Vakantie naar de zon met baby van 5 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door suzy28, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij willen waarschijnlijk eind september nog een weekje richting de zon met het vliegtuig, onze dochter is dan 5 maanden.
    Ik ben me nu een beetje aan het orienteren wat betreft bestemmingen en hotels enz. en was benieuwd of iemand misschien wat tips voor me heeft.
    B.v. over waar ik allemaal aan moet denken bij het uitzoeken van de accommodatie, bestemming enz. Is All-in handig of juist niet? Is iemand zelf op zonvakantie geweest met een baby van deze leeftijd en wat zijn jullie ervaringen?

Alle tips zijn welkom :D

Liefs,
    Suzy

2. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi,

Ik zou je aanraden om naar eilanden als bijv. de Canarische Eilanden of Mallorca ofzo te gaan. Zijn mooie eilanden, met goede voorzieningen (gezondheidszorg, infrastructuur, voedsel). En een goed klimaat natuurlijk.

Wij kiezen voor een appartement, sinds we een kleine hebben, omdat die meestal groter zijn dan hotelkamers (extra kamer!). En je hebt wat meer voorzieningen om eten voor je baby klaar te maken. Soms zit er zelfs een magnetron en waterkoker bij. Voor mijn gevoel ben je dan minder afhankelijk van de hulp van anderen. Ik zou een hotel dus niet zien zitten nu.

Wat vliegen betreft. Toen Thijmen 10 weken was zijn we naar Tenerife geweest (aanrader!) en dat was 4,5 uur vliegen. Met een baby die alleen maar slaapt is dat goed te doen. Nu is hij echter zeven maanden als we weer op vakantie gaan (Mallorca) en ik ben blij dat dat maar 2,5 uur vliegen is. Hij is nu een stuk lastiger rustig te houden op schoot.

Veel vakantieplezier!

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij zijn met alysia toen 4 maanden oud naar turkije geweest 2 weken lang en all inn...

en geloof mij ik ga liever met een baby op vakanite dan nog een keer met de leeftijd wat ze nu hebt ;)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wij zijn een maand geleden naar Madeira geweest! Thomas wa toen 6,5 maand. Prachtig eiland!
    Vliegen is alleen best lang (4 uur).
    Idd appartement met 2 kamers nemen (voor de slaapjes handig). Wij zaten heel luxe, dus er was een afwasmachine, staafmixer (voor de fruithapjes enzo), magnetron (om flesje te warmen) etc.
    Wij zaten begane grond, dus achter ons 'balkonnetje', was nog een heel grote tuin waar we konden zitten. Ideaal! Zowel voor Thomas om te spelen als voor ons (zodat we toch nog buiten konden zitten en genieten van de zon als hij binnen lag te slapen!)

Neem een wandelwagen (plus parasol) mee die plat kan en rechterop (voor slaap en wakker momenten), wij hadden ons activity kleed mee; goede zet geweest, want dan is hij lekker vrij en hoeft hij zich niet te vervelen! Verder veel insmeren, petje/hoedjes mee en witte hydrofielen om een beetje te beschermen tegen de zon.

Wij konden iedere avond 'gewoon' uit eten, als we maar rekening hielden met voedingstijden en hem lekker op schoot namen als hij dat wilde. Soms viel hij gewoon in slaap in de wagen tijdens het eten. Als hij er genoeg van had en moe werd, dan sloegen we het desert over en gingen we terug naar het appartement om hem op bed te leggen.

veel plezier!

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ben net teug uit cancun mexico ( ben overigens nog wel in mexico maar bij mn schoonouders)

yorgos is nu bijna 5 maand dus ongeveer dezelfde leeftijd.. uhm ja t gaat goed wij hadden wel all inclusive en raad ik eigenlijk ook wel aan.. dan kun je altijd op elke tijdstip wel wat halen.. en hoe fje als je beebje ene ker zn dagje niet heeft uit t hotel om dingen te halen wat wel erg makkelijk is.. vind ik dan :p het ging goed gewoon goed insmeren en iets meer te drinken geven ik gaf meer bv nouja dat doe ik nu nog vawege de hitte....

Deel Deze Pagina