Trappen mensen nog in een babbeltruc?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het is weer de tijd voor........

Babbeltruc | politie.nl

Dit overkwam mij dus gisteren doordat er iemand aan de deur stond; zogenaamd van Securitas (die bij mijn weten echt nooit aan de deur komt). Hij liet mij zijn fake-ID zien... Gewoon een gelamineerd pasje.

Daar trap ik dus zo niet in! En ik was de baby aan het voeden; dus ik loop met onze vent in mijn armen (inclusief flesje) naar de deur en was natuurlijk al geƫrgerd vanwege het feit dat ik 100 stickers op de deur heb om verkopers/collecteurs/jehova's te mijden - en er nog steeds aangebeld wordt en het niemand van belang schijnt te zijn.

"Wij komen naar aanleiding van de woninginbraken de laatste tijd. Daar heeft u vast wel eens iets over gehoord?! Ik kom kijken hoe veilig uw huis is. U vind het toch ook belangrijk dat uw huis veilig is?"
    - Mijn huis is veilig genoeg
    "Hoe weet u dat zo zeker?"
    - Ik ben vrijwel altijd thuis, mocht er hier ingebroken worden, sla ik ze op hun bek, goedemiddag!

*slaat deur keihard voor zijn neus dicht*

Hij wilde graag binnenkomen. Nou eh, nee. Onder andere die jas kost 60 euro op de markt, ik heb ze zelf zien liggen. En er is meer voor nodig dan een gelamineerd pasje om hier binnen te komen kijken wat er te halen valt. Bovendien zul je een goede reden moeten hebben voordat ik je 'zomaar' binnen laat komen en veiligheid is daar niet eentje van. Ook nep-medwerkers van de Nuon voor de meterstanden. Ik heb zo al vijf legitieme meteropnemers buiten laten staan met een smartass opmerking. Mijn vrienden liggen dan helemaal dubbel en vergelijken mij zo langzamerhand met "Gandalf - thou shall not pass" :D Het grappige ervan is dat iedereen wel weet dat ik niet zo agressief reageer en normaal gesproken anti-grof taalgebruik ben.

Mijn broer overkwam toevallig hetzelfde eergisteren en heeft rigoureuze maatregelen getroffen op een typische manier en nu is het afwachten of hij de krant gehaald heeft of niet, haha.

Ik vraag me enkel af of er eigenlijk nog mensen zijn die daar nog steeds in trappen???

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja hoor! Reken maar dat er zo heel veel oudere mensen intrappen.

Voor de vakantie stonden ze hier ook aan de deur ivm huisbeveiliging. Ook ik heb ze afgewimpeld

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Hier is het zo dat de mensen niet meer binnen mogen van hun werkgevers (landelijk he, niet ons in het bijzonder haha), behalve meter opnemers dan (en dan ook alleen naar de meters en terug, al heeft onze watermeter voortaan een kastje erop zodat die ook niet meer binnen hoeft).
    Ik ben begonnen met m'n boodschappen te laten leveren (rug zeer gedaan) en die mogen letterlijk niet binnen komen. Voor zichzelf en de klant natuurlijk (zij kunnen dan zelf ook voor vanalles beschuldigt worden). Dus zodra er eentje zou zeggen, ik stap even binnen klopt er al iets niet. Het is jammer dat het zo moet, maar ja, snap het wel. Met al die gehaaide gasten tegenwoordig...

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier in de straat zijn ze ook geweest een paar maanden geleden, ook van ''de 'woning beveiliging''
    hoorde later dat iemand schuin tegenover ons hem wel binnen liet

ik ben voortaan heel asociaal en bij dit soort dingen krijgen ze altijd snauw met ; geen interesse
    en de deur weer voor zn neus dicht
    ga t niet eens meer aanhoren of de moeite nemen te reageren
    t is hier zeker 3x per week raak, of zulke onzin of overstappen van iets

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik dus net zo :D Vind het stiekem wel leuk om aso te doen, want ik krijg vrijwel nooit de gelegenheid en ben niet zo. Leuk spelletje :cool: ! Het hoort bij het verwerkingsproces van mijn ergernissen, zeg ik altijd maar.

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij hebben beveiligingssysteem van securitas en die hebben we aangeschaft doordat iemand langs de deur kwam met een verkooppraatje :D Het kan dus wel ;)

Maar meterstanden opnemen en dat soort zaken daar laat k ze niet zomaar voor binnen als die aan de deur staat. Dat ze eerst maar bellen om een afspraak te maken!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb ze ook aan de deur gehad. In eerste instantie dacht ik goh, misschien is het wel handig. Totdat ik ineens dacht, nee dit klopt echt niet...
    Ze wilden savonds terug komen voor een gesprek, en toen heb ik met m'n stomme kop nog gezegd dat m'n man 'vanavond' sporten is. Deed de deur dicht en besefte toen pas dat ze wisten dat ik alleen thuis was.

8. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Hahahaha ik vind jou zo grappig, zie het al helemaal voor me.
    Maar ff on-topic, ik kan me ook niet voorstellen dat mensen erin trappen. Maar sommige zijn wel goed voorbereid met echt-uitziende pasjes enzo. Oudere mensen zijn en blijven helaas een goed doelwit. En ze proberen het natuurlijk bij zwakke huisvrouwtjes, maar helaas kwamen ze bij jou van een koude kermis thuis haha:D

9. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik heb ze niet aan de deur gehad, maar heb wel in een ander soort situatie gezeten.

Een meneer van het opnemen van de meters kwam langs, zonder aankondiging of afspraak.
    Hij liet me zijn ID zien en vroeg of hij de meterstanden mocht opnemen.
    Ik zei dat ik liever had dat het aangekondigd wordt, want iemand binnenlaten doe ik niet zo maar.
    De man leek zich al wat te irriteren en zei toen dat ze tegenwoordig de eerste keer onaangekondigd langskomen. Als er dan niemand thuis is, gooien ze een kaartje in de bus.
    Ik zei toen dat hij niet binnen kon komen, omdat mijn dochter lag te slapen en hij dus niet haar kamertje in kon.
    Zei hij: Nou ik doe wel heel stil hoor.
    Dus ik "nou sorry meneer, maar ik ben niet van plan vreemde mannen in het kamertje van mijn dochter te laten."
    Hij leek erg geĆÆrriteerd. Ik vroeg of we een afspraak konden maken, maar nee, hij kwam nog wel eens langs..:(
    Heb 'm vriendelijk gegroet en de deur gesloten..Raar gedoe.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oeps!

Dat is inderdaad niet zo handig... Ze vragen hier regelmatig of de bovenbuurman thuis is - dat is ook weer zo'n vraag waarbij ik denk: gaat je niks aan!!! Meestal zeg ik zoiets van: 'dat moet u aan de bovenbuurman vragen' - of 'dat zijn uw zaken niet'.

Ik probeer zo weinig mogelijk te zeggen al lukt dat natuurlijk niet altijd. Soms sla ik de deur dicht en dan denk ik: shippies, ik had dit of dat niet moeten zeggen. Daarom doe ik maar heel onvriendelijk en werk ik niet mee. Ik ben bang dat ik anders nog staatsgeheimen er per ongeluk uit floep :D

Ik probeer de kunst van het veel praten - weinig zeggen onder de knie te krijgen :p:D

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Klopt wij ook! ;) het kan dus nog wel :)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

:$... IEKKKK!

Op dit moment was ik al afgehaakt en had ik gezegd: Doet u dan maar een kaartje in de bus - Goedemiddag *snel deur dicht doen*

Bij geen kaartje - of sowieso soortgelijke verdachte praktijken - altijd 112 bellen als de daders nog in de buurt zijn, 0900-tuig bellen als ze uit het zicht zijn verdwenen. Ik was gisteren stom bezig en heb het niet gedaan. Heb er nog spijt van!

Mijn broer heeft er een paar in het nauw gedreven en het bleek Roemeens jattuig te zijn. Ze zijn toen keihard tegen zijn auto aangereden met hun auto - toen hij de 'vluchtweg' blokkeerde en de politie onderweg was.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja hoor dat beveiligingssysteem praatje heb ik hier ook al eens gehad opzouten!
    En een paar weken geleden kwamen ze om containerreiniging aan te smeren.
    Hun konden dat natuurlijk veel goedkoper dan het gemeentebedrijf ( wij doen het zelf is veel goedkoper)
    Na een hele bla over het milieu gezegt dat we het zelf doen met hele chemische middelen haha was het echt beu.
    Staat de week erop in de krant dat er in de gemeente dus oplichters actief waren met dit verhaal!
    Zijn trouwens ook altijd dezelfde types hier

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jullie hebben flink veel vertrouwen dan... Ik zal dus echt nooit iets aan de voordeur kopen. Al staat er een groepje padvinders met koekjes :D

In mijn vorige woning had ik een hele brutale verkoper die 10 smoesjes probeerde om binnen te komen. Mijn huiskamer zat vol volk, dus ik dacht: ik ga hem eens uittesten. Uiteindelijk was zijn laatste vraag of ik rookte (toen nog wel) en of ik een vuurtje voor hem had. Ik zei: ja hoor, momentje *gooit deur dicht, zoekt aansteker, doet deur weer open* Alsjeblieft, hou maar! *gooit deur dicht*. Sindsdien noemen ze mij Gandalf en grappen ze vaak dat ik uitsmijter/portier moet worden vanwege mijn 'deurbeleid'.

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh zo irritant! We hebben nu al drie keer Huis En Veiligheid aan de deur gehad hier. Volgende keer doe ik het net als jou @Joycey haha! Lachen man!

Mijn man is politieagent en die zegt altijd al, niet teveel zeggen, maar ja, soms flap je er toch uit dat je wel of geen beveiligingssysteem hebt. Gelukkig hebben wij een zeer oplettende buurt, dus mocht er wat gebeuren, staan de buren zo op de stoep.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee die heb ik ook gehad :D

"Het is geen leuke klus om de container te moeten reiningen"
    - Oh jawel hoor, ik vind het altijd wel leuk om te doen
    "Met dit warme weer toch niet?"
    - Lekker spelen met water en maden, wat wil een mens nog meer? DAG!
    *BAM JONGUH*

:D

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

:D ... Mocht er hier wat gebeuren lach ik me suf. Ik volg een studie en heb geen geld, geen auto, alles is derdehands of erger, vrijwel niks waardevols en ik heb nog nooit een cent betaald voor meubels - het is altijd cadeau gekregen van iemand die er niks meer mee moest. De visite heeft op een gegeven moment zelf hier een tweede Senseo-apparaat van zichzelf neergezet voor 'lekkere koffie', zodat het oude apparaat weg kon.

Iedereen weet dat. Mocht je Fort Knox binnen komen, ben je als nog diep teleurgesteld, whahahaha.

18. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    :p Geweldig!

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb nog nooit dit soort mensen aan de deur gehad?
    Nou zou ik er niet in trappen want ik koop/ neem nooit wat af aan de deur.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ze ook gehad aan de deur, heb gezegd dat we alarm hebben en een grote hond in de tuin..

Deel Deze Pagina