Brief aan mijn meisje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kat1981, Dec 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Vandaag ben je jarig. Al twee jaar geworden, wat ben je toch al een grote meid. Nu je lekker in je bedje aan het slapen bent, zit ik nog wat te mijmeren.

Ik weet nog goed dat ik je voor de eerste keer in mijn armen had. Helaas was dat maar heel eventjes, kon je niet meteen goed bekijken en knuffelen zoals we dat wilden, Het ging niet helemaal zoals we het moest, maar gelukkig hebben wij die kusjes en knuffelmomenten meer dan goed gemaakt.
    Wat was je lief...zo klein...mijn perfecte meisje.

Vandaag heb ik je eens lopen bekijken, en wat ben ik trots op je.
    -Het vrolijke dansen wat je te pas en onpas doet. Zomaar, gewoon omdat je daar zin in hebt.
    -Je vriendelijke, zachte karakter. Iedereen krijgt aaien, kusjes, een knuffel, vriendelijke blik of heerlijke glimlach van je.
    -Je gevoel voor humor, nu al!
    -Je voorliefde voor muziek. Je oogjes wijd open, doodstil, zelfs je ademhaling zo zachtjes mogelijk als je klassiek hoort of ziet, Je energieke springen en dansen op rock en metal, je zachtjes heen en weer wiegen met je hoofdje als je een zangstem hoort die je aanstaat. Wij gaan samen nog veel naar festivals en concerten, mijn lieve, kleine grote meid.
    -Je gaat ineens zo snel met je ontwikkeling, kunt zelfs al oplossingsgericht zijn.
    -De taal die je nog niet helemaal machtig bent en je eigen woordjes in je kindertaal. Natuurlijk help ik je daarbij, maar wat moet ik stiekem in mezelf lachen. En Smelt
    -De manier waarop je jezelf steeds meer duidelijk maakt.. Wij snappen elkaar. ( Natuurlijk bedoel je dat)
    - En natuurlijk onze speciale manier van hand vasthouden. Iedereen krijg gewoon een handje van je bij bijvoorbeeld het oversteken. Bij mij pak je mijn wijsvinger met je hele handje, en ik neem jouw knuistje vast. Geen idee waarom je dat bij mij anders doet en je woedend wordt als ik je een gewone hand wil geven. Ik geniet ervan.

Lieve meid. Wat ben ik blij en dankbaar dat jij twee jaar geleden in mijn leven kwam. Ik beloof jou dat ik tot mijn dood er voor je zal zijn. Er alles aan te doen om je een stabiele thuisbasis te geven. Ik doe er alles aan om je voorlopig een wereld te geven die alleen met de magie van kinderogen gezien kan worden. Liefde, genegenheid en geborgenheid, ook met regeltjes die kindertjes niet willen, maar oh zo broodnodig zijn. Ik beloof jou, dat jij altijd JIJ mag zijn
    Want oh mijn God, wat ben ik dankbaar dat ik jouw mamma mag zijn.

Je groeit zo snel, je gaat zo hard. Ik volg iedere stap met een trots moederhart. Beloof jij mij dan, lief klein meisje, één dingetje? Wil je alsjeblieft, heel eventjes maar, nog eventjes klein blijven?

2. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Van harte gefeliciteerd met je meisje! Erg mooi geschreven!! Daar spreekt onnoemelijk veel liefde uit. Wat een geschenk is het toch he!

3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Wat mooi! Kreeg er tranen van in de ogen.
    Het moederschap is toch mooi hé. Gelukkige verjaardag voor je meisje!

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel voor de felicitaties. Zo nu en dan heb ik eens het gevoel dat ik het wil opschrijven. Soms barst een mens zo van trots dat die het wil delen.:)

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    gefeliciteerd!!!

Wat ik doe is ik schrijf ze op print ze uit en bewaar ze :) Prachtig om af en toe terug te lezen en vooral voor later!

Geniet van je mooie meisje!!

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Prachtig! En nog gefeliciteerd met je dochtertje.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat een onwijs mooie brief! Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.
    Gefeliciteerd met je meisje!

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel voor de reacties. Ook bedankt voor de felicitaties namens de kleine meid. :)

9. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female

Wat prachtig geschreven, tranen in mijn ogen.
    Want wat herkenbaar.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Alsnog van harte gefeliciteerd, zit hier te snotteren

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Prachtig! Snotter snotter :)

12. Binalo

Binalo Actief lid

Dec 3, 2014
    180
    0
    0
    Gefeliciteerd als eerste !
    Verder: Prachtig geschreven! Ik heb tranen hoor. Wat omschrijf je dat mooi! Bewaren en koesteren deze gevoelens. Maar ik denk dat je dat wel doet als je zo'n mooie brief schrijft!

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

PRACHTIG!!
    Gefeliciteerd met je meisje!!

Share This Page