Hallo Mama's, Mijn zoontje is nu 1 jaar, maar hij wilt met niks spelen en blijft heel de dag maar jengelen. Ik weet niet meer met wat ik hem bezig kan laten houden. Het enige wat hem rustig houd is een dvdtje opzetten van de teletubbies of bumba. Maar ja ik ga hem niet heel de dag tv laten kijken. Soms kan ik dat zeurende geluidje wat hij maakt niet meer aanhoren en dan zet ik dus weer zo een dvd op. Maar dit kan gewoon niet zo verder, want elke dag kijkt hij wat meer. Hij is wel dol op buiten en we zijn dan ook zowat elke dag met hem buiten. Eenmaal binnen begint het weer! En dan begint hij ook nog keihard te huilen en blijft hij met zijn hoofd bonken op de balkondeur of tegen een raam ofzo. Is het misschien beter voor hem als hij naar een kinderdagverblijf ofzo gaat? Misschien kan hij zich daar wel beter vermaken dan thuis? Toen ik nog zwanger was zei ik dat ik hem zeker tot 2 jaar thuis wou houden en alles zelf met hem wou doen, maar ik begin hier echt heel anders tegenaan te kijken. Ik hoop op veel reacties terug, want ik vind het echt heel erg moeilijk om hierover te beslissen. Ik vind het zo vroeg eigenlijk om hem naar een creche ofzo te brengen, maar aan de andere kant denk ik er zijn zoveel baby's/kinderen die daar ook gebracht worden. Pfff ik weet het niet meer.... Kayra is op dit moment al vanaf 2 uur dat zeurende geluidje aan het maken en mijn hoofd die houd het niet meer!!!
Heb je veel speelgoed voor hem staan? als er te veel staat weten ze meestal niet meer waarmee te spelen. loopt hij al? zo nee dan kan het zijn dat hij ertegenaan zit, mijn zoontje was toen ook even niet te genieten. en negeren. reageren op postitieve dingen en het gezeur negeren.
Een KDV kan heel goed zijn voor kindjes. Daar worden ze wel bezig gehouden door andere kindjes EN andere kindjes geven het goede voorbeeld. KDV is dus zeker een optie. En vroeg? Tja, heel veel kindjes gaan met 2 -3 maanden al naar het KDV en daar gaat het ook goed mee. Kijk anders of je halve dagen kunt krijgen. Dat geeft jou wat rust, voor je kindje is het geweldig om met andere te spelen en dan heb je het vast veel leuker met elkaar! Inderdaad: negatief gedrag proberen te negeren en positief gedrag belonen. ZO'n zeurend kind hoef je natuurlijk niet de hele dag te negeren, op een gegeven moment is het ook gewoon klaar. Dan kan je je kind ook best even op z'n kamer zetten (niet lang natuurlijk maar net lang genoeg zodat jij even kunt afkoelen.. bijvoorbeeld één kopje koffie) Dit doe je dan niet om te straffen maar om jezelf even rust te gunnen. Veel succes! Oja, veel kindjes van een jaar en ouder vinden het heel leuk om je te 'helpen' dus als jij de was moet vouwen, zet 'm dan dichtbij en geef hem ook een doek om te 'vouwen'. Dit geldt ook voor schoonmaken, koken etc. Wel veilig natuurlijk maar kindjes vinden dit vaak heeeeel leuk!
Wat ik toen deed was zijn speelgoed verdelen, de ene helft om te spelen en de andere helft even opbergen. Als hij zijn speelgoed dan zat was dan ruilde ik het om en had hij 'nieuw' speelgoed. laten helpen bij de dagelijkse dingen vinden ze ook heel leuk, ik bakte toen al cupcakejes met hem. Hier zijn die van Fred en Ed favoriet omdat het bakproces in vorm van een stripverhaal verteld wordt. Ik met de garde het deeg maken en meneertje met een lepel helpen (oke daarna moet je waarschijnlijk wel even weer poetsen). Dan een half uurtje in de oven, net lang genoeg voor zo'n kleintje om zich met iets anders bezig te houden en dan gaat de pieper van de oven en is daar het resultaat. Ik ging ook vaak naar een speeltuintje waar ook andere kinderen spelen zodat hij even onder de kids was. Voor de rest speelt natuurlijk ook mee dat kindjes vaak dingen willen die ze nog net niet kunnen, erg frustrerend, en dan kun je het niet onder woorden brengen en dan ga je jengelen Groetjes anita
Mijn zoontje heeft heel af en toe van die zeurdagjes. Niks is dan goed, alleen naar buiten gaan helpt. Gelukkig komt het maar heel sporadisch voor, maar ik kan mij goed voorstellen dat je koppijn krijgt van dat zeurgeluidje. Het is hier zo'n hoog zielig geluidje. Op zulke dagen ga ik veel met hem weg, naar de kinderboerderij, ergens wat drinken met een vriendin en hij kijkt dan zijn oogjes uit, in ieder geval veel weg. Maar goed, als je zoontje dit vaak heeft dan denk ik dat kdv echt niet verkeerd voor hem zal zijn. Het lijkt er een beetje op dat hij zich verveeld en nieuwe prikkels nodig heeft. Mijn zoontje is bijna 1 jaar en ik merk dat hij de laatste tijd erg veel interesse heeft in andere kindjes. Echt spelen komt er natuurlijk nog niet van, maar hij kan er echt lang naar kijken en is helemaal geintregeerd door waar ze aan doen zijn. Daarom denk ik dat het kdv op deze leeftijd al echt leuk kan zijn.
ik begrijp dat je je kindje uit liefde tot een jaar of 2 bij je wilt houden maar het is ook liefde als je naar je kindje kijkt en ziet dat hij toe is aan speelkameraadjes en daar wat mee doet. 2 voordelen: 1 kindje verveeld zich niet meer en leert andere spelletjes en eventueel zichzelf vermaken. 2 mama heeft wat mama-tijd