Hallo allemaal. iedereen deelt zijn verhalen hier omdat we allemaal iets gemeens hebben of je kindje nu 2 maanden of een paar weken te vroeg geboren is dat maakt niet zoveel uit het feit is dat ze te vroeg geboren zijn door een reden..wat heel traumatisch kan zijn. Bij mij was het begonnen met zwangerschaps vergiftiging wat over is gegaan in HELLP. het feit dat Ciaràn 2 maanden te vroeg gehaald moest worden was omdat ik heel erg ziek was.. ik heb het hier nog best zwaar mee de gedachten dat ik er bijna niet meer geweest was begon 3 maanden geleden er bij mij in te hakken.. ik was erg emotioneel,heel onzeker dacht (en soms denk ik dat nog steeds) dat ik hem niet kan geven wat een andere moeder wel kan.. nu volg ik sinds 2 maanden het EMDR therapie deze therapie wordt vooral gebruikt als je een trauma hebt opgelopen die niet verwerkt kan worden of dit nu een auto ongeluk is of wat ik heb mee gemaakt of dat je kindje om een andere reden te vroeg geboren is dat maakt niet uit.. bij mij werkt het echt super goed, heb nu mijn emoties beter onder controle als ik over deze (nare) tijd praat en ben ook veel zelfverzekerder.. Daarom wil ik bij deze het aan jullie aanraden als je denkt dat je het nodig heb.. de website is http://www.emdr.nl/ dit wilde ik jullie even meegeven want niks is erger als je niet weet hoe je met je emoties om moet gaan en er door in de ziektewet zit.. groetjes chantal
Ik heb er eerder al positieve verhalen over gehoord. Fijn dat het je helpt. Het is ook niet niks als ik je verhaal zo lees. Sterkte nog.
Hoi, Ik heb ook emdr gedaan en bij mij heeft het ook zodanig geholpen dat ik nu aan sommige beelden terug kan denken zonder in tranen uit te barsten. Ik heb alleen 2 sessies gedaan omdat ik het nogal zwaar vond en op dat moment geen behoefte had aan nog meer sessies. Ik merk wel dat ik het er nog steeds moeilijk mee heb wat er na m'n bevalling is gebeurd (vroeggeboorte, ziekte, operaties etc) maar dat het wel helpt om hier mee te lezen en dingen te delen. groet, S
het is super zwaar ik ben altijd 2 dagen van slag erg sjaggie en emotioneel maar daarna voel ik me steeds beter.. beelden terugroepen is onwijs moeilijk omdat ik ze heel ver weg heb gestopt.. ik zit nu op 7 sessies heb nog wel een hele lange weg.. het is zeker geen makkelijke therapie met een beetje praten het gaat heel diep en heel snel ... ik denk nu maar baat het niet dan schaad het niet
Knap dat je er wat mee doet, gelukkig heb ik het zelf niet nodig, al ben ik natuurlijk nog wel eens verdrietig en ook wel eens bang voor de toekomst. ik kan er goed over praten en laat zo nu en dan foto`s zien van ons zoontje in de couveuse en van nu, hierdoor begrijpen mensen mijn verhaal ook beter. ook kijk ik vaak documentaires en lees ik veel over mensen met een vroeggeboorte en kijk ik filmpjes terug van onze kleine, dan moet ik ook wel huilen maar dit is goed voor mijn verwerking ervan. wat ik me nog heel goed herrinner is het verdringen van dingen. bijvoorbeeld de eerste dagen maakte ik me helemaal geen zorgen over mijn kleintje en vertelde aan mijn moeder (alsof ik het had over wat we vanavond zouden gaan eten) dat er in het hartje van mijn zoontje misschien iets mis was en dat ik dat de volgende dag zou horen of het zo was, en mijn moeder vroeg: ben je dan niet bang dat ie hij het misschien niet overleefd. daar had ik na de bevalling geen seconde meer over nagedacht en ik werd toen flink met beide benen op de grond gezet. Ook toen ons kleintje na 3 weken er zeer ernstig aan toe was dat hij bijna overleed, maar het toch haalde en 7 dagen later vanuit de couveuse in de wieg mocht, en de zuster zei: wat een wereld van verschil he, met vorige week. Moest ik toch echt even nadenken wat er ook alweer zo bijzonder was geweest die week daarvoor ik denk dat je geest zichzelf heel goed kan beschermen in dit soort situaties, en dat het tijd nodig heeft om weer normaal te kunnen functioneren/ realiseren. wens je veel sterkte en succes
Hey meis, ik heb ook een emdr gehad en heeft mij ook echt goed geholpen. Ik had trauma nog van me kinder/pubertijd die ik niet kon verwerken daarna emdr gehad en gelukkig heb ik alles een plek kunnen geven...