Flessenwarmer? sterilisator?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ladylittleangel, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Omdat ik flesvoeding ga geven wil ik het mzelf zo makkelijk mogelijk maken.

Is een flessenwarmer echt handig? of moet je dan alsnog water koken enzo.

en een magnetronsterilisator? is het handiger dan flesjes uitkoken in een pannetje? (ouderwets he, hihi)

2. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik heb geen flessenwarmer. Verwarm het in de magnatron. Een sterlisaor gebruik ik wel ook alleen maar om dat ik hem gehad heb. Anders had ik het denk ik gewoon in een pannetje gedaan. Die ene keer op een dag je de flessen uitkookt neem denk ik niet veel tijd in beslag. Maar een sterlisator is wel handig hoor.

3. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb een flessenwarmer gehad maar vond hem niet fijn werken. Ik heb dus steeds in de magnetron verwarmd.

Sterilisator heb ik ook gehad, deze had ik alleen in de combi magnetron laten staan en toen per ongeluk de oven aangezet, dus ... gesmolten!
    Ik heb hem maar een paar keer gebruikt , vond toch uitkoken in een pannetje makkelijker. Maar goed, het is denk ik maar net wat je gewend bent.

4. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Maar als je dan een flesje klaar wilt maken, moet je water dan gewoon eerst laten koken in de magnetron en dan laten afkoelen ofzo?

5. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik gebruikte spa blauw. Maar je kan ook water koken, b.v. 's morgens en dan af laten koelen en daarna opwarmen in de magnetron. Als de bacterien maar dood zijn.

6. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik doe het opwarmen in de magnatron en daarna de voeding erbij. Ff voelen of het niet te warm is en klaar.

7. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Je mag tegenwoordig ook gewoon water uit de kraan pakken . Hoef niet speciaal eerst gekookt te worden.

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik gebruik geen flessenwarmer. Ik haal warm water uit de kraan en verwarm het soms iets bij in de magnetron.
    Verder steriliseer ik de flessen gewoon in een pannetje. zo vaak hoef je ze nou ook weer niet te steriliseren, vond het dan zonde zo'n sterilisator aan te schaffen.

9. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    De kraamverzorgster adviseerde me om spa blauw te gebruiken, en later over te gaan op kraanwater (8 maanden). Ook uitkoken van de flessen deed ik op advies iedere dag.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In het begin deden wij het in de magnetron, daarna met de waterkoker, water koken, 30cc heet en de rest aanvullen met koud water uit de kraan. Ik vond dat net zo handig.

Magnetronsterilisator is hier wel veel gebruikt, vooral toen Fae spruw had, moest ieder flesje na gebruik uitgekookt worden.
    Toen de onze sneuvelde (flessenrager erin gedaan -niet slim haha- het ijzer in de rager liet het plastic van de sterilisator smelten) hebben we op marktplaats gelijk een andere gekocht.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ondanks dat ik borstvoeding geef heb ik toch maar allebei aangeschaft onder het motto van je weet maar nooit, en hij was in de aanbieding ;), en ik heb er absoluut geen spijt van! Als papa voor de flestraining een flesje geeft is dat ding binnen 7 minuten weer gesteriliseerd en de kolf gaat er ook iedere dag in. Ook de flessenwarmer is een uitkomst voor papa, de melk is altijd netjes op temperatuur zonder dat mijn man zich zorgen hoeft te maken over wattage of het aantal minuten dat het fkesje in de magnetron moet.

12. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    flessenwarmer niet gekocht nooit nodig gehad....gebruik gewoon magnetron! Sterrilisator zeker een aanrader reuze handig!

13. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    bij bv kan een flessenwarmer wel handig zijn!

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Warm water uit de kraan....?

Uhh dit is ongezond hoor... niet alleen voor baby's maar ook voor volwassen...! ivm metalen...

Heb even gegoogled:

Waarom is het slecht om warm kraanwater te drinken?

Verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Het waterbedrijf kan alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. Natuurlijk mag je wel warm water drinken, dat eerst is gekookt. Thee of afgekoeld water zijn dus geen enkel probleem.....

Zou ik dus niet meer doen... als ik jou was... maar je moet hetzelf weten hoor...!

15. wonderteam

:confused: :confused:
    Mijn kraamhulp ,zei dat het gewoon kon. Nou ben blij dat je me erop geattendeerd heb. Voel me nu wel beetje schuldig ,mijn ventje heeft dat wel al die maanden gehad :( :( :( hoop niet dat hij er iets aan overhoudt ofzo :(

Lees trouwens net dat voornamelijk om warm water uit geisers en boilers gaat ,dat is bij ons gelukkig niet het geval ,maar ik ga het in het vervolg toch maar niet meer doen. Geen onnodig risico nemen.

16. ramona0309

Tja weet niet... ik heb t jaaaaren geleden al gehoord... ook ivm met de leidingen waar het doorloopt.... maarja kun je het iig beter niet meer doen...
    Zelf spoel ik bv macaroni na t koken ook af met water uit de waterkoker gemixt met koud water enzo...

Wel raar dat je kraamverzorgster het op deze manier verteld heeft...maarja sommige maken natuurlijk "hun" eigen regels...

groetjes,
    Ramona

p.s niet schuldig voelen... je wist immers niet beter...!

17. ramona0309

lees trouwens nu dat als je nog loden leidingen hebt je beter helemaal geen kraanwater kan gebruiken....

Babyvoeding bereiden
    Voor de bereiding van babyvoeding kun je in Nederland gewoon vers kraanwater gebruiken. Alleen wanneer je huis nog loden leidingen heeft, raden we je aan om voor de bereiding van babyvoeding verpakt water te gebruiken. Baby's tot 1 jaar lopen enig risico als ze water uit loden leidingen binnenkrijgen via poedermelk (zij drinken in verhouding tot hun kleine lichaam heel veel). Als de moeder water drinkt uit loden waterleidingen en borstvoeding geeft, loopt de baby geen risico. Zodra kinderen ook ander voedsel krijgen, zoals een fruithapje en 'gewoon' eten en hun lichaamsgewicht toeneemt, nemen de risico's van het lood af. Vanaf één jaar is er helemaal geen risico meer.
    (http://www.kraanwater.nu/Tips/Pages/default.aspx)

18. wonderteam

Ja dat van die leidingen wist ik idd, ivm loden leidingen ,maar die hebben we hier ook niet. Ja mijn man vroeg toen zou je ook warm water uit de kraan kunnen pakken om het flesje aan te maken en zei zegt ,ik zie geen reden waarom niet :(

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb laatst ook hier op het forum volgens mij gelezen dat steriliseren ook onnodig zou zijn. Maar misschien verbeeld ik me dat :(

Ik weet wel zeker dat spa water in Nederland overdreven is. In Belgie is het wel weer aan te raden (bleh, water daar is smerig!).

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dit kreeg ik in ieder geval wel te horen bij de voorlichtingsavond van de kraamzorg. Met als kanttekening dat je de spullen voor het 1e gebruik wel uitkookt (flesjes, speentjes etc) en daarna zou gewoon afwassen of de vaatwasser volstaan.
    Tja, zal best, maar ik ga toch voor zo'n magnetronding, veel makkelijker dan een pannetje water. Die vergeet ik vast... heb je speentjessoep... :)

Deel Deze Pagina