Traphekjes, hoeveel?

Discussion in 'Verzorging' started by Ladylittleangel, Mar 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik neem gewoon liever het risico niet, onze kleinste is nog maar net 12 maanden. Het kan 100 keer goed gaan en dan net een keer fout zoals bij ons zoontje. :$ Bovendien spelen hier ook nog wel eens andere (nog jongere) kindjes en dan wil ik ook gewoon dat zij veilig kunnen spelen. Kleine moeite vonden wij een paar extra traphekjes plaatsen. ;)

2. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Wij hadden bij de prenatal 3 hekjes gehaald 1 voor onder aan de trap, 1 voor boven en 1 voor de trap naar de zolder. ooit bij nagdacht dat dat hekje benede bij de trap niet bevestingt kon worden zonder de hele trap te verbouwen. Toen dachten we ach laat eerst maar we kunen altijd nog kijke naar en ander traphekje.
    Nou die is er nooit gekomen en we hebben er ook nooit spijt van gehad. Doordat F altijd bij de trap kon vind hij het nu helemaal niet interessant. Wij hebben een deur naar de gang toe en die zit altijd dicht. F kan die wel zelf open maken maar hij gaat niet naar de trap.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben boven op de gang een hekje, zodat de kinderen niet naar beneden kunnen en niet de zoldertrap op kunnen. Ik douchte altijd als Eva op de gang aan het spelen was en Eva vond het geweldig om de zoldertrap op te klimmen (toen was ze 9 maanden, dus niet echt oud genoeg om echt te leren dat het niet mag en het dan ook niet te doen ;)). En als ze een paar meter de andere kant op tijgerde, was daar de trap naar beneden. Dus zodoende een hekje op de gang. Dan kunnen ze alleen de kamer van hun zus in en de badkamer en dat kan geen kwaad.

Beneden hebben wij geen hekje. Wij houden in de gaten wat Eva doet, we hebben haar er 2 keer op betrapt op de 2e tree te staan en dat is alweer tijden geleden. Ik ga ook gerust op zolder de was even snel doen als Eva beneden is. Als ik vanaf zolder naar beneden kijk kan ik de onderkant van de eerste trap zien en dus ook zien of Eva erop wil klimmen of niet. Maar dat is nog nooit gebeurd.

Share This Page