Vanaf welke leeftijd eigen bestek en welk merk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid is al bijna 1 jaar en eet haar brood met haar handjes en avondeten wordt door ons nog gevoerd. Ik heb zelf het gevoel dat het tijd is om haar zelfstandig te gaan leren eten, omdat ze verder een heel zelfstandig meisje is. Het zal ongetwijfeld een zooitje worden en daar krijgt mamma het wel een beetje benauwd van ;) maar het is niet anders!

Op welke leeftijd begonnen jullie met een eigen bestekje en waar begonnen jullie mee? Vork of een lepel? Graag ook wat goede tips qua merk/materiaal :D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf een jaar ongeveer. Vorkje + lepel. De oudste at liever met haar handjes, dus vork en lepel lagen ongebruikt naast haar bordje :p
    De jongste wil ons graag nadoen, dus die heeft het allebei meestal vast en probeert inmiddels met 'vork en mes' te eten (maar dan met haar lepel en vork :p ) . Maar lukt het niet, dan houd ze in de ene hand 'iets' vast en helpt ze gewoon met haar andere handje.

Zelf vind ik de gedraaide bestekjes van kruidvat wel prettig. En verder had ze een tijdje terug zelfs met een poppenbestekje gegeten :p - had haar zus klaargelegd hihi, ging ook érg goed.

Voor haar tweede verjaardag gaan we kijken voor een rvs setje. Ik hoorde net via deze site dat ze bij IKEA wel een leuke hadden: FABLER Bestek, 3-delig - IKEA

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf 14 maanden met een gebaksvorkje.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een jaar denk ik?
    Welk merk weet ik niet. We hadden allerlei bestekjes gekregen als kraamkado en die liggen gewoon in de la.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier eet ze vanaf 14 maanden met een vork, nouja die ligt naast haar bord maar ze eet nog vaak met de handjes..

Ik heb een zilveren bestekje gekregen met de geboorte en ik heb er nog eentje bijgehaald bij hema met gekleurde handvat. Voor de yoghurt heb ik in het begin zo'n kromme lepel gebruikt van kruidvat.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij gaven vanaf 1jaar een gebaksvorkje en nu met anderhalf jaar ook vaak een normale vork.

Deel Deze Pagina