trauma-heli

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    pfff wat een naar bericht, hopelijk mag dat kleine ventje weer opknappen!!

2. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    hopelijk dat het goed komt, vreselijk zeg.
    ook voor de ouders, en fam.

3. Yelice

Yelice Niet meer actief

Vreselijk bericht! toch vraag ik me af was dit kindje zonder toezicht of is het naar buiten geglipt ? die mensen zullen zich vreselijk schuldig voelen.
    Ik hoop dat hij er niks aan over houdt! wat moet je je als ouder zijnde ontzettend machteloos voelen. :(

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Dat vind ik altijd ZO erg he, die ramptoeristen! Kijk of je kunt helpen, zo niet, loop/rij/fiets DOOR. Ik moet er niet aan denken dat ik zelf of een dierbare in zo'n hulpeloze situatie verkeer en er staan tig mensen met hun neus er bovenop te gapen... Ongelooflijk aso vind ik dat! Bovendien staan ze vaak de hulpdiensten in de weg.

Vreselijk verhaal, ik hoop dat alles goed komt met t ventje!

5. Jel

Jel Niet meer actief

Dat vind ik ook erg aso. Er zijn mensen verdrietig en in paniek omdat jouw dierbare een ongeluk heeft gehad, en dan allemaal met de dikke kop ervoor. ;)
    En voor de persoon in kwestie lijkt me dat ook erg vervelend. Stel je hebt een ongeluk, en het ambulancepersoneel zit om je heen om je te onderzoeken en leggen je uiteindelijk op de brancard om naar het ziekenhuis te gaan, en er zitten allemaal mensen je aan te gapen. Verschrikkelijk.

6. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik ben een keer onwel geworden hier in de stad, viel zomaar opeens knock-out. Was heel raar... Toen ik een heeeel klein beetje bijkwam zag ik dat er inderdaad ambulancepersoneel met mij bezig waren, ook zag ik echt een heeeeeeleboel mensen rondom mij die gewoon over me heen stonden gebogen. Werd er in eerste instantie gewoon bang van. Vind het zo asociaal.. Kom op zeg. Get a life.

Ik hoop echt dat het jongetje opknapt hoor.. wat een verschrikkelijke situatie zeg, met name ook voor de ouders... :(

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Wat verschrikkelijk zeg!!!
    Arm kind, ik hoopte tijdens het lezen nog zo dat de heli zonder iemand erin weggevloggen is, maar nu word hij ook nog ns in coma gehouden :(
    Hopelijk komt hij er goed uit!

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Precies. Is dus wel iets wat ik mijn kind(eren) ga leren, dat ze dat niet in hun hoofd hoeven te halen...

Pff... ik moet er niet aan denken hoe die ouders zich nu voelen... Combinatie van heel veel angst en verdriet maar misschien ook wel schuldgevoel... Bahbahbah...

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik hoop dat het allemaal goed mag aflopen met de kleine, zo verdrietig en een nachtmerrie voor de omgeving :(

Ik ben overigens zelf hulpverlener en ik heb helaas zelf regelmatig te maken gehad met kijkers en helaas ook geweld naar ons toe terwijl je op dat moment probeert iemand het leven te redden. Onbegrijpelijk zoiets, loop gewoon door of hou gepaste afstand..

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt, stad voor stad wordt het ingevoerd, alles krijgt dezelfde toon.

erg onhandig vind ik trouwens.

ontopic: heel erg! hoop dat t goed komt :(

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vreselijk.... heb er heel de avond nog aan moeten denken... Blijven hopen.

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mijn hart gaat uit naar het kleine ventje! Ik hoop dat het weer goed komt. Hoe is het vandaag op school verteld? Zijn je kinderen er van onder de indruk of valt het wel mee?

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij mijn kinderen valt de impact gelukkig mee.
    dat komt denk ik ook doordat ze de ambulances en trauma en zo ook allemaal niet gezien hebben.
    ze hebben die hectiek van dat moment niet meegemaakt (gelukkig!) en daardoor gaan hun er vrij relaxed mee om.

het oudste jongetje dat daar woont heeft er wel veel moeite mee, hij was thuis en heeft het bewust allemaal gezien en meegemaakt, en het is natuurlijk zijn neefje.

verder nog geen nieuws, misschien morgen en anders maandag.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een nachtmerrie, arm mannetje. Tegen beter weten in hoop ik ook op een wonder en dat het ventje er ongeschonden uitkomt...wat zullen de ouders-en grootouders zich schuldig voelen, verschrikkelijk.

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    pfoe!....mijn moederhart slaat op hol:(......
    sterkte knul!

16. Gatsiedarrie.. Ik hoop dat het kereltje het redt, en er niet al te veel schade van oploopt..

Het zoontje van een kennisje van mij is vorig jaar ook verdronken in de vijver in zijn eigen achtertuin. Echt verschrikkelijk, kereltje was maar een maand ouder dan mijn zoon.. Ben echt ff in shock geweest toen ik het hoorde.. Laat staan waar de ouders doorheen hebben gemoeten..

17. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Heftig hoor, ik blijf het topic volgen. Hopelijk snel goed nieuws!

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Jeetje wat heftig! Hoe zullen die ouders zich wel niet voelen..

19. Jel

Jel Niet meer actief

Moes, weet je nu hoe het met het jongetje gaat?

20. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    in het ziekenhuis hadden ze het kindje toen ze hem in coma brachten ook meteen teruggekoeld naar 32 graden, dat is beter voor alle functies.

gistermiddag hebben ze hem willen opwarmen naar de normale 36/37 graden, maar hij schoot meteen door in koorts.
    dus nu hebben ze hem weer teruggekoeld naar 32 graden.
    en ze houden hem nog steeds in coma.:(

hoop maandag beter nieuws te horen.

Deel Deze Pagina