Trappelzak, voetenzak of dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yuni, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Mijn zoontje is 5 maand en past niet meer in de voetenzak die ik bij de maxi-cosi gebruikte. Ik leg voorlopig een dekentje op hem wanneer we buiten gaan. Zou ik nog voor een grotere voetenzak rondkijken? Of is dat de moeite niet meer? Kan hij er volgende winter dan ook nog in?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #2 Nahla2013, 27 jan 2015
    Laatst bewerkt: 27 jan 2015
    Ik kan je de Bunker van Lodger heel erg aanraden.
    Hier kan je mee doen zolang je kindje in de kinderwagen zit.
    Hij kan ook alvast in de reiswieg

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik zou persoonlijk geen dure doek/zak meer aanschaffen voor die paar maanden. Ik had zelf een speciale omslagdoek van Prenatal met gaten erin voor de gespen. Nog geen 15,- van fleece. Ook makkelijk te wassen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Voor mijn zoontje gebruik ik in de maxi cosi gewoon een dekentje.
    Ik gebruik de maxi cosi alleen met kleine stukjes, bv. even boodschappen doen, verder alleen in de auto.
    Langere stukken, wandelen, winkelen e.d. zit hij gewoon in de wandelwagen en daar heb ik een lekkere warme zak in zitten, die hoorde bij de kinderwagen.
    Zou voor nu gewoon een dekentje of iets gebruiken.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou geen dure zak meer aanschaffen, over een aantal maanden groeit hij uit de maxi cosi. Ik gebruik hier gewoon een dekentje of wikkeldoek.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb vanaf het begin af aan een gewoon dekentje gebruikt. Baby in de MC, riempjes vast, dekentje eroverheen en lekker goed instoppen.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja dat was een fijn ding. Heb ik gebruikt ipv jas. Tegen de tijd dat ze de buggy in gaan , is 'ie helaas wel te klein.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bedoel je niet de gewone Lodger Wrapper? Want ik heb de Lodger Bunker en mijn lange dochter (maat 98) van 2,5 jaar past er nog prima in in de wandelwagen. Ik heb hem vorige week week van zolder gehaald omdat de buggy toch wel erg koud werd.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon buggy voetenzak?
    Hier alleen in winter gebruikt.
    Volgend jaar kan je dat ook gebruiken lijkt mij.
    Ik heb gewoon van joolz gehad

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee, de bunker. Qua lengte kan misschien nog wel (alleen 'mutsje' kan ik er b.v. niet meer mee maken) maar aan de bovenkant kan 'ie niet meer dicht over de borst heen. Zoals op dit plaatje, zo wilde ik m gebruiken ook ipv jas soms:

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/1/2/9/9200000005489215_2.jpg

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bij mijn dochter kan ie prima dicht hoor. Ze is 81 cm.
    Niet meer helemaal over d'r borst inderdaad, maar ze heeft wel standaard een jas aan.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bij mijn dochter kan hij ook nog prima dicht, en de capuchon kan ook nog helemaal op. En ze zit echt in maat 98...

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hier idem. Ik heb nooit een voetenzak gehad voor in de MC. Ik had een baby-fleecedekentje gekocht bij zeeman (2euro) en die deed prima dienst voor de ritjes in de auto. Ik gebruikte de mc verder nergens anders voor.

En nu heb ik de fleecedekentjes ook nog in de auto voor als de kinderen in slaap vallen bijvoorbeld of ze gewoon lekker onder een dekentje willen zitten :)

en als ik ze toevallig binnen heb liggen dan gebruiken ze ze ook nog weleens om lekker onder te zitten bij het televisie kijken aan het einde van de dag :)

En dat voor een eenmalige aanschaf van twee euro ....

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.272
    113
    Wij gebruiken de mc voor kleine stukjes en in de auto. Hij draagt dan een jasje en omslagdoek van de prenatal (Nijntje) ,als het echt koud is gaat er zijn dekentje van moeders voor moeders overheen die is heel zacht en warm.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter van 1.03 cm past ook nog in de lodger bunker hoor! Ok, toegegeven, ze zit nu wel met haar schoenen tegen de onderkant, en hij kan inderdaad niet meer helemaal dicht tot aan haar kin. Hij kan echter nog wel degelijk goed dicht, met haar armen eronder. Ze heeft dan toch een jas en sjaal aan (en zo nodig een muts), dus dat gaat prima. Zonder jas zou ik het inderdaad niet doen, maar dat zou ik sowieso niet doen, want ze wil toch voortdurend zelf lopen en dan heeft ze een jas nodig. En op deze manier houdt het haar echt wel lekker warm, terwijl ze zonder nu echt wel koud zou zitten in de buggy.

(Ik loop bijv. vaak naar het centrum. Dat is voor mij echt wel 20 minuten goed doorstappen, dus met haar doe ik er langer over. Ze kan dat wel, maar als we dan in het centrum een tijd lopen, wordt ze na verloop van tijd soms wel moe. Zeker voor de terugweg is het dus wel fijn om de buggy dan mee te nemen.)

16. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Oke bedankt dames, ik denk dat ik het bij een dekentje hou. Da's weer 100€ uitgespaard :)

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook bedankt, denk ik. Ik wilde 'm al wegdoen, maar nu ga ik eerst toch nog 's passen, misschien heb ik iets verkeerd ingesteld.

Deel Deze Pagina