Hallo we zijn vorige week woendag naar ziekenhuis gestuurd om rontgenfotos te laten maken ivm assymetrische bilplooi. Mijn zoontje is inmiddels al 6,5 maand oud. Had al met 4 maand bij cb aangegeven dat ik steeds een pok in zn heupje hoorde, is niets mee gedaan. Gaven het vorige week weer aan bij cb en nu zei de ka dat ze twijfelde over zn heupjes en werd een beetje stil en vroeg zich af of ze waarom ze dat niet bij 3 maanden had gezien..... nou ja, lag verhaal kort, de huisarts heeft nog steeds geen uitslag van het ziekenhuis en we beginnen ons nu een beetje zorgen te maken... wie heeft ook een kindje gehad met een assymetrische bilplooi waarvan achteraf bleek dat het geen HD was? Paty
Wij We hadden met 6 weken al een scan laten maken omdat ze een stuitekindje is en omdat ik vroeger HD heb gehad. Niks te zien op de echo. Na een maand of 5 bleek ze ineens een beentje langer te hebben wat volgens het CB duidde op HD. Opnieuw naar t ziekenhuis, dit keer foto's laten maken..maar er bleek gelukkig niks aan de hand. waarschijnlijk assymetrische bilplooi of het beentje echt gewoon iets langer wat geen enkel probleem hoeft te zijn. Ik hoop dat er bij jullie zoontje ook niks aan de hand is (kans op HD bij jongetjes is zowiezo een stuk kleiner heb ik begrepen
hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag van het ziekenhuis? Bij ons id het nu ruim een week geleden en de dokter heeft nog niets binnen. Daarom beginnen wij ons een beetje zorgen te maken... Ze hadden gezegd een week
hier ook bij de 1e cb bezoek doorverwezen ivm a symetrische bilplooi. Bij ons werd een echo gedaan, eigenlijk horen de artsen niets te zeggen. Maar de arts zei meteen dat alles goed was! Normaal gesproken moest je je huisarts bellen voor de uitslag
Ons meisje heeft ook een asymmetrische bilplooi maar geen HD. Op de echo was te zien dat alles goed was. Wij moesten volgens mij 2 weken wachten op de uitslag, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou me geen zorgen maken omdat je langer moet wachten hoor! Mocht er een heupafwijking te zien zijn dan kunnen ze de diagnose ook snel stellen, dat je lang moet wachten hoeft niet te betekenen dat er iets aan de hand is. Succes hoor! het is spannend om te moeten wachten. Hopelijk krijgen jullie een goede uitslag.
Ik.. toen ik nog heeeeel klein was.. Wel assymetrische bilplooi, maar geen heupafwijking. Ook nooit meer iets van gehoord/gemerkt later..
Iris is ook doorverwezen voor ongelijke plooien. Bij de echo zei de arts ook direct dat alles er goed uitzag, maar bij de rapportage naar de huisarts stond dat het links niet helemaal goed te zien was. Hier nam mijn huisarts (terecht) geen genoegen mee en moesten we een rontgenfoto laten maken. Hier was niets op te zien. Omdat de linkerkant wel wat stroever was hebben we vorige week (na 3 mnd) nogmaals een rontgenfoto gemaakt. Ook nu was alles goed!
Lieve meiden, fijn om te horen dat een assymetrische bilplooi niet altijd iets hoeft te betekenen. Dat we nog niets gehoord hebben zal wel te maken hebben met de vakantie drukte ( hoop ik dan maar...) Morgen maar weer eens de dokter bellen, hoop zoooo dat er niets aan de hand is. Weet dat het goed te verhelpen is, maar mijn manntje rolt al en maakt aanstlate om te gaan kruipen en zijn voetjes zijn momenteel zijn grootste vriendjes, zou het zo sneu vinden als hij misschien in een spreidbroek moet... zucht....
mijn dochtertje heeft waar de kont ophoud(de spleet) een knikje in de rechte lijn. de lijn loopt iets naar links geloof ik. de kinderarts zei tegen mij dat dat niet erg was. maar als ik jullie verhalen zo hoor............... volgende keer toch maar extra naar vragen voor de zekerheid
Mijn dochter heeft HD. De orthopeed zei, een assymetrische bilplooi kán wijzen op HD, maar dat hoeft niet. Er zijn kindjes met HD zonder en met assymetrische plooi en er zijn kinderen zonder HD met een plooi. Overigens is die klik wel vaak een aanwijzing voor HD. Wil je absoluut niet ongerust maken hoor! Ik kreeg de uitslag toen gelijk na de echo.
was het alleen een assymetrische bilplooi geweest, was ik er miss wat rustiger onder, maar aangezien je ook steeds een knak hoort in zn heup ( of knie, zijn we nog niet over uit..) ben ik bang dat er meer aan de hand is. Vandaag maar weer bellen en hopelijk nu uitslag, want van wachten wordt je niet blij..
Ik kreeg de avond erna volgens mij al een telefoontje van de huisarts, maar hij zat er ook echt bovenop omdat hij het erg stom vond dat het CB zulke uitspraken deed terwijl het eerder al gecontroleerd was. En omdat als ze wel HD zou hebben heel snel actie ondernomen moest worden. Ik denk dat de wachttijd niks zegt hoor. Gewoon je huisarts eens bellen of ze erachteraan kunnen
ZOOOOOO blij!!!! Vandaag heeft de huisarts achter de uitslag aan gebeld aangezien ze nog steeds niets gehoord hadden en ... alles is goed!!! Ben zo blij en opgelucht!! EEn assymetrische bilplooi hoeft idd dus niet altijd wat te betekenen. Ga fijn het weekend in!!