend minder. Plasma is de laatste jaren heel erg verbeterd. Inbranden zal niet meer gebeuren.