Vandaag heb ik nodige confrontaties gehad over bepaalde dingen. Het ergste was met mijn zus. Sinds kort heeft ze een vriend waar ze zich totaal aan aanpast maar dit ook van ons verwacht. Op moederdag gaan wij altijd iets met het hele gezin doen. Dit wil zij nu gaan verzetten omdat haar vriend op zondag naar zijn moeder wil. Er is geen duidelijke reden waarom dat niet op tweede pinksterdag zou kunnen. Dit geeft mij het gevoel dat haar vriend plus ouders voor ons gaan. De rest van ons gezin ziet het probleem niet en vindt dat ik me druk maak om niks. Hierdoor ga ik twijfelen aan mezelf. Wat vinden jullie? Alle reacties zijn welkom Bedankt Esther
Tjsa jullie zijn misschien gewent om elk jaar moederdag met jullie eigen moeder te vieren, De vriend van je zus kan dat wel net zo gewend zijn, maar dan met zijn eigen moeder. Tis een beetje kort door de bocht om te denken dat de ouders van je vriend om deze reden "voor" gaan. Ik krijg altijd het gevoel als mensen zulke uitspraken doen dat ze vinden dat ze zelf "voor" zouden moeten gaan. T kan zijn dat je zusje denkt, "Goh we vieren elk jaar al op de zelfde manier moederdag, laat ik het nu eens anders doen. Ik zelf zou gelijk afhaken als er naar voren komt dat wij op bepaalde dagen altijd iets leuks met elkaar gaan doen. Ik houd er niet van als er dingen mij opgelegd worden. Probeer dit ook niet bij je zus te doen. ze doet dit vast niet express om jullie te plagen ofzo.
Tja twee keuzes...OF je gaat n andere dag en je zus en vriend kunnen mee...of je gaat zonder ze. Denk niet dat t eerlijk is om je zus op te leggen dat ze er MOET zijn... Nieuwe situatie dus nieuwe aanpak lijkt mij... Wij gaan eerlijk gezegd al jaren niet meer naar de een of de andere moeder. Ik ben de moeder die op moederdag in t zonnetje hoort te staan vinden de moeders van mij en mn vriend. We gaan dan n andere dag met wat lekkers of leuks langs (schoon)moeder. Zo hoeft er ook niemand scheef aangekeken te worden omdat we wel bij de ander en niet bij hun geweest zijn op die dag. Beiden is nml voor ons geen doen. De een woont in friesland en de ander in brabant.
Misschien is haar vriend het idd ook gewend om ieder jaar iets te doen met moederdag. Als de rest van jouw familie er al geen punt van maakt zou ik het gewoon op een andere dag doen ( hoeft toch niet speciaal moederdag te zijn om wat leuks te doen met zijn allen) En dan doen jullie het volgend jaar gewoon op moederdag en je zus + zijn familie op een andere dag.
Het is altijd lastig als er een andere familie bijkomt. Mijn moeder is bv 1e kerstdag jarig en gaan wij dus altijd op die dag naar mijn ouders. Gelukkig hebben de ouders van mijn man er helemaal geen behoefte aan om feestdagen met elkaar door te brengen. Maar ook al zouden ze dat wel hebben, 1e kerstdag is voor mijn ouders. Maar in jullie geval is het weer anders. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Zijn moeder is net zo belangrijk als de jouwe en die van je zus.
Klopt wat de andere meiden zeggen. Misschien is hij ook gewend om naar zijn moeder te gaan. Wij doen het zo 'smiddags naar mijn moeder en 's avonds naar zijn moeder.
het is inderdaad lastig als er een andere familie bijkomt, maar ik zou er ook niet teveel achterzoeken. En als je haar keus voor partner niet oke (dat lees ik tenminste, als het niet klopt dan heb ik niks gezegd) vindt is het denk ik beter om dat 1 keer uit te spreken en daarna te stoppen. het is je zus en daar wil je toch geen ruzie mee hebben toch?
dat vind ik ook (even off topic) maar helaas verwacht mijn schoonmoeder ook dat de kinderen en aanhang langskomen met een kleinigheidje
Harstikke bedankt voor jullie reacties op dit soort momenten zijn objectieve meningen heel fijn. Bedankt
Mijn schoonouders houden ook van tradities, en zijn gewend dat alle feestdagen bij hun gevierd worden. Maar ja, ik heb ook familie en daar wil ik ook wel eens heen op moederdag/kerst/1e paasdag etc. Net zoals jouw zwager. Zodra er een partner bij komt, zullen niet alle feestdagen meer gevierd kunnen worden zoals vroeger. Dat is toch heel normaal? Op moederdag gaan wij meestal naar beide partijen, dan is iedereen weer blij (alleen wij niet, de hele dag in de auto en op visite...pfff ). Dus er zit denk ik niks anders op dan er gewoon aan te wennen dat je zus er niet altijd meer gaat zijn op dit soort dagen.