Hallo, Ik wil graag een autostoel aanschaffen. Je hebt de maxicosi tobi en maxicosi priori. Volgens mij is de tobi veel veiliger of niet? Wat zijn jullie bevindingen van de tobi ? groetjes
Volgens mij is de priori juist veiliger, kijk maar eens op anwb.l, daar is een autostoeltjes test. En bij de consumentenbond ook,maar daar moet je lid van zijn.
wij hebben de priory gekozen omdat die voor ons gevoel wat ruimer is. ben bang dat hij er anders te snel uit is.
Het zou wel heel erg zijn als de Tobi VEEL veiliger zou zijn als de Priori zeg Volgens mij komen ze wel bij elkaar in de buurt qua veiligheid. Hier ook de Priori XP en bevalt supergoed.
IK hoorde van een aantal mensen dat de tobi heel klein in, en dat hun kinderen er echt maar een paar maanden in konden en daarna niet meer, mijn zoontje is nogal stevig dus wij hebben gekozen voor de priori sps.
Ik vroeg het omdat ik de fotos ging vergelijken , de tobi had een wat smaller hoofdsteun, dan zal het hoofdje wat minder wiebelen zou je denken en de prijs is hoger van de tobi, dan zou je ook zeggen dat het "beter" hoort te zijn..maar dat is natuurlijk niet altijd zo. Hmm er wordt dus veel voor de priori gekozen ik ga ook eens kijken op de site van de anwb bedankt voor de tips. groetjes
Wij hebben een priori en een tobi en beiden bevallen goed. De verkoper gaf aan dat alle stoeltjes van Maxi-Cosi goede (veilige) stoelen zijn. Dat er verschillende typen zijn is omdat ze gewoon een duur en een goedkoper model willen aanbieden omdat als ze geen goedkoop model zouden hebben er minder maxi-cosi verkocht zou worden. De gordels van de tobi gaan vanzelf wijd staan waardoor je kindje in het stoeltje zetten iets gemakkelijker gaat. Veel succes ermee!
Wij gaan op basis van de bevestiging een stoeltje uitkiezen. Het wordt de Priori XP, want wij hebben niet van die hele lange gordels achterin en we willen niet zo'n Isofix kopen. Groetjes, Danielle
Hier de Tobi en zijn er zeer tevreden over. Onze zoon zit er heerlijk in en die gordels vind ik ook ideaal. Hier nog geen klachten dus over de Tobi.
Tobi is wat luxer dan de Priori. Qua veiligheid eigenlijk geen verschil. Wij hebben gekozen voor de Toby, en de stoeltjes die dit jaar zo goed uit de test kwamen zijn diegene die je met easy/isofix vast maakt aan je auto en niet dmv gordels. (Aan je auto vast maken dmv easyfix/isofix is veiliger dan gordels) Behalve 1 stoeltje, kiddy infinity pro, dat kwam als beste uit de test maar daar vonden wij Sam erg opgekropt inzitten.
Wij hebben een priori xp , Wat tobi extra heeft zijn dat die gordeltjes al gevormd zijn, Is of schijn makkelijker te zijn....
Even een klein vraagje tussendoor, sorry.. Kunnen er nog 2 mensen op de achterbank als er een autostoeltje inzit? Bij een redelijk grote auto trouwens.
We zijn vandaag uitgebreid ingelicht over de Tobi en de Priori(was in de aanbieding in 1 kleur) We wilden het bijna kopen de Priori toen twijfelden we toch weer toen hebben ze 2 echt naast elkaar gelegd, de Tobi is gewoon luxer idd. Het zit zachter en de hoofdsteun is veiliger heb ik me laten vertellen door de verkoopster en zo vind ik het er ook uitzien, ok het is idd 100 euro duurder, maar ik heb zoiets van wat later uitkomt kan alleen maar "verbeterd" zijn en de tobi is later uit gekomen, dus de Priori is een ouder model wat daardoor wel door meer mensen is getest. Wat mij wel opviel bij de priori en dat heeft de verkoopster ook bevestigd is dat de zijkanten hoger uitkomen dan de tobi dat is wel een pluspunt.
Zijn er ook autostoeltjes no 1 die je tegen de rijrichting inplaatst? Domme vraag misschien, maar ik heb gelezen dat ze bestaan, maar kan ze niet vinden. Grt, Channie07