Medicatie schildklierafwijking kat.

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, Sep 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vrijdag moet ik met onze 11 jarige Maine coon naar de dierenarts.
    Ze is in een paar wekentijd sterk vermagerd en wekrijgen gaar niet terug op gewicht.

Nu hebben we een vermoeden dat het haar schildklier kan zijn.
    Nu hoorde ik weleens van iemand dat de medicatie die katten krijgenvrij prijzig zijn.

Om ons voor te bereiden vroegen wij ons af wat je kwijt bent per maand aan medicatie.

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn kat heeft het ruim een jaar geslikt en hij had 2 pillen per dag nodig, 1 van 2,5mg en 1 van 5mg.
    Ik heb geen idee wat het me gekost heeft. Het zijn niet alleen de pillen waarvoor je betaalt,maar ook bloedonderzoeken. Je moet circa 2 keer per jaar z'n waardes controleren en in het begin wat vaker,totdat kat stabiel zit.
    Mijn kat is inmiddels gestopt met die pillen, hijkreeg opeens vreselijke huiduitslag erdoor. Binnenkort krijgt hij een radioactieve jodiumbehandeling en moet hij quarantaine, een behoorlijk prijzige behandeling, maar wel de beste behandeling tegen een te snelle schildklier.
    Succes bij de dierenarts! Hoop dat het meevalt en het geen diabetes is, zou ook een reden kunnen zijn. Zo'n kat heb ik ook gehad...
    O ik vergeet bijna een link van dat schildkliermedicijn te plaatsen, die pillen.
    Heb dit op internet voor je gevonden. Wellicht is het goedkoper dan bij de dierenarts, mocht je kat het toch aan zijn schildklier hebben.
    https://www.medicanimal.nl/Felimazole/p/I0003907

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

De Felimazole is inderdaad vrij prijzig.. Maar inschatting maken is lastig, omdat de dosering voor elke kat anders is. In het begin moet je zoals gezegd vaker bloedonderzoek doen om de juiste dosering te bepalen voor jouw kat, en ook als dat eenmaal stabiel is is het nog aan te raden om regelmatig te controleren of alles nog goed gaat..

Bij ons kost een potje felimazole 5 mg rond de 30 euro uit mijn hoofd.. Meeste katten die ik 'ken' vanuit de praktijk krijgen 2 tabletjes per dag.. Dan zit je rond de 60 euro per maand qua medicatie.. Maar echte indicatie is lastig..

Elke praktijk is vrij om zijn prijzen te bepalen, ligt ook aan welk deel van het land je zit, hoeveel kosten te praktijk heeft, enz.. Dus echt een indicatie is lastig hoor.. Kan veel verschil tussen zitten..

Succes bij de dierenarts!

4. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

Mar 29, 2016
    354
    142
    43
    Mijn kat krijgt Thiafeline en dat kost me 27 euro per 6 weken.
    Eerste jaar vanaf de diagnose komt daar nog bloedonderzoek bij, na 6 weken tabletten na 4 en 8 maanden en na een jaar, nu nog eens per jaar of als ik twijfel of de dosis nog goed is. Kost me ongeveer 65 euro per keer.

Share This Page