" trein etiquette?"

Discussie in 'De lounge' gestart door Gerbera, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze had een snee onder haar knie, die is later op de avond nog geplakt op de spoedeisende hulp en heel haar onderbeen heeft 3 weken alle kleuren van de regenboog gehad..

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt belachelijk! Ongeacht of je zwanger bent of niet, als de trein vol is haal je je tassen van de stoel, dat is toch niet meer dan normaal. Als dat al teveel gevraagd is...

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Wat erg zeg..jemig.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb het 1x meegemaakt dat een jongen ook zijn tas niet wou verwijderen van de stoel, dat die meneer die het hem vroeg zijn tas uit het raam heeft gegooid toen de trein reed! een hele goede actie van deze meneer! denk dat die jongen het nooit weer heeft gedaan dus haha. Die jongen kon de volgende halte er uit om zijn tas te zoeken ;) dit was nog in de oudere type trein die hadden van die schuifraampjes bovenin en daar paste de tas doorheen ;) Ik vind het zo onfatsoenlijk dat ze de tassen laten staan, ik zelf heb mijn tas altijd op schoot zodat er altijd ruimte is voor een ander.

5. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Heel herkenbaar, toen ik zwanger was stond er ook niemand voor mij op. Waar ik mij heel erg aan irriteer is dat mensen instappen voordat je uitgestapt bent. Zodra de deuren open gaan willen ze naar binnen, probeer er dan maar eens normaal uit te komen.

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Oh herkenbaar!
    Toen ik zwanger was van de 2e ging ik regelmatig met het OV.
    Bij het instappen met dikke buik, klein kind en buggy ik rondkijken of er ergens plek is zegt een jonge meid tegen me 'ik ga er zo uit hoor, kun je straks hier zitten'.
    Of wat dacht je van zo'n k*t chauffeur die alvast even optrekt terwijl je nog in het gangpad staat. Werd daar zo boos om, verloor echt mijn evenwicht en hing half aan zo'n paal waar ik me snel aan vast kon grijpen.

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Heel herkenbaar. Vorig jaar ging ik naar de 9 maanden beurs, terwijl ik 34 weken zwanger was. Je zag dus ook echt wel duidelijk dat ik zwanger was, kon je niet omheen zeg maar;)
    Op de terugweg van Amsterdam - Utrecht was de trein echt bomvol! Dus geen plek om te zitten. Ik stond zelfs in het gangpad, bij een 4-zits-plaats waar 4 mannen zaten. Geen van hun bood mij hun plaats aan! Ik vond dat toch wel verbazingwekkend. Ik hing met mn dikke buik bijna op hun schoot, maar toch leken ze het niet te (willen) zien. Ja...5 minuten voordat we bij Utrecht waren, bood een van de mannen me zn plaats aan. Nee hoor, laat maar, is nu al te laat.

Maar inderdaad ook erg irritant als mensen een plek bezet houden met hun tas! Of niet eens bezet houden, maar gewoon niemand naast hun willen hebben. Als ik dan vraag of ik daar mag zitten, krijg je eerst zo'n blik en een diepe zucht....alsof het een hele opgave is...pfffff. Vooral die jongeren (jeugd van tegenwoordig ;))

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het ook eens gehad,hoogzwanger,bekkenproblemen en een jongen die zijn tas op de stoel naast hem had.
    Ik vroeg netjes of ik mocht zitten,hij zei zonder blikken of blozen "nee".
    Ik zei dat hij beter zijn tas weg kon halen anders ging ik er boven op zitten. Dat werkte.:D

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

hihihi :D

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    gelukkig niet meegemaakt...ik ben wel 1 keer bijna tegen de vlakte gegaan in de trein (terug reis hhbeurs)...ik heb zo al die mensen aan de kant geduwt en ben z ergens neergeploft op de grond..gelukkig stond er iemand op want die zag dat ik lijk en lijk wit was...hij moest er toch de volgende halte uit dus mocht ik het laatste stukje wel zitten....

ikzelf zou het ook doen ook voor ouderen, maar mocht iemand me vragen ook. ik zal mn grote scheur niet opentrekken.

toen die zus kwam hebben ze toen geen heisa gemaakt dan?

11. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Die zus die kwam pas het volgende station erin, zolang wilde ze dat dus bezet houden, toen ging ik er alweer uit, dus heb dr niet gezien.

Deel Deze Pagina