traphekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Vroeg me af wat voor traphekje jullie hebben en wat er wel of niet handig aan is...
    zit zelf nog te twijfelen wat voor een we moeten nemen, zo een open-klap-hekje is best lastig met 1 hand open te maken, maar is zo'n harmonicahekje bijvoorbeeld wel stevig genoeg?
    aaaaarghh ik weet het niet en we hebben 3 paar trappen in huis...... :(
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben aluminium traphekjes. Zijn mooi, makkelijk te monteren en te bedienen en verstelbaar qua maat.
     
  3. lidia

    lidia Fanatiek lid

    ik lees graag mee met jullie,,
    ook hier nog opzoek naar traphekjes,,

    oja doen jullie de hekjes alleen bovan aan de trap of ook onder aan de trap zodat ze niet naar boven kunnen?
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik las laatst ergens dat harmonicahekje niet veilig zijn (schijnen ze zelfd open te kunnen krijgen) denk dan ook dat ze die niet meer verkopen.
    Ik ben ook wel benieuwd of je ze nu boven en onderaan plaatst?
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als wij straks de traphekjes moeten gaan gebruiken, wil ik er graag 1 onder én boven aan de trap. Ik kan mij zo voorstellen dat als Vigo straks wat ouder is, en ik moet boven wat doen, dat hij dan gewoon rond kan kruipen/lopen op de bovenste verdieping.
     
  6. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hebben een open trap dus ga zeker en onder en boven doen....
    harmonica niet veilig owkee goed dat je t zegt in ieder geval...
    maar is zo'n aluminumhekje ook makkelijk open te krijgen met 1 hand...
    mijn broer heeft namelijk een open-klap-hekje waar je met 1 hand een knop moet indrukken en dan kan je een soort klepje open doen teglijkertijd...vind het zelf erg onhandig aangezien je je baby goed wilt vasthouden (hij is nogal spartelig hihihihi) maarja t is wel goede bescherming tegen zelf open doen van die kleintjes....
     
  7. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben traphekjes boven en onder aan de trap,van zo`n houten die je een stukje moet optillen en dan moet klikken.
    Gaat heel gemakkelijk met 1 hand hoor.
    We hadden ze al staan voor de kleine er was ivm. de honden,die mogen niet naar boven..
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Nikkie81: mijn nicht heeft ook zo'n traphekje, en geloof me: je krijgt er handigheid in! Voor je het weet, wip je dat ding zo open mét je kleine telg op je arm! Ik ga deze in iedergeval wel aanschaffen, want het is dikwijls onmogelijk dat de kleine deze openkrijgt, en dat is toch het veiligst.
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja misschien wel tegen die tijd dat het echt nodig is, dat ik hem wel gewoon op een arm kan vasthouden, nu is hij zo druk af en toe en dan laat ie zich soort van achterover gooien (nieuw spelletje van hem )
    kopen jullie in de speciaalzaak (prenatal babypark oid of bij doe-het-zelf zaak scheelt een boel geld ws maar zijn die ook veilig en fijn in gebruik)?
     
  10. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Gewoon van bij de praxis of gamma.
    Bij prenatal betaal je je scheel!
     
  11. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wij hebben ze ook boven en onder aan de trap. Die wij hebben werken hetzelfde als die van Maud en komen bij de Gamma vandaan. Het is even wennen met 1 hand dat ding opnemaken, maar het gaat prima. En het voelt wel zo veilig.
     
  12. Niet meer actief

    wij hebben ook traphekjes en die zetten we straks boven en onder aan de trap.. omdat ik gastouder wil worden plaatsen we die straks al als we zijn verhuist..
     
  13. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Wij hebben bij de babyplanet twee traphekjes gehaald (in aanbieding voor 50 euro). Gewone houten die je in de breedte tot de juiste maat kunt verstellen. Volgens mij zijn ze met een hand te openen, maar weet ik niet zeker, want ze moeten nog opgehangen worden. Manlief komt er maar niet aan toe... En wij wonen in een oud huis, en boven is het wat scheef dus daar moet hij nog wat voor bedenken!
     
  14. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Wij hebben van ikea, de goedkopere versie, werd ook door een medewerker van ikea geadviseerd. Ik weet niet meer waarom die duurdere niet handig was.
    Het is een houten hek. Ik kan het met een hand openmaken. Mijn man doet het niet, maar ik doe altijd zoontje met mijn hoofd (kin) nog tegen me aandrukken.
    Wij hebben trouwens alleen op de slaapverdieping een traphek.
    We hebben een drive in woning met 2 trappen achter elkaar. Beneden zijn we niet echt vaak dus daarom daar niet. op de woonkamer (1'ste verdieping) is er een deur en die kunnen ze tot een best late leeftijd (tenminste bij ons) niet opendoen en we deden die gewoon standaard dicht. En anders hadden we 2 hekjes achter elkaar moeten doen, maar de afstand is dan te kort en zou dus niet kunnen.
    Dus vandaar alleen boven traphekjes voor ons.
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben die van geuther.. zonder boren dingen. Niet goedkoop maar niet boren was een vereiste en bevallen uitstekend. Wij hebben er 3. In boven, 1 onder en 1 tussen de hal en de keuken.
     
  16. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @ Zeeuwsmeisje: Wat bedoel je met niet boren? Hoef je dan geen gaten in de muren te boren ofzo? Lijkt mij namelijk ook ideaal! Waar kun je die halen?
     
  17. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hm ja dat zonder boren ben ik ook wel benieuwd naar
     
  18. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    up! ;)
     
  19. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben ze gewoon bij de babywinkel gekocht hier. Duimeland keten is dat volgens mij. Hier staan ze ook. Ff scrollen en dan kijken bij easy lock
    http://www.hetrietje.nl/index1.html

    Het is idd helemaal zonder boren. Wij hebben een oud huis en bijv bij de trap aan de ene kant ene betegelde muur en aan de andere kant een trappilaar die mooi bewerkt is. Zonde om in te boren dus. Zitten goed vast, mn dochter kan er gewoon aan hangen ed. en verschuift nooit. Ik kan 'm misschien net wat verschuiven als ik al mn kracht gebruik maar dan nog til je hem niet zomaar weg. Heel veilig dus.
     
  20. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Ik moet zeggen dat ik nog geen traphekje nodig heb. Als Sophie door de kamer heen loopt gaat de tussendeur dicht. En als we boven zijn dan loopt ze neit richting de trap. Maar ja, wie weet komt het nog dat het wel nodig is. En dan komt er zeker 1. En wel boven aan de trap.
     

Deel Deze Pagina