Hallo verloskundige, Naarmate mijn vakantie nadert schieten er ineens wat vragen door mijn hoofd heen. * ik ga naar een zonnige bestemming en nu lees ik hier en daar op het internet dat het handig is als je een tshirt of handdoek over je buik heen legt. als een soort bescherming. Is dat echt nodig? of kan je gewoon in de zon. Ik weet dat het handi is om af en toe de schaduw op te zoeken of af en toe een duik te nemen. maar als ik even een uurtje in de zon lig.. iets over de buik heen ja of nee? enne.. dit klinkt misschien stom maar, krijgt de baby het ook warm? of is er een constante temp 'daarbinnen' *aangezien ik graag een kleurtje wil krijgen maar niet uren wil bakken gezien de kleine wil ik graag om de dag mn kleur beetje opboosten door een zelfbruiner te gebruiken. kan dit kwaad? ik dacht dat dit namelijk alleen in de opperste laag van de huid kwam.. maar wederom op internet verschillende verhalen. *Zwemmen.. ik weet dat het mag. maar een zwembad zit toch vol met chloor.. kan dat echt geen kwaad? blijft toch chemisch spul..? ik hoor het graag, alvast weer erg bedankt! gr, nina
Hoi Nina, het mag allemaal. Alleen zou ik met de bruiningscreme niet te royaal zijn. Het is niet bewezen schadelijk, maar ook niet bewezen onschadelik. DUs ik zou het best een paar keer doen, maar dan om de 2 of 3 dagen als dat kan ipv om de dag. Het kindje kan het door een uurtje bakken niet te heet krijgen, het kan wellicht een paar tiende graad stijgen, maar niet dusdanig dat er dan iets schadlijks gebeurt. Zeker niet als je al voorbij de 3 maanden bent. Het kan wel zijn dat het kindje er drukker van wordt als hij//zij het toch niet fijn vindt! Ga dan even lekker zwemmen bv. In het zwembad mag dus gerust, het kindje zit zolang de vliezen gewoon intact zijn, prima beschermd. Fijne vakantie Groetjes Brigitte