kleertjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door honeyy, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee hee!!

ik zit nu al een tijdje te denken over de kleertjes te wassen, niet nu ;) maar als de babykamer klaar is dan te gaan wassen dus zo rond week 25. is dat te vroeg? wanneer moet alles klaar zijn?

liefs xxx

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou niet wachten tot 36 weken ofzo. Ik denk zelf dat ik rond de 30 weken ook ga wassen! Hoef je niet alles nog op het laatst te doen! Doe wat jij graag wilt!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik heb dus wel gewacht tot 36 weken :p.

Het zijn kleine kleertjes dus je kunt echt heel veel in de trommel stoppen. Was denk ik met max 3 trommels wel klaar (inclusief lakentjes, dekentjes, knuffels etc)

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou er zelf gewoon niet zolang mee kunnen wachten hoor...! ;)

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Bij mij in week 34 gewassen en was maar goed ook want twee dagen later kwam uk onverwacht ter wereld.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hey!

Ik ga denk ik volgende week beginnen :)

Heb net zijn hele kast opgeruimd en alles op maat gelegd zodat vriendlief het straks niet allemaal overhoop gooit ;) maar nu ik er zo lekker bezig mee ben begint het allemaal te kriebelen dus van de week gewoon lekker beginnen :):p

Denk dat je gewoon moet beginnen wanneer het voor jou fijn voelt en wanneer je er de tijd voor hebt....

Liefs Elena

7. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik geloof dat ik het de vorige keer ook heb gedaan toen ik
    rond een week of 30 was.
    Ga ik nu ook weer doen.

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hihi, nou hier is nog niet gewassen voor de nieuwe baby en vermoed dat dit echt pas in mijn verlof gaat worden; rond 36 a 37 weken ofzo. Het is ook wel een verschil hoe je hierin staat bij je eerste kindje en in een volgende zwangerschap, tenminste bij mij. Daarom moet ik stiekem een beetje lachen om zo'n gestelde vraag en antwoorden die volgen.

Maar als je kindje wordt geboren is er zo wat schoon hoor en gaat je kraamhulp gewoon snel aan de slag.
    Dus alles komt altijd goed.
    Belangrijkste: je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt!

Ik zou alle kleertjes dan wel in een plastic zak opbergen en in j kast leggen. Dan blijft het meer stofvrij. Alhoewel; in de kast is natuurlijk ook netjes weggehangen.
    En ik zou zeker nog geen bedjes opdekken, vind ik persoonlijk niet echt fris zo ver vooraf.
    Hier worden geen bedden opgedekt vooraf, dat doet de kraamhulp wel als de baby is geboren. Ik zorg gewoon dat alles klaar ligt in een plastic zakje in het wiegje.

Groetjes!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het niet met 25 weken doen, het ligt dan nog een week of 15 in de kast stof te happen! Net als bedjes opdekken, ik heb het van de week even gedaan voor de foto (maar het is dus nog ongewassen). Ik bewaar het wassen nog een paar weken en wat al gezegd is, je bent zo klaar met alle friemel kleren! Het is zo klein dat erg heel veel in 1 wastrommel kunnen.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vanaf een week of 30 gewoon alles meegewassen met onze eigen kleren. Als er wat ruimte in de trommel was, opgevuld met een babykleertje. Het is zo klein, er past altijd nog wel wat bij. Moet zeggen dat ik redelijk vlot was met wassen omdat ik veel in amerika heb gekocht, en daar plakken ze altijd van die lange stickers met de maat op de kleding. Mijn vriend heeft het een keer gehad dat ie zo'n sticker best lang op een nieuw kledingstuk had laten zitten, en toen was het er onder helemaal verkleurd geraakt! vandaar wat snel wassen dus. Die paar weken blijft de boel echt wel stofvrij in de kast hoor, en het ruikt er heerlijk, dankzij een voorraad geurende luierzakjes die er bij in ligt ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

met 28 wkn gedaan...maar bedje doe ik pas over 2 weken ofzo...kasten zijn gloednieuw en brandschoon...deurtjes gaan niet open...dus stof zit er niet...je kan ook de kleren in plastic stoppen voor de stof

12. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Haha, welk merk luierzakjes is dat dan? Ik vind die dingen nl. altijd enorm stinken ;)

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    van de action.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ook gewoon gewacht to 36 weken hoor :D tegen die tijd ben je blij als je nog iets te doen hebt! alles gewassen met gewoon ons 'eigen' fijnwasmiddel op 30 graden (alleen hydrofiel luiers op 60) en opgevouwen (strijken vind ik onzinnig) en in de kast gelegd. Was na een paar dagen klaar. Heb toen ook het bedje opgemaakt enzo.

15. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik had rond de 32 weken alles gewassen. Achteraf ben ik blij dat ik iet tot 36 weken heb gewacht werd ons zoontje al geboren.

16. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hier vorige week alles gewassen...Hou er niet zo van alles op het laatste moment , het is maar waar je je prettig bij voelt!

17. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Hahaha.... dan zou ik alle kleertjes echt enorm vinden stinken :D:p

18. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Hydrofielluiers werken ook beter als je ze niet strijkt (nemen dan meer vocht op); fijne bijkomstigheid ;)

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier het meeste gewassen tussen week 34 en 35 in, begin van het verlof. Met precies 37 weken kwam ze ter wereld.
    Vond het wel lekker zo in het begin van het verlof ermee bezig zijn.

20. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik begin aan de was na de vakantie,dan ben ik rond de 30 weken.Wij hebben de wasmachine enzo op zolder en ik heb nu al last van BI,daarbij is mijn zoon met 36 weken geboren,dus hou daar wel rekening mee.Daarna geurbuiltjes in de kast en dan komt het wel goed.

Deel Deze Pagina