trauma kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk ook niet dat je er totale wonderen van moet verwachten, maar het zou in ieder geval voor je juiste randvoorwaarden moeten zorgen.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ben net terug van de dierenarts.. ze had toch een paar vlooien, en een vlooienallergie! ze heeft nu iets gekregen tegen de jeuk en heb dr meteen weer opnieuw ontvlooit met de frontline combo... gebruikte eerder zelf altijd de blauwe. weet nie welke dat is, maar deze schijnt beter te zijn.. moet over 10 dagen even bellen om te zeggen hoe het gaat. Ik hoop maar dat het de vlooienallergie is, is een stuk makkelijker te verhelpen dan een trauma/ stress!

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb even een tip voor je betreft de vlooien allergie!

Mijn dierenarts wist ook zeker dat onze kat een vlooienallergie had. En elke keer dat we die frontline druppelde ging hij heel gek doen, maar ik dacht dat dat normaal was.. Had ook steeds last van zijn huid, veel bijten, krabben etc.
    Maar, sinds kort gebruiken we Advocate (bij de dierenarts gekocht) en doet hij rustig en heeft hij geen last meer. Was dus gewoon een allergie voor de frontline. Die kan overigens, net als bij mensen, opbouwen of spontaan ontstaan.

Dus als de kat nog gek doet even ander ontvlooispul gebruiken!

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ik heb niet alles gelezen

maar las ergens iets van valeriaanpilletjes.
    toen wij een 2de kat erbij kregen heeft de dierenarts ons aangeraden om ze alletwee een heel klein beetje in te smeren met valeriaandruppels. want katten vinden dit lekker ruiken en als ze alletwee het zelfde ruiken wennen ze sneller aan elkaar.
    Maar daar gaat het niet om de dierenarts had er ons uitdrukkelijk bijverteld dat we moesten zorgen dat we niet te veel gebruikte en tussen de schouderbladen wrijven want daar likken ze niet want valeriaan is niet goed voor katten als ze het innemen.
    valeriaan werkt rustgevend voor de mens niet voor een kat hun houden alleen van die geur.

ik weet niet of je ze al gegeven hebt, maar anders zou ik daat eerst ff aan de dierenarts vragen.

ik zag ook de vraag of er hier iemand was die de foto van een kat kan lezen....daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar eerlijk gezegd.

TS wat ontzettend fijn trouwens dat je kat terug is.

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb de valeriaanpilletjes nog niet gehaald, wilde eerst feliway proberen. en die allergie voor de frontline, dat kan natuurlijk ook.. maar ze heeft alleen maar jeuk op haar rug en begin van haar staart. geen last van haar nek, waar je de druppels in doet, jou kat ook?

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #46 Kwabbernoot, 17 jan 2012
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
    ja, het begon bij zijn kont/begin van zijn staartje. Daar zit ook een kale plek maar aangezien het een asielkat is en daar al last gehad zou hebben van de vermeende vlooienallergie weet ik niet of dit van het kapotbijten is. Ik vermoed dat die plek van een hond komt want daar is hij zo bang voor, echt hij gaat dóór het raam heen als er een hond binnenkomt..

In zijn nekje had hij het ook niet echt hoor, zijn hele vacht was wat dof op den duur met eigenlijk steeds meer korstjes over zijn lijfje. Maar hij kon natuurlijk ook zelf niet tussen zijn schouderbladen komen om te bijten, dat zal er mee te maken hebben. Het werd steeds erger, de korstjes en het krabben.

Maar je zou het gewoon kunnen halen en proberen? Het is ontwormen en vlooien in een dus wel handig. Ik merkte na een week al dat zijn vacht echt mooier werd en is nu weer helemaal goed(op die kale plek na dan, stumper..).. Je zou dus direct wel verschil moeten merken, merk je dit niet kan je gewoon de frontline weer gebruiken.

Deel Deze Pagina