Traphekjes zijn toch zinloos?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hihi! "gjooooote kattebak!"

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Daar zie ik ook geen probleem in maar als je vervolgens je kind gaat straffen omdat het een streek heeft uitgehaald vind ik dat not done.
    Dan had je niet met je luie kont in bed moeten blijven liggen.
    Je kan van een peuter immers niet verwachten dat het hij netjes stil in een hoekje van de bank gaat zitten terwijl er geen supervisie is.

3. tulip

tulip Niet meer actief

zogelukkig: keep on dreaming;)

nee hoor grapje, ik heb ons meisje al uitgelegd dat ze best op haar kamertje mag spelen s ochtends als ze wakker is, maar ze vind het gezelliger om papa en mama wakker te maken.

Ze was tot vanavond nog nooit zelf uit bed gekomen. Maar vanavond zat papa lekker te xboxen op de slaapkamer en ziet ineens een klein hoofdje verschijnen: benk ik niet moe hoor papa:)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oeps nu komt er weer een zuurpruim ik..

Aan de ene kant kan ik er ook om lachen en aan de andere kant ook juist NIET.

Waarom een kind van twee kan je toch nog niet zo alleen laten ja ik weten ze glippen weg maar. Ik zou ook niet eerst de was zijn gaan doen. Kijk dat je je kind een keer niet goed hoord als het wakker woord alle begrip voor maar daarna moet je toch eerst gaan kijken.

Vind het ergens gevaarlijk. Nu was het het kattengrint wat is het de volgende keer???

Hier ben ik pas weer gaan uit slapen toen mijn zoon rond de vier a vijf jaar was en dan lag ik op de bank er bij. Hij keek tv of speelde met zijn speelgoed.

Rond zes zeven jaar ben ik gaan blijven liggen dan zij ik ga maar tv kijken mama heeft een boterham en wat te drinken al voor je klaar gezet in de koelkast en als je klaar ben mag je daarna een snoepje pakken.

Ach ja maar ik veroordeel je niet. We zijn idd niet perfect maar voorlopig niet meer doen je weet het maar nooit.;)

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    mijn lippen zijn stijf op elkaar om niet te hard te lachen, zodat de kindjes weer wakker worden...
    Wat een verhaal! En de foto's erbij om het beeld compleet te maken, bedankt! ;)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De mijne is daar nu nog te jong voor. Die slaapt in een ledikant en kan nog niet heel goed alleen spelen.
    En het is hier ook niet helemaal veilig voor hem. Hij klimt in vensterbanken en plundert de koelkast. Vind ik gevaarlijk, wat als er een flesje bier valt en hij in het glas gaat staan?

Ik kon dat op gegeven moment wel; met Playmobil op mijn kamer spelen, ik vond dat leuk. Of ging naar beneden met de trein spelen. Juist heel zachtjes om papa en mama niet wakker te maken.
    Zal eens aan mijn moeder vragen hoe oud ik toen was.

7. Dat kan je van een peuter niet verwachten nee, een peuter moet dat namelijk nog leren. Daarom straf je een peuter ook, om hem te laten inzien dat hij iets gedaan heeft wat niet mag. Dat heet opvoeden! :D

8. zogelukkig

Ik zie het al: ik ga dat juniorbed lekker uitstellen!:D
    Net op het moment dat we er 1 wilden bestellen, ging meneer doorslapen en dat vind ik veel te fijn na 2 jaar gebroken nachten, dus dat laten we nog maar even zo!

9. zogelukkig

Maar je had toch niet gestraft? En zo wel; hoe dan? Gewoon interesse.

10. Jawel, dat staat ook in m'n eerste post. Ik heb 'm gezegd dat ie dat niet mag doen en 'm eventjes op de gang gezet. Daarna heeft ie me geholpen met schoonmaken (wat overigens niet echt een straf voor 'm was, hij wil altijd helpen stofzuigen, dweilen e.d., maar het ging me er meer om dat hij wist dat hij, als hij er een zooitje van maakt, het ook weer op moet ruimen).

Ik zie het verschil niet echt tussen hem straffen als hij iets heeft gedaan als ik er niet bij ben, of als hij iets doet als ik er naast zit. Het was niet zo dat hij het een half uur geleden had gedaan, hij was er nog steeds mee bezig toen ik binnen kwam. Hij had 't net zo goed kunnen doen als ik even op de wc had gezeten. Als ik 'm nu niet had gestraft was het veel waarschijnlijker geweest dat hij het nog een keer doet, bijvoorbeeld als ik inderdaad op de wc zit, dan nu.

Anyway, nu wordt het een heel opvoedtopic, dat was de bedoeling niet. Ik wilde ook geen 'Ohwatismnzoonvervelendgeweestwatbenikzielignumoetikopruimen' topic plaatsen, ik wilde gewoon het grappige verhaal delen. Gelukkig is dat op de meeste mensen wel overgekomen geloof ik :)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Inderdaad. Bij een hond moet je ze op heterdaad betrappen om de straf zin te geven maar bij een peutermens kun je heus wel nadien een reprimande geven.

12. wannie

wannie Niet meer actief

Hahah ik herken het heel erg :p

Toen ik nog op de flat woonde had me dochter (toen 2,5) ook zo'n actie.
    Zij sliep aan de ene kant van de flat wij aan de andere kant dus ze moest altijd door de woonkamer om bij ons te komen.
    Op een zondagochtend half 8 ik word wakker van gestommel in de woonkamer dus ga met me slapende kop me bed uit en loop de woonkamer in...
    Nou ik was meteen klaar wakker.
    Mevrouw had een doos met 5kg waspoeder door me huiskamer heen gegooid...
    Dan zou je denken ach dat valt wel mee....
    Alleen helaas was me ex die avond ervoor vergeten de fles ranja weg te zetten, dus die lag er ook nog eens overheen.

Kijk mama sop! roept ze heel vrolijk

Daar zat ik dan om half 8 sochtends op me knieen me vloer te schrobben. Toen vond ik het alles behalve grappig, nu vind ik het een geweldige actie.

Ze had altijd wel van dat soort acties...zoals ineens uit de wc komen lopen met 2 maandverbandjes onder haar voeten geplakt. Kijk schaatsen :p

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Jeetje en dat heeft dat kleine jochie zelf opengemaakt zo'n traphekje?
    Nou dat vind ik wel knap.
    Had je niet eerder wat gehoord dan?
    Dan was ik wel meteen gaan kijken beneden.
    Tip een slot op zijn kamertje:D

14. Alita

Alita Niet meer actief

aaahhhhhhh... ja dat kreeg die van mij ook klaar hoor hahaha.

Maar uhm zo naar beneden lopen van de trap? Hier hebben wij wel een traphekje boven en ze kan alleen de trap op en af maar ik loop altijd mee op de trap...ben je niet bang dat hij van de trap valt?

Hier wordt ze in sept 3 trouwens;)

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    whahahahahahahaha....bijna mijn koffie tegen mijn beeldscherm :D:D:D

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hahahaha leuk die verhalen!

Hier gelukkig nog een kind dat haar bed nog niet zelfstandig uit kan komen ;)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek van TS gesloten.
    Elmo

Deel Deze Pagina