Een doek om mee in het openbaar te voeden.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bosi333, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
  2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het lijkt me niks hoor :p en bij mij doet de site het ook niet echt geweldig, maar er is ook een slurp & burp, al weet ik niet of ie nog wel te koop is ;) -> Slurp & Burp : Welcome to Slurp & Burp

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De babybond:flex uit de link van Suusjeuh, lijkt volgens mij aardig op die burp&slurp.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Natasja heeft volgens mij zo'n voedingsdoek (minimonky?) en was er (dacht ik) erg tevreden over.

Ik heb het overwogen...maar denk dat ik dat ik hem uiteindelijk niet ga gebruiken. Heb nu vaak niet eens een hydrofiel bij de hand :)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dames bedankt.

Ik zit er misschien aan te denken om gewoon een schort aan te schaffen. Volgens mij werkt dat hetzelfde als de minmonky.

Ik wil heel graag weer lekker weg en dingen doen. Maar Julian eet echt veel en ik wil wel graag voeden als hij wil. Ben zelf erg preuts, dus vandaar een doek. :)

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een gewone draagdoek voldoet toch ook?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Die heb ik niet. Maar die zou inderdaad ook gewoon voldoen.

Ik ben echt te klein voor een draagdoek. Ik ben maar `1.58 en ik vond het echt niet prettig dragen.

9. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik heb ook een voedingsschort die van Udder Covers. Moet wel zeggen dat het niet zo lekker zit, van dat slappe stof... niet echt handig dus. Die van minimonkey ziet er een stuk beter uit en is 2 euro goedkoper! Had ik die maar gehaald:(

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik die dingen zo zie, dan denk ik: koop een leuk keukenschort op de markt of bij Hema ofzo. Maak het zoompje bovenin open (of maak een zoompje als die er nog niet zit) en doe er een ijzerdraadje doorheen. Eventueel omhuld met een laagje watten ofzo om het wat zachter te maken. Ben je voor hooguit 15 euro klaar.

Of mis ik nu iets bij die doeken waardoor ze echt heel anders zijn?

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
  12. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee :) ben wel benieuwd of mensen zo'n doek gebruiken. Zelf heb ik tot nu toe nog niet in het openbaar hoeven te voeden. Maar tijdens een verjaardag toen iedereen buiten was, ben ik wel in de woonkamer gaan zitten terwijl er mensen langs liepen (ook die ik niet kende). Iemand hier gaf mij een tip om een truitje aan te trekken en daaronder een spagetti topje. Het truitje doe je omhoog en het topje trek je bij 1 borst naar beneden. Je baby er voor en je ziet echt helemaal geen borst, of blote buik. (klinkt misschien ingewikkeld maar het werkt wel :) :S)

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik had vaak een extra hydrofielluier bij me of een doek. Die legde ik dan gewoon over het hoofdje van mijn zoon. Of mijn jas eroverheen.
    Niemand die iets ziet, behalve even bij aan en afkoppelen...

14. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Vriendin van mij had altijd een mooie brede sjaal bij de hand die ze over haar schouder en kind drapeerde zodat niemand er wat van zag. Vond ik zelf wel een goeie.

Een schort valt zo op volgens mij, dan leg je nog meer de nadruk dat er iets gebeurd waarvan je niet wilt dat iemand het ziet... tja en dan kijken ze juist toch?

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zat ook aan een sjaal te denken. Je hebt van die mooie, dunne sjaals. Kan je er zo even overheen leggen en de rest over je schouder. Hartstikke hip ook nog!:D

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Een een mooie sjaal is ook een optie.

Ik ga zo maar eens kijken denk ik in de stad.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou dan voor sjaal gaan. Een doek of schort valt idd nog meer op dan gewoon voeden zonder iets bij de hand te hebben.

18. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Allemaal goed en wel maar mijn zoontje 'pikt' het écht niet dat er iets over hem ligt tijdens het voeden... En hij zweet sowieso al zo erg als hij aan het eten is.
    In het begin voelde ik me ook wat opgelaten maar nu ben ik er ten eerste handig genoeg in en ten tweede vind ik het spijtig dat borstvoeden achter een doek schuil zou moeten gaan...;)

Bosi, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!! Welke draagdoek heb je dan al geprobeerd?

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik moet ook zeggen dat ik voor straks al een aantal hele leuke voedingsshirts/jurkjes van Boob en mama-licious heb gekocht. Dan zie je toch al een stuk minder omdat je niet al je kleding omhoog hoeft te schuiven. :D

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Te klein voor een draagdoek? hahah
    Nee hoor, dan doe je iets niet helemaal goed.
    Ben zelf maar 1.60 lang / kort en draag nog met alle liefde en gemak hoor!
    Beter informeren (denk ik).
    Elmo

Deel Deze Pagina