Hoi alllemaal, wie heeft er ervaring met groeiachterstand bij de eerste echo na IUI? Ik zou 6 wkn en 2 dagen zwanger zijn, alleen is op de echo alleen nog maar een leeg vruchtzakje te zien. Volgens de gynaecoloog kan dit een groeiachterstand zijn van 1 week. Dit is raar want door de IUI weet je precies hoever je bent natuurlijk. Over 2 weken hebben we weer een echo en dan is het afwachten, of het zakje is nog steeds leeg, of er klopt toch een hartje. Erg spannend! Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dit verder gegaan? Liefs Nien
Hier was dat helaas geen goed nieuws. Bij ons werd het een miskraam. Door de timing van iui weet je idd behoorlijk goed wanneer 1 en ander heeft plaatsgevonden, maar niet op de dag af hoor! Bij mij heeft het nog een paar weken geduurd voor het echt los kwam en ondanks de achterstand konden ze niet met zekerheid zeggen: dit gaat mis. Het zelfde geldt dus voor jou. Een achterstand hoeft niet het begin van het einde te zijn. Zolang alles nog rustig is en je geen bloed verliest is er zeker reden om hoop te houden. Sterkte!
mijn verhaal is wel ietjes anders maar goed ik wist zeker waneer ik mijn eisprong gehad had, en tijdens de echo van 6 weken was er alleen een lege vruchtzak te zien, veder niets met 7 weken en 1 dag, een mooi vruchtje met kloppend hartje te zien
tsja ik zou nog even afwachten want het is natuurlijk nog maar 6 week (ongeveer) zij rekenen van de 1e dag van je laatste menstruatie maar niet alle vrouwen zijn op dezelfde dagen na hun mensturatie vruchtbaar (anders werd een rekensom om zwanger te worden wel erg makkelijk!) als er verder geen gekke dingen zijn als veel bloedverlies ofzo dan is er geen reden tot zorgen lijkt me
Het kan natuurlijk zo zijn dat het vruchtje iets later is ingenesteld, dan heb je dus zo een paar dagen verschil. Probeer het rustig af te wachten. Maar begrijp heel goed hoe moeilijk en angstig dat is.
bedankt voor jullie reacties. Eergister een echo gehad en het is niet goed. Het vruchtje is nog wel gegroeid maar waarschijnlijk met 7 weken gestopt..