Hallo allemaal, Morgen om 14.10 uur is het zover, dan heb ik een afspraak in het zh. Vandaag bij de vk geweest en heeft met de echo geconstateerd dat de baby nog steeds in stuit ligt. Ze heeft meteen de afspraak voor me gemaakt dus ik ben benieuwd wat me morgen te wachten staat. Ik ben zelf niet zo voor een versie eigenlijk dus ga al een lijstje met vragen maken mbt een ks maar kunnen jullie mij miss. vertellen hoe dat bij jullie ging? je eerste afspraak bij de gyn bedoel ik... Hebben ze een versie geopperd? heb je dat gedaan? Zo niet is er meteen een afspraak voor een ks ingepland? Ben gewoon erg benieuwd hoe zoiets gaat. Alvast bedankt!
Ik heb geen keizersnede gehad maar wel genoeg vriendinnen en familieleden die het wel gehad hebben. Bij de meeste werd de optie gezet om de kleine te proberen te draaien en paar hebben dit gedaan maar staan geen garanties voor. 2 vrouwen die ik ken zijn vaginaal bevallen van stuit kindjes maar dat kan geloof ik alleen wanneer de billen eerst komen en geen voetjes ( weet ik niet zeker) Gewoon alles vragen straks en je goed laten voorlichten. Neem je iemand mee ? 2 horen meer dan 1 Suc6
Ja mijn man gaat mee gelukkig! Stuitbevalling van de eerste zie ik niet zo zitten eigenlijk (vond een normale bevalling al spannend, haha) en die draaipoging hoor je zo veel slechte verhalen over, dat het toch niet is gelukt enzo. En omdat er ook risico's voor de baby aanzitten wil ik dit liever niet. Tenzij de gyn me morgen over kan halen en zegt dat de kans dat het lukt heel groot is ofzo....
Wij hebben een versie poging laten doen en meteen daarbij laten weten dat we ons er niet helemaal goed bij voelde. De dame die het deed heeft daar rekening mee gehouden en heeft aangegeven dat we elk moment konden stoppen. Ze zei al vrij vlug zelf dat het echt niet ging lukken omdat ons meisje helemaal vast lag, een tweede poging zou dan ook weinig zin hebben. We zijn toen meteen van de versie naar 'planning' gegaan om de ks in te laten plannen. Dat voelde heel onwerkelijk maar ook als een opluchting.
Het is alles meegevallen! De gyn deed totaal niet moeilijk toen we aangaven liever niet te willen draaien. Ze ging meteen over naar de overige twee opties en mijn keus voor een ks ten opzichte van een stuitbevalling respecteerde ze ook. ik had zelfs het idee dat ze me goed begreep, na mn keus zei ze ook nog dat een stuitbevalling in 50% alsnog in een ks eindigt dus daardoor had ik het idee dat ze mn keuze een goede keus vond... had een heel fijn gevoel bij haar! Ze gaf zelf aan dat de ks al bij 38 weken gepland kan worden (in tegenstelling tot wat ik hier veel lees) dus de baby wordt met 38 weken gehaald. Erg raar idee dat we over 2,5 week onze beeb hebben....
Grappig, ik zit in bijna precies hetzelfde schuitje als jij, alleen heb ik morgen mijn gesprek met de gyn en ligt de baby in dwarsligging in plaats van stuit! Ik heb zelf ook niet zo'n goed gevoel bij een versie, dus tenzij de gynaecoloog heel erg overtuigende argumenten heeft wordt het naar alle waarschijnlijkheid een keizersnede. Ben erg benieuwd of het gesprek net zo vlot als de jouwe loopt, mijn vorige afspraak een week geleden met een (andere) gynaecoloog over de placenta ligging was echt een dikke domper