Traplopen?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Puppy78, Jan 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Wanneer mochten jullie weer traplopen? Ik mag morgenavond, pas na 72 uur, weer traplopen. Nu snap ik dat het beter is voor mijn bekken, maar ik merk dat ik mijn oudste zo mis :). Vanochtend hoorde ik hem beneden lekker spelen en het liefste vlieg ik dan samen met de jongste naar beneden om er lekker bij te zijn, maar dat mag dus niet. Ik heb net echt even een potje zitten janken :(. Ben ook (nu al) een beetje vermoeid dus die kraamtranen beginnen weer te komen.

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Ik mocht na de eerste en de 2de gewoon meteen traplopen, terwijl ik bij allebij hele erge bekken klachten heb gehad heb 2x in een rolstoel gezeten omdat ik niet meer kon lopen. Na de bevalling was het zo goed als over na 12uur ofzo en ik heb nooit gehoord dat ik geen trap mocht lopen.
    Ik zou gewoon even als je hem zo mist gewoon lekker even naar beneden gaan en lekker genieten van je oudste.
    Je moet natuurlijk niet elk uur 3x trap op en trap af gaan rennen maar rustig even lekker beneden zitten waarom niet?
    Gefeliciteerd nog met je dochtertje leuke naam.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik mocht zo min mogelijk trap op en af.. Ik ging wel achterstevoren en tree voor tree de trap op, scheelt al een hoop voor je bekken ;)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Een dag na mn bevalling moest ik naar 3 hoog zonder lift en de dag erna weer naar beneden haha
    Mijn zoon werd opgenomen dus iedere dag 4x op en neer, met de bus.
    Behoorlijk heftig.
    Had zelf ook BI maar ging gelukkig goed.
    Ik wist helemaal niet dat je zo min mogelijk trap mocht lopen.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

IK ben van Ayla op vrijdagavond bevallen en zondagochtend ben ik voor het eerste even beneden geweest. Ik zou gewoon even naar beneden gaan hoor, voorzichtig lopen en dan kan het echt wel.

En nog van harte met de geboorte van Nena natuurlijk. Dat was toch de naam die je zelf het leukst vond?

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik ben inmiddels gisteren naar beneden gegaan en heb lekker gewoon zoals altijd aan tafel gegeten. Voelde me gelijk een stuk beter, zo is het voor mijn oudste zoon ook allemaal weer een beetje normaal.

@mermaid; ik ging inderdaad voor Nena of Loïs, maar Loïs was ons toch iets te populair. Nena dus!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij mijn jochie pas na een paar dagen.. Maar dat was logisch met x hechtingen down-under die gezet moesten worden onder narcose omdat het nogal kapot was.. Ik kon het dus ook niet ;)

Mijn zusje heeft bij haar 2e direct weer trapgelopen. Rond 9 uur bevallen, en om 11 uur had ze al gedoucht (is een trap op en af).

8. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    4 uur na de bevalling heb ik weer trap gelopen. heb behoorlijk wat hechtingen maar het ging heel goed ;)
    moest ook wel anders kon ik niet naar mn bed (poli bevallen), savonds was ik eventjes alleen en de deurbel ging, dus ik de kleine gepakt en naar beneden gelopen hahaha :p

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    nou inmiddels ren ik de trap weer op en af en niets aan het handje. Ik heb gisteren ook al weer boodschappen gedaan, ging ook prima. Het enige probleem nu nog is dat ik in principe ook 6 weken (!) lang zoonlief van 18 maanden niet mag optillen. Das natuurlijk onmogelijk, meer mensen met dit probleem?

10. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hihi lekker is dat he om zo snel opgeknapt te zijn!!

ik liep met 1 week alweer in het bos met de hond hihi, we hebben toen een uur gelopen (achteraf te lang). ik loop nu dagelijks een half uur met de hond, want mn conditie moet echt weer omhoog!

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist helemaal niet dat dat direct na de bevalling nog niet mag!
    Ik liep meteen de trap alweer op en af en de kraamverzorgster heeft hier nooit iets over gezegd.
    Wat zou er dan met je bekken kunnen gebeuren als je traploopt na de bevalling?

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    als je fikse bekkenklachten hebt wordt het echt aangeraden om na je bevalling de eerste dag zoveel mogelijk op bed te blijven en de eerste dagen niet de trap af en op te gaan.
    De boel is zo ontwricht dat het nog erger kan worden.
    Het lijkt wel of het kan ( op het moment zelf heb je niet meteen erger last) maar voor je herstel op langer termijn is het erg goed om juist die eerste dagen mak aan te doen.

Nu is bij de ene kraamvrouw de bekkenklachten meteen na de bevalling weg, bij de volgende hetzelfde en bij weer anderen is het juist veel erger.

Ik viel in de tweede categorie en had bij allebei de meiden een ks dus die eerste dag lag ik sowieso in bed.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bekkenklachten heb ik nooit gehad, ik ben ook (behalve met de keizersnede) nog dezelfde dag van de trap gelopen. Helemaal geen last van gehad. Nu had ik ook wel twee heel makkelijke bevallingen, dat scheelt vast ook. ;)

Share This Page