Eerste tandje (6mnd)... een kies??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyOwl, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Volgens mij krijgt mijn dochtertje (6mnd) haar eerste tandje, maar... het is een kies!? (linker onderkaak, midden achter)
    Wie heeft dit ook meegemaakt? :$

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.271
    113
    Voor een kies is dat heel snel.onze uk kreeg met 2.5 maand zijn eerste tandje. Nu 9 maanden en de derde is onderweg.ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo vroeg al kiezen krijgen

3. fafa

fafa Niet meer actief

Wat zie je dan op de onderkaak? Een wit puntje misschien? Want dan is het waarschijnlijker een talgbultje.

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Nee, ik zie (en voel) echt de omlijning van een halve kies :$ Kon het eerst ook niet geloven, dus heb vanochtend eens even uitgebreid gevoeld en met een zaklamp bekeken (wat een opgave was dat zeg). Het ziet eruit alsof er nog maar een heel dun velletje over de kies heen zit, zie duidelijk een witte kies eronder zitten. En op één stukje is zelfs al een heel klein wit puntje doorgebroken.

Sinds een paar dagen is mijn dochter ook helemaal niet lekker: 's avonds verhoging, diarree, erg hangerig en moe, onrustig en huilerig 's nachts, en constant met haar vinger op dat ene plekje in haar mond. Stop ook van alles hards in haar mond, steeds precies op dat plekje, en kauwt zich te pletter. Sinds een week moet ook mijn tepel eraan geloven. ;) Toen ik vanochtend het plekje masseerde werd ze opeens rustig en ontspande ze zich.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zal vast wel kunnen? Hier is tanden krijgen een doorlopend proces. Eerst maaaaaaandenlang voel je contouren van tanden/kiezen, is er pijn , kwijlen en rode wangen, dan gebeurt er heel lang niks, en dan opeens begint het weer en breekt er iets door. Heb ook wel 's een talgkliertje voor een tand aangezien inderdaad.

Sterkte als het kiesjes zijn, hier was de pijn pas over toen alle hoekjes van de kies door waren en dat duurder langer dan bij gewone tandjes.

Deel Deze Pagina