flesvoeding maken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tinkerbell81, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Aangezien mijn borstvoeding aanzijnlijk aan het terug lopen is, moet ik helaas toch over gaan op flesvodeing....
    nu vroeg ik me dus af hoe jullie dat klaarmaken, het staat wel op het pak, maar kan je niet gewoon koud water uit de kraan nemen en dan mixen met depoeder en dan in de fleswarmer doen ipv water koken en afkoelen/koud bij doen?
    groetjes

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je de poeder in het koude water doet dan lost dit niet op dus je kan het beste eerst water koken ( tegen bacterien ) en dan als het water warm is de voeding er in .... En mij is verteld dat je het water het beste nog kan uit koken tot 1 jaar, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten... kyano is nu 5 maanden en drinkt 180cc water en 6 schepjes voeding.... 4 flessen per dag

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als je geen speciale voeding hebt, dus bv tegen krampjes, dan kun je t water ook in de magnetron opwarmen, dan hoeft t niet speciaal gekookt te zijn!

4. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    mag je dan wel koud kraanwater erbij doen zodat de fles op temp komt...of moet je dan gekookt water wat afgekoeld is erbij doen

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Koud water,poeder erbij,schudden en dan in de magnetron.
    Lekker simpel ;)

6. chantal1984

ik doe er dan afgekoelt gekookt water bij... Ik doe meestal s'avond voor ik ga slapen een grote waterkoker vol met water ( logische ;) ) koken en dat doe ik dan in een pak barleduc en dat gebruik ik dus elke keer als ik water nodig hebt ....

7. sweetangel100

Je hoeft geen afgekookt water meer te gebruiken alleen als je loden leidingen hebt (hele oude huizen hebben die)

8. chantal1984

Nou mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en die raad het dus nog steeds aan om het water uit te koken.....en deze informatie krijgen ze van het bedrijf

9. sweetangel100

En van mijn kraamverzorgster kreeg ik vorig jaar te horen dat t niet meer hoeft haha... ik had nl de pakken bar le duc al ingeslagen!

10. chantal1984

nou dan zullen ze het dit jaar wel hebben veranderd want ik ben maart dit jaar bevallen en toen zeiden ze dat ik het echt het beste kon uit koken

en ach die 2 minuten extra werk om het uit te koken vind ik niet erg hoor

11. sweetangel100

Nee dat is zo, en je kunt natuurlijk ook bronwater gebruiken (als je zo lui bent als mij ;))

12. chantal1984

hahahaha ja dat ken ook ;)

13. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ohja dat is ook wel een idee gewoon grote kan koken en in een bar le duc pak doen:)
    zit daar nog een bepaalde houdhaarheid aan aan uitgekookt water? Ik bedoel je kan het gewoon toch wel gebruiken tot het op is lijkt mij...

14. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    megnetron ben ik weer te lui voor we hebben een flessenwarmer...magnetron staat helemaal beneden en de woonkamer is helemaal boven:)

15. chantal1984

hahaha wat een luie mensen allemaal ;) grapie....

Maar ik gebruik het tot het op is maar ik doe er maar een dag mee dan is het alweer op :D

16. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    hihihihihi erg he....:)
    vraag me nu eigenlijk ook af nu ik sochtend en savonds dan bv geef en tussendoor dus 2x fles of ik dan nog vitamine d moet geven...hebben jullie enig idee?
    anders bel ik cb morgen wel ff...

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik kook elke morgen water en dat zet ik in de kk.
    Voor ik de poeder in het flesje doe warm ik het water op in de magnetron (in koud water lost het poeder niet zo goed op).
    Wat ze mij hebben verteld is dat afgekookt water 24 uur houdbaar is in de kk.

groetjes

18. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    nikki als je meer als 500cc fv geeft op een dag hoef je geen vit D meer bij te geven geloof ik. ik geef nu nog circa 250-300 cc fv naast de BV en kreeg vorige week advies dan nog 3 druppels vit D te geven.

19. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    duikster jij combineert dus ook fv en bv..gaat dat een beetje blijft de bv wel op gang...wil liver helemaal bv blijven geven maar heb gewoon niet genoeg meer...hopleijk nu wel met nog 2 borstvoedingen...
    maarreh 3 druppels vit d? ik geef er 2 ...met volledigee bv...

20. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Gewoon mineraal water (bv evian), poeder erbij, schudden en in de microgolfoven, schudden en klaar!

Grtz

Share This Page