Hi dames mijn mannetje wandelt nogal in bed, als hij enthousiast is of juist hongerig en boos duwt hij zichzelf helemaal tot boven in het bedje en dat vind ik een beetje eng, ben bang dat hij zijn hoofdje bezeert. Dus daarom vind ik het prettig een trappelzak te gebruiken want dan gaat het toch wat moeilijk... Nou is hij nogal lang, met 8 weken 62 cm dus nu denk ik tegen de 68cm (maatje 68 begint krap te zitten). Ik had 2 zomerslaapzakken besteld in maat 90 omdat maat 70 echt te krap is geworden, maar de arm en hoofdingangen zijn veel te groot en dat vind ik dus een beetje gevaarlijk. In maat 80 kan ik niet veel vinden. Iemand enig idee waar ik in maat 80 een trappelzak vind die niet al te duur is? Bij babydump waren de trappelzakken in maat 80 meteen 40 euro. En is dit trouwens nou gevaarlijk als zo'n slaapzak wat te groot is? Kan een baby erin verdwijnen..?
Bambino heeft maat 80, daar heb ik er een paar van, ook dunne zomerslaapzakken. En maat 90 kan wel als de armsgaten en het hoofdgat maar niet te groot is, anders kan je kindje erin verdwijnen en dat is gevaarlijk. Eventueel kun je de gaten iets verkleinen door ze met een paar steekjes dicht te naaien. Later kun je ze weer los halen.
ik heb bij v&D maat 80 gekocht, waren nu voor 9 euro.! en bij de hema hebben ze maat 68/86 en die was precies even lang als die van 80 van de v&D en die zijn 12 euro.
Wij hebben ook een lange dame en ik vond de slaapzakken van de hema heel fijn. Die hebben 50/62 (kan een baby al vrij snel na geboorte aan en ik mooi smal aan de bovenkant) daarna stap je over op 68/80 volgens mij. Bij onze dochter waren alleen de mouwen wat lang in het begin, maar bij een zomerslaapzak heb je daar geen last van. Ik vond die badstoffen heel fijn, want die nemen ook goed vocht op als je kleintje een beetje zweet. Ja het is wel gevaarlijk als je kindje in zijn slaapzak kan kruipen met zijn hoofd vanwege warmtestuwing. Bij kleine baby's gebeurd dat niet zo snel, maar om zeker te zijn kun je mss met een paar steekjes de openingen tijdelijk wat kleiner maken. Als je zoontje dan groot genoeg is haal je dat er weer uit en heb je lang plezier van je slaapzak! Onze dochter is nu ruim anderhalf en 86 cm en past nog prima in maat 90. Mss dat de zomerzakken maat 70 die je besteld hebt klein vallen, want dat je zoontje >6cm gegroeid is sinds 25 maart lijkt me wel heel veel. Een tijdje geleden was er geloof ik een mama met een klacht over slaapzakken maat 70 die (veel) kleiner waren. Dat zou dus heel goed kunnen. Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
Hmm, als ik me niet vergis heeft de Ikea ze ook in mt. 75. Vind ze fijn zitten bij mijn dochter. Ze hebben ze ook in mt. 85 IKEA | Babytextiel | Bedtextiel | BARNSLIG | Babyslaapzak IKEA | Babytextiel | Bedtextiel | BARNSLIG | Babyslaapzak
Hier zijn de slaapzakken in maat 70 ook te kort geworden en 90 is inderdaad erg ruim bij de armen. Ik heb inmiddels een "meegroei" slaapzak gekocht van puckababy, the bag. Dat is een zomer & winter slaapzak die je ook samen aan kan doen als het echt heel koud is, mt wantjes voor de winter, de zomer & lente zak heeft afritsbare mouwen. Hij is van 74 tot 110 cm dmv een koordje op 74 cm. Hij was duur ( 89 euro! ) maar; het zijn 2 slaapzakken - zomer en winter - in maat 74 - 110 en als ik anders in maat 70, 90 en 110 een zomer en een winter slaapzak moet kopen ben ik op zn goedkoopst ook 60 euro kwijt en dan zou ik alleen slaapzakken van 10 euro kopen zeg maar... Dus ik ben erg tevreden met mn puckabag slaapzak. Een vergelijkbaar iets is er ook van little company, de combisleeper.
zo, even snel kleiner dicht genaaid de gaten, eigenlijk wel makkelijk niet dat het mooi eruit ziet aangezien ik niet echt een goede huisvrouw ben, maar goed het gaat om het effect
Je gaat er ook niet mee door de stad wandelen of zo, dus wat boeit het dat het lelijk eruit ziet? Het gaat inderdaad om het effect. Ik heb die tip destijds van de verkoopster bij Prenetal gekregen. Grotere slaapzak kopen en de gaten naar wens kleiner maken met wat steekjes. Zo heb je veel langer plezier van de slaapzakken.
koeka heeft ook maat 80, je kunt misschien een aanbieding vinden op internet? koeka kost 35-45 euro...
Precies, ik naai ze ook altijd weer een beetje kleiner als een kindje het niet past. Het liefst met grote steken want die gaan het makkelijkste weer los .
Slaapzakjes - simply colors hier heb je de maten 74 en 86, zijn heel leuk. Quincy heeft maat 74 en nog veel ruimte over, ze is 68cm. De gaten voor het hoofd en de armen zijn wel redelijk ruim, maar het zijn leuke en fijne slaapzakjes