Ik vond de bevallingsverhalen altijd erg leuk om te lezen dus vandaar dat ik mijn bevallingsverhaal hier ook plaats. Ik had al een paar dagen last van krampjes, ongesteldheidskrampjes. Op dinsdagmiddag werden de krampjes erger maar nog goed op te vangen. Eigenlijk moest ik naar de verjaardag van de buurman maar dat durfde ik toch niet aan. Mijn vriend is toen even alleen gegaan (ik had ook erg de behoefte om alleen te zijn). Mijn vriend had wel bij de buren verteld dat ik last had van "krampjes" dus die wisten genoeg Ik heb in huis alles een beetje opgeruimd en ik ben op bed televisie gaan kijken. De krampen kon ik goed opvangen, om 21.00 ben ik ze eens een uur bij gaan houden en ik kwam erachter dat het regelmatig was dus mijn vriend heeft de dokter gebeld. De dokter was er om 22.30, eerst hebben we even zitten kletsen (ik kon tot het einde aan toe gewoon praten) en de dokter had zoiets van; "heb jij nou weeen?" . De dokter is toen gaan kijken en toen bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben . De dokter is gebleven en ik heb mijn beste vriendin gebeld (zij was mijn kraamverzorgster), mijn vriendin deed rustig aan omdat ik nog zo relaxed klonk en om 23.30 was zij bij mij. Ik hing een beetje over een stoel en liep wat heen en weer maar ik heb de weeen niet als heftig ervaren, meer als pittige ongesteldheidskrampjes. Om 23.45 werd ik ineens onrustig en misselijk (even bij de wc gezeten) en toen zijn we naar boven gegaan. De dokter heeft gevoeld en ik had volledige ontsluiting dus ik mocht meeduwen. Eerst moest ik even over een drempeltje omdat ik bang was dat ik mijn bed onder zou poepen maar toen dacht ik van het moet er toch uit dus ik drukte mee (heb uiteindelijk niets gepoept). De persweeen voelde echt alsof ik heel nodig moest poepen dus het was best lekker om mee te duwen, wel had ik erg kramp in mijn heupen maar als de dokter en mijn vriendin mijn benen vasthielden was de pijn te doen. Om 00.20 is Marin geboren (mijn vriendin moest rennen om alles klaar te zetten)! Ik ben gelukkig niet ingeknipt of gescheurd dus dat is wel erg prettig (ik zag wel al een metalen bakje op mijn bed staan en ik wist wel wat hierin zat 8) . De placenta kwam na ongeveer 20 minuten. Ik had erg opgezien tegen de bevalling maar vond het echt super meevallen, ik voelde mij erg rustig en gaf mijzelf er helemaal aan over. Na de bevalling ben ik lekker gaan douchen (mijn vriend stond naast mij in de badkamer omdat ik toch wel wat bloed had verloren). Toen weer in een schoon bedje gedoken, heerlijk! Groetjes Senna
Wat een mooi verhaal! Jij hebt ook een mooie bevalling gehad he? En wat heerlijk om thuis te bevallen (herken veel in je verhaal).
Idd wat een mooi verhaal, voor zo'n bevalling teken ik voor hihihi. Van harte gefeliciteerd! Groetjes Nicol