wat is het druk!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje die niet specifiek over mijn kindje gaat, maar die er zeker mee te maken heeft. Mijn dochtertje is nu 6 weken oud en ik ben weer bijna de oude na een heftige (veel bloed verloren) maar mooie bevalling.
    Nu probeer ik lekker een ritme te vinden met alles wat er moet gebeuren, huishouden, eten maken, de kleine verzorgen enzovoort. Ik probeer alles te doen op de dagen die ik straks over heb naast het werken zodat ik weet of dat allemaal lukt.
    En wat is het druk!! :$ Ik ben echt van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat bezig met wassen, administratie, opruimen en de voedingen enzovoort.
    Herkennen jullie dit? Stel ik nou teveel eisen of is het niet reeel dat ik het nu al allemaal op de rit wil hebben? :(

Liefs van mamakarlien

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Vooral in het begin is het heel druk, maar hoe beter jullie elkaar leren kennen, en hoe ouder je kindje wordt, hoe makkelijker het wordt. Steeds minder voedingen, minder huilen enz....

3. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Wennen he? Je moet jezelf idd niet teveel eisen stellen, dan wordt je gek. Rustig aan opbouwen. Er is ook nogal wat veranderd deze 6 weken. Geniet lekker van je dochtertje, dat stof ligt er (over)morgen ook nog.;)

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor! Ik merk wel dat ik langzaam aan overal wat sneller / handiger in word, maar ik heb het ook nogsteeds druk! Ik probeer wel iets makkelijker te worden met bepaalde dingen, want ik merk aan mezelf dat nu ik weer werk (3 dgn) het helemaal een uitdaging is om alles op de rit te krijgen.

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    haha, ja heel herkenbaar meid! Ik denk dat je inderdaad nog iets te snel bent met het 'op orde' willen hebben van je zaken.
    Zoals hierboven al gezegd gaat dat allemaal goed komen, voornamelijk als je kleintje weer wat ouder wordt. Ik moest ook erg wennen hoor. Veel succes ;)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou niet nu al willen proberen alles op de rit te krijgen! Sowieso is het, zioals hier al vermeld nu veel drukker qua voedingen en zorg PLUS je moet je kindje nu nog leren kennen. Tegen de tijd dat jouw verlof voorbij is ken je je kindje een stuk beter, ben je meer gewend, heb je minder voedingen en meer slaap (als het goed is)... Maar daarbij hoef je naar mijn idee ook niet de zelfde eisen te stellen aan het huishouden als voor je bevalling hoor! Je hebt extra was, extra werk aan het kleintje dat je verzorgd en neem aan dat je ook je sociale leven weer gaat oppakken? En daarbij dan ook nog eens je werk...
    Ik zelf wil het wel, maar accepteer steeds meer dat het huis gewoon minder netjes is als voorheen...

7. Bianca1986

11 okt 2009
    5
    0
    0
    #7 Bianca1986, 12 okt 2009
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
    Ja dat herken ik zeker!
    Ik ben net weer begonne met werken, na de geboorte van onze 2e kindje. nu bijna 4 maand oud

Het lijkt wel of ik 24 uur per dag bezig ben, kinderen uit bed halen, wassen, aankleden eten geven, vermaken, weer op bed brengen, eten koken, opruimen schoon maken etc etc, het lijkt wel of er geen eind aan komt......

In het begin vond ik het nog lastiger nu begin ik er een ritme in te krijgen, en zelfs tussendoor even tijd te vinden voor mezelf (op de bank liggen bijkomen)

Maar druk is het zeker! Succes!!!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik herken het helemaal niet, maar ik ben dan ook heel makkelijk (en ik moet zeggen dat ik in megatempo door het huis vlieg dus daar ben ik ook vrij weinig tijd aan kwijt). Wat er vandaag ligt, ligt er morgen ook nog wel, en overmorgen ook nog, probeer je daar niet al te druk om te maken. Geniet lekker van de kleine, en pak zelf je rust nu het nog kan, de rest komt vanzelf wel weer.

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Het is idd druk maar je moet niet teveel willen in zo'n korte tijd! Je wordt steeds handiger in plannen en vooruit werken. Maar herken het wel...alleen nu ik 2 kindjes heb denk ik: wat was het nog rustig en makkelijk met 1 kind!

10. Of je teveel eisen aan jezelf stelt kan ik vanuit hier niet beoordelen, wel denk ik dat je je moet realiseren dat het nooit meer kan zijn zoals het was.
    Een kindje vergt nou eenmaal tijd...
    En ja, de voedingen worden minder, het wordt makkelijker, vanzelfsprekender... Maar je kindje is straks ook meer wakker, wil vermaakt worden, gaat tijgeren, kruipen, klimmen...

Mijn zoontje is nu 14 mnd en er is zeker een periode geweest dat ik veel tijd had, ik werk ook 24 uur op kantoor op woe, do en vrij en dan nog 8 uur thuis op ma en di. Was prima te combineren, ik werkte als hij sliep.... Maar dat heeft maar enkele maanden geduurd...

Daarnaast wilde ik nog het huishouden op orde hebben en oja, ik moet ook nog douchen en aankleden...

Je zult vanzelf je draai en je ritme wel vinden, maar leg je er ook bij neer als het niet lukt, als je het niet trekt als je toch wat meer tijd voor jezelf en je kindje wilt hebben en ga niet jezelf een slag in de rondte werken om het maar perfect in orde te hebben....

En je kraamtijd is om te genieten, herstellen en uit te rusten, dus..... Gebruik die tijd, die heb je straks niet meer!

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heel herkenbaar, en als ik eerlijk moet zijn, ben ik blij dat de eerste 3 maanden voorbij zijn. Nu hebben we een soort van ritme, niet meer om de haverklap voeden, huilen en ze kan zichzelf nu een beetje vermaken. Nu kan ik eindelijk weer wat extra dingen doen in huis. Het gewone werk kwam er wel van, stoffen, stofzuigen, dat soort dingen, maar de badkamer bijv deed ik in 3x... Het nadeel van 2 kinderen is dat er alrijd wel 1 wakker is die aandacht nodig heeft... ;)

Wat ik maar wil zeggen, verwacht niet teveel van jezelf. Dan is het huis maar een keertje minder schoon. Deze tijd is vooral om te wennen aan het moeder zijn. Echt, het gaat binnenkort beter worden!

12. matje

matje Niet meer actief

ook ik herken het
    ik werk 3 dgn per week (woe,vrij,zat) en moet daartussen alles in zien te plannen.
    ook de druk van mijn familie is hoog... het huis moet tip top in orde zijn zeker nu de kleine begint te lopen.
    het gaat wel makkelijker nu de kleine makkelijker naar bed gaat en slaapt....
    het is even lastig maar ikd enk dat je je ritme wel gaat vinden hoor

13. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve berichtjes! Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enigste ben :). Ik denk dat ik vandaag maar eens even ga genieten van het mooie weer :p.
    Jullie ook succes natuurlijk!

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha je druk he? hoort erbij naar mijn idee. Nu nogsteeds druk maar wel minder druk omdat ik niet meer hoef te kolven (fulltime gekolfd)
    Het is echt wennen in het begin, nu ben ik er aan gewend en doe ik meer op de automatische piloot.
    groetjes

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    zeer herkenbaar.
    alyssa is nu 18mnd en nog loopt het niet allemaal zoals ik zou willen.

tijdens mn verlof heb ik vooral genoten van alyssa en in de laatste paar weekjes ben ik een beetje gaan kijken hoe ik alles voor elkaar moest krijgen als ik weer aan het werk zou gaan.
    ik ben met het huishouden een stuk makkelijker geworden en ik zorg altijd dat ik `saonds de tas van alyssa klaar heb en mn eigen spullen bij elkaar heb als ik de volgende dag moet werken.
    op die manier heb ik het op die ochtenden iets relaxter.

geniet van je kindje, het gaat al zo snel.

liefs doris

16. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Je moet juist nu genieten van je baby en het weer want zometeen kunnen we nog genoeg binnen zitten met die regen en kou!
    Het huishouden komt wel joh, lekker genieten van je kleine en alle dingen om je heen.
    Mijn vriend vond het destijds belangrijker dat ik met zoonlief ging wandelen dan dat ik het huishouden allemaal gedaan had. en zo ist ook, de tijd gaat nu al zo snel dus genieten he!;)

Deel Deze Pagina